مزوتراپی روشی است که از تزریق ویتامین ها ، آنزیم ها ، هورمون ها و عصاره های گیاهی برای جوان سازی و سفت شدن پوست و همچنین از بین بردن چربی اضافی استفاده می کند.

میشل پیستور ، پزشک فرانسه ، در سال 1952 این روش را توسعه داد. در ابتدا برای تسکین درد مورد استفاده قرار گرفت. در سالهای پس از آن ، در ایالات متحده و سایر مناطق جهان محبوبیت زیادی کسب کرده است.

 

امروزه از mesotherapy استفاده می شود:

چربی هایی را در مناطقی مانند معده ، ران ، باسن ، باسن ، پاها ، بازوها و صورت از بین ببرید

سلولیت را کاهش دهید

چین و چروک ها و خطوط را محو کنید

پوست شل را محکم کنید

مجدداً بدن را بپیچید

پوست رنگدانه را روشن کنید

آلوپسی را درمان کنید ، شرایطی که باعث ریزش مو می شود

 

در این روش از سوزن های بسیار ریز استفاده می شود تا یک سری از تزریق ها به لایه میانی (مزودرم) پوست انجام شود. ایده مزوتراپی این است که موارد اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب که باعث آسیب پوست می شود را اصلاح می کند.

فرمول استانداردی برای مواد تزریق شده در مزوتراپی پوست و مو وجود ندارد. پزشکان از راه حلهای مختلفی استفاده می کنند ، از جمله:

داروهای تجویزی مانند وازودیلاتورها و آنتی بیوتیک ها

هورمون هایی مانند کلسیتونین و تیروکسین

آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز

عصاره های گیاهی

ویتامین ها و مواد معدنی

 

قیمت آن چند است؟

هزینه مزوتراپی صورت که به اندازه لیپوساکشن که یک روش تهاجمی است نمی باشد . هزینه مزوتراپی بستگی به نوع معالجه شما و تعداد جلسات مورد نیاز شما دارد. به طور کلی ، یک جلسه واحد بین 250 تا 600 دلار هزینه دارد. از آنجا که مزوتراپی زیبایی و از نظر پزشکی ضروری نیست ، شرکتهای بیمه معمولاً هزینه را پوشش نمی دهند.

 

چگونه آماده می کنید؟

پیش از موعد با پزشک ملاقات خواهید کرد تا دریابید که چه انتظاری دارید. ممکن است لازم باشد یک هفته قبل از عمل از آسپرین (بافرین) و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید. این داروهای تسکین دهنده درد می توانند خطر خونریزی و کبودی در هنگام مزوتراپی را افزایش دهند.

 

در حین ملاقات شما چه اتفاقی می افتد؟

در طول هر جلسه ، ممکن است داروی بی حسی که بر روی پوست شما اعمال شده باشد یا نباشد. یک سری تزریق را با استفاده از یک سوزن کوتاه کوتاه دریافت خواهید کرد. ممکن است سوزن به اسلحه مکانیکی وصل شود تا بسیاری از تزریقها را به صورت ردیف تحویل دهد.

در طب روز تزریق را می توان در اعماق مختلف - از 1 تا 4 میلی متر به پوست شما - بسته به اینکه در چه شرایطی درمان کرده اید ، تزریق کرد. پزشک شما ممکن است سوزن را به زاویه ای بر روی پوست شما قرار دهد ، یا در حین تزریق خیلی سریع مچ دست آنها را لرزاند. هر تزریق فقط ممکن است قطره کوچکی از محلول را در پوست شما قرار دهد.

برای به دست آوردن تأثیر مطلوب شما به چندین جلسه مزوتراپی احتیاج دارید. انتظار دارید بین 3 تا 15 بار به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا ، هر 7 تا 10 روز تزریق را دریافت خواهید کرد. اگر پوست شما بهبود یابد ، هر دو هفته یک بار یا یک بار در ماه درمانها کشیده می شوند.

 

مزوتراپی روش چقدر مؤثر است؟

دشوار است که بگوییم آیا مزوتراپی کار می کند ، زیرا بسیاری از مواد و روش های مختلف در درمان استفاده می شود. مطالعات کمی برای آزمایش این تکنیک انجام شده است. و بسیاری از مطالعاتی که انجام شده اند اندک بودند.

تحقیقاتی که در مورد مزوتراپی وجود دارد فواید زیادی برای جوان سازی پوست نشان نداده است. یک مطالعه معتبر در سال 2012 از شش نفر که شش ماه تحت درمان قرار گرفتند هیچ پیشرفت واقعی در چین و چروک نشان نداد. و یک مطالعه مورد بررسی در سال 2008 از 20 زن که مزوتراپی را برای محاصره كردن بدن انجام دادند ، كاهش در اندازه ران را نشان نداد.

 

چگونه با لیپوساکشن مقایسه می شود؟

مزوتراپی برای از بین بردن چربی های ناخواسته جایگزین غیر جراحی لیپوساکشن محسوب می شود.

لیپوساکشن به طور دائم چربی را از مناطقی مانند معده ، ران و پشت خود خارج می کند. جراحان زیبایی این روش را با قرار دادن یک لوله پلاستیکی نازک از طریق برش های کوچک در پوست شما انجام می دهند و سپس با استفاده از خلاء جراحی ، چربی را ساک می کنند. لیپوساکشن در حالی که تحت بیهوشی هستید انجام می شود.

اگرچه لیپوساکشن در از بین بردن دائمی چربی مؤثر است ، اما بهبودی تا شش هفته طول می کشد. همچنین دارای خطراتی مانند آسیب عصبی و رگ های خونی ، خطوط نامنظم پوست ، سوختگی و عفونت است. و لیپوساکشن گران است. در سال 2016 متوسط ​​هزینه این روش 3200 دلار بوده است.

 هیچ برشی وجود ندارد. در هر جلسه 250 تا 600 دلار ، هزینه بسیار پایین تر از لیپوساکشن است. با این وجود ، برای به دست آوردن نتایج مورد نظر شما ممکن است به 10 جلسه یا بیشتر نیاز داشته باشید.

هنوز مشخص نیست که مزو تراپی برای از بین بردن چربی چقدر کار می کند. هنوز تحقیق کافی برای آزمایش آن انجام نشده است ، و روش های استفاده شده بسته به مکانی که انجام داده اید متفاوت است.

لیپولیز تزریق یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی است که مشابه مزوتراپی است. اصطلاحات "مزوتراپی" و "لیپولیز تزریق" اغلب به صورت مترادف استفاده می شوند ، گرچه کمی متفاوت هستند.

 

https://teberooz.com/skin-and-hair/mesotherapy/


زیبایـــــــــــی و تندرستــــــی مزوتراپی ,پوست ,تزریق ,استفاده ,لیپوساکشن ,انجام ,بردن چربی ,دریافت خواهید ,برای آزمایش ,نشان نداد ,هزینه مزوتراپی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

محصولات سرمایشی گرمایشی بهترین سهام برای خرید استخراج بیت کوین دانلود آهنگ تخفیف کلینیک دندانپزشکی | ونیر | امپلنت خرید www.90parvaz.com ایده کسب و کار میلیون تومانی بر اساس ژنتیکمان