در نظر بسیاری از مکا‌ن‌های تجاری و صنعتی کولرهای آبی یا کولرهای تبخیری، بهترین کولر صنعتی برای مناطق گرم و خشک به شمار می‌آیند. در مناطق جغرافیایی که رطوبت هوا کم است، سرمایش به وسیله‌ی تبخیر آب یکی از روش‌های خنک کردن طبیعی و مقرون به صرفه است. این کولرها هوای گرم بیرون را از پدهای سرمایشی داخل دستگاه کولر عبور داده و باعث تبخیر شدن آب می‌شوند. این کولر هوای گرم را از داخل اتاق خارج کرده و هوای خنک و تازه را جایگزین آن می‌کند. یکی از ویژگی‌های بهترین کولر صنعتی برای مناطق گرم و خشک این است که حداقل دارای امکان تنظیم دو سرعته باشد. کولرهای آب صنعتی به علت مجهز بودن به فن دمنده تهویه‌ی هوای اتاق را نیز انجام می‌دهند. از فن این کولرها می‌توان به تنهایی برای تهویه‌ی هوا استفاده کرد. هنگام استفاده از کولر آبی دقت کنید که پنجره یا درب به اندازه‌ی کافی باز باشد. باز بودن بیش از اندازه‌ی پنجره باعث می‌شود که هوای گرم زیادی وارد اتاق شود. عدم وجود پنجره یا باز نبودن به اندازه‌ی آن موجب افزایش بیش از اندازه‌ی رطوبت خواهد شد.

هزینه‌ی نصب و استفاده از کولرهای آبی تقریباً نصف هزینه‌ی نصب دستگاه‌های تهویه هوا است. علاوه بر این، کولرهای آبی در مقایسه با سیستم‌های تهویه‌ی هوا انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند. با این حال کولرهای آبی به مراقبت و نگهداری بیشتری احتیاج دارند. هم‌چنین این کولرها برای خنک کردن هوا در مناطق گرم و خشک با رطوبت پایین مناسب هستند. کولرهای آبی در آن دسته از مناطق جغرافیایی که به صورت طبیعی دارای آب و هوایی با رطوبت بالا هستند، کارآیی چندانی ندارند. عملکرد کولرهای آبی در آب و هوای مرطوب، مانند مناطق ساحلی، کاهش پیدا می‌کند.

با نگهداری و مراقبت مناسب و مکرر از دستگاه کولر می‌توانید عملکر کولر را بهبود بخشیده و طول عمر آن را افزایش دهید. تمیز نگه داشتن کولر آبی نقش به سزایی در مراقبت از آن دارد. لازم است هر از چند گاهی مخزن کولر را از رسوبات انباشته و ته نشین شده پاک سازی نمایید. هر فصل باید دستگاه کولر و قطعات آن را به دقت بررسی و تمیز کنید. در طول مدت استفاده از کولر نیز باید هر از چندگاهی سلامت عملکرد آن را بررسی نمایید.

هر چقدر که بیشتر از کولر استفاده کنید، کولر به مراقبت و کنترل بیشتری احتیاج پیدا خواهد کرد. در مناطق گرم که کولر به مدت بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، پدها، فیلترها، پمپ و دیگر قطعات کولر باید حداقل ماهی یک بار کنترل شوند. در طول فصل گرما حداقل دوبار پدهای کولر را تعویض نمایید.

برخی از پدهای کاغذی را می‌توان به وسیله‌ی آب و صابون یا اسید ضعیف (با توجه به توصیه‌ی کارخانه‌ی سازنده) پاک کرد. هنگام تمیز کردن دستگاه کولر از متصل نبودن آن به جریان برق اطمینان حاصل کنید.

 

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های گرمایش تابشی

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

???? www.sarmasaan.com

 


سرماسان رستوران کولر ,مناطق ,کولرهای ,استفاده ,هوای ,صنعتی ,دستگاه کولر ,برای مناطق ,کولر صنعتی ,بیشتری احتیاج ,مناطق جغرافیایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نصب سنگ اسلب، گروه شاهکار استون گروه صنعتی نوین بتون C4D تخفیف دنیای دفاع شخصی فروشگاه اینترنتی لاوان شاپ خرید تی شرت سرا لباس شال پیراهن هودی ارزان بلوز سویشرت بهترین کالاها دانلود جزوات رشته حقوق پیام نور