اگر شما نیز به دنبال افزایش محصولات و یا خدمات خود هستید، لازم است که حتما با معنی و مفهوم مشاوره آشنا شوید و بدانید که اگر شخصی بخواهد برای توسعه کسب و کار به شما مشاوره دهد باید چه ویژگی داشته باشد؟ در این مقاله از شاپرک تصمیم داریم تا به بررسی این موضوعات بپردازیم.

در سال های اخیر همراه با رفع بسیاری از انحصارها و رانت ها در ایران و ورود رقبای مختلف داخلی و خارجی به میدان تولید ، تجارت و خدمات بازار ایران تا حد بسیار زیادی تبدیل به یک بازار رقابتی شده است. در این فضا ‌توجه جدی به بازاریابی و دریافت مشاوره برای تمام شرکت ها یک امر ضروری است و کسانی که در این مورد غفلت کنند به سرعت میدان را به نفع رقبا از دست خواهند داد.

 

از آنجائیکه بازاریابی یا مشاوره‌ای مانند بسیاری از دانش های دیگر امروز یک امر تخصصی محسوب می شود، مدیران شرکت ها باید از روش های سنتی گذشته دوری کرده و با توجه به عوض شدن شرایط رقابت، ‌از شیوه های جدید بازاریابی و مشاوره استفاده کنند.

اگر شخصی بخواهد برای توسعه کسب و کار به شما مشاوره دهد باید چه ویژگی داشته باشد؟

  1. از محصول و بازار شما را شناخت خوبی داشته باشد.

  2. آنکه خودش کسب و کاری داشته باشد که خوبی در آن رقم می خورد.

  3. خودش مصداق حرفی که میزند باشد.

  4. مشاور خوب کسی است که بتواند خودش را جای شما بگذارد.

از حدود نیم قرن گذشته عبارت مشاوره یا Consultative Selling در ادبیات جهان رواج یافته است. مشاوره یکی از روش های جذب مشتری و افزایش Sales است که برای هر کسب و کاری استفاده می شود. در نتیجه برای هر کار و ی دریافت خدمات مشاوره از متخصصان و مشاوران لازم و ضروری است.

از آنجایی که امروزه مدیران شرکت ها نیاز به دانش، مهارت و تخصص بازاریابی و مشاوره  در بکار بستن این شیوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی و کاملاً بدیهی بنظر می رسد. ولی متاسفانه این روز ها هر قدر ضرورت استفاده از مشاوران بازاریابی و بیشتر می شود، پندارها و برداشت های نادرست از حرفه مشاوره بازاریابی و تاکید بر مشاوره نیز افزایش می یابد.

 برخی ، مشاوره بازاریابی و فرآیند مشاوره را به معنی مشاوره با تیم بازاریابی شرکت و استفاده از نظرات آنها می دانند و برخی دیگر مشاور بازاریابی  را در حد یک مدیر بازاریابی و می دانند و فکر می کنند اگر یک مدیر بازاریاب خوب استخدام کنند در واقع یک مشاوره عالی دریافت خواهند کرد . 

لازم است بدانید عده‌ای وجود دارند که فکر می کنند مشاوره و بازاریابی به معنی خواندن چند کتاب در این زمینه و شرکت در دوره های بازاریابی است. در بیشتر موارد افراد مختلف مشاور بازاریابی را با اساتید دانش بازاریابی اشتباه می گیرند و استفاده از توصیه های آن ها را به معنی مشاوره می دانند. این دیدگاه کاملا اشتباه است. افراد برای رونق کسب و کار و افزایش لازم است از مشاوره بسیار تخصصی استفاده کنند تا نتیجه آن را پس از مدت کوتاهی ببینند.

سایت تخصصی و مشاوره‌ای شاپرک ارائه دهنده خدمات مشاوره در تمام زمینه می باشد. برای دریافت خدمات و استفاده از تجربیات این گروه متخصص به سایت شاپرک مراجعه کنید.


shaapaaraak مشاوره ,بازاریابی ,استفاده ,خدمات ,شرکت ,دریافت ,مشاوره ,افزایش ,خدمات مشاوره ,دریافت خدمات , لازم ,ویژگی داشته باشد؟ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ntheskyfo سلامت اخبار فیلم بابل آگهی | نیازمندی و آگهی رایگان سلامت معلم اپل یعنی سیب دانلود آهنگ ترکی و آذری دکتر درمان ❤ کلاس مـــهــربـانـی از کاشان ❤