چگونه آرایش‌تان را پاک کنید؟

برای پاک کردن آرایش  نباید صورت خود را آنقدر بمالید تا سرخ و دردناک شود، بلکه برای پاک کردن آرایش نیاز به یک ماده پاک کننده صورت و پاک کننده چشم دارید. سپس باید از قسمت پیشانی تا پایین چانه خود را به خوبی بشویید تا بصورت کامل از مواد آرایشی پاک شود.
عدم شست‌و‌شوی منظم صورت باعث ایجاد جوش‌‌‌های سر سیاه در همه افراد مخصوصا آن‌هایی که آرایش می‌کنند می‌شود، چرا که مواد آرایشی خود یکی از دلایل اصلی بسته شدن منافذ پوست است. یک پاک کننده صورت مناسب با پوست شما از طریق پاکسازی منافذ پوست از پیدایش جوش و آکنه جلوگیری می‌کند؛
اما در دنیای پیشرفته مراقبت از پوست، انتخاب یک پاک کننده صورت مناسب کار راحتی نیست.
چطور از پاک کننده صورت  استفاده کنیم ؟
شما باید صورت خود را روزی دو بار ، صبح و شب پوست خود را کاملا تمیز کنید. این کار را هر روز انجام دهید حتی اگر آرایش نکردید. اما برای کسانی که کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند، یا کسانی که با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و برای روزهایی که زیاد آرایش می‌کنید، ما به شما پاک کردن ۲ مرحله‌ای را پیشنهاد می‌کنیم.
پاک کردن دو مرحله ی به این معنی است که در ابتدا صورت را با شیر پاک کن یا بالم پاک کننده آرایش و از طریق حرکات دورانی پد پنبه ای و نرم شسته که آرایش و ذرات آلودگی از روی پوست پاک شود لازم است تمیز کردن قسمت بیرونی گوش و زیر چانه فراموش نشود
در مرحله دوم میتوانید از پاک کننده هایی ژل ، فوم ، کرم استفاده کنید و به نرمی روی صورت ماساژ دهید تا صورت از تمام ذرات ریز آلودگی باقیمانده پاک شود و خطر جوش های سر سیاه از بین برود 
چه پاک کننده‌ای برای صورت انتخاب کنیم ؟
اگر شما یک پاک کننده خیلی قوی را برای صورت خود انتخاب کنید، می‌تواند پوست صورتتان را خشک، تحریک یا حساس کند. نکته اولی که باید رعایت کنید، انتخاب پاک کننده مناسب فصل است. ماه‌هایی از سال که آب و هوای معتدلی دارند و آلودگی هوا در آن زمان کمتر است، از پاک‌کننده‌های ملایم و سبک که ترکیبات ملایمی دارند استفاده کنید؛ در حالی که زمستان بهترین زمان برای استفاده از پاک کننده‌های دارای پایه روغنی هستند.
هنگام  پاک کننده یا شوینده صورت باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید و پاک کننده ای که متناسب با پوستتان است انتخاب کنید.
هنگام پاک کننده یا شوینده صورت شما باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید و پاک کننده مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. این نکته بسیار مهم است و نباید به آن بی‌توجه بود. حتما قبل از پاک‌کننده صورت از دکتر پوست خود در مورد نوع پوستتان بپرسید. تمام پاک کننده‌های صورت دارای اطلاعاتی روی بسته‌بندی هستند که مشخص می‌کند برای چه پوستی مناسب هستند. به همین دلیل تمام متخصصان توصیه می‌کنند که برچسب روی محصولات را به طور کامل بخوانید.

نکته سوم، بافت و نوع خود شوینده است. کسانی که تصمیم گرفته اند 2 بار شستن صورت را در روز انجام دهند سازگاری پوستشان با محصول پاک کننده ای که استفاده میکنند مهم است .
بعضی‌ها پاک کننده ژلی را به محلول ترجیح می‍‌دهند و بعضی دیگر پاک کننده‌های کرمی را دوست دارند؛ پس از میان پاک کننده‌های مناسب پوستتان، نوعی که دوست دارید را انتخاب کنید.
بعد از تمیز کردن، پوست شما به کرم، سرم یا لوسیون صورت احتیاج دارد تا رطوبت و آبرسانی آن را تامین کند و مواد مغذی مورد نیاز را به سلول‌های پوست برساند. شما به یک کرم دور چشم، کرم آبرسان و مرطوب کننده و یک بالم لب به طور روزانه احتیاج دارد. انتخاب کرم نیز بستگی به سن و نوع پوست شما دارد که یک متخصص پوست می‌تواند مناسب‌ترین را به شما توصیه کند.
با رعایت این نکات ساده و مداومت، شما مراحل مراقبت اولیه و مورد نیاز پوستتان را انجام داده‌اید و می‌توانید شادابی و سلامت پوستتان را برای همیشه حفظ کنید.
در حالی که بسیاری از کارشناسان زیبایی معتقدند که استفاده از تونر ها لازم نیست، اما بسیاری از ن از تونر استفاده می کنند، چراکه آنها احساس می کنند تونر همه نوع آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می برد.

امروزه بیشتر پاک کننده ها، هر گونه کثیفی صورت و آرایش غلیظ را پاک می کنند.
گرچه تونرها هر نوع آرایشی را پاک می کنند، ولی چربی های طبیعی صورت را نیز از بین می برند و موجب خشکی پوست می شوند.
تونرها برای اشخاصی که دارای پوستی چرب می باشند، خوب می باشند.

منبع:https://haftoyek.com


میکاپ روز صورت ,کننده ,پوست ,آرایش ,استفاده ,آلودگی ,انتخاب کنید ,کننده صورت ,داشته باشید ,احتیاج دارد ,مورد نیاز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

sarkisozu آشپزخونه خطیبی نیوز بزرگترین سایت دانلودی ایران دانلود آهنگ جدید ماکان بند akhbar tecnolozh3 کفش نیم بوت ساق دار کتونی کلاسیک اسپرت زنانه دخترانه مردانه 1399 راهنما دیجیتال مارکتینگ