علت جوش در نقاط مختلف صورت
نقشه آکنه صورت يک روش براي تعيين علت ريشه اي آکنه است اگر متوجه شديد که جوش ها در هر ماه کم تر يا بيشترمي شوند، به احتمال زياد بدن شما سعي دارد چيزي به شما بگويد.مفهوم و اصول مکان آکنه براساس تکنيک هاي چيني براي درمان بيماري ها هستند.
پزشکان سنتي چيني (TCM) معتقد هستند که نقاطي روي بدن وجود دارند که به اندام هاي اصلي مختلف متصل هستند. در نتيجه، اگر شما به طور مداوم آکنه مي زنيد، مثلا بر روي گونه راست خود، مشکل به احتمال زياد در کبد، غدد هورموني و عملکرد روده اي است.
سپس درمانگرها براي اصلاح اين عدم تعادل و درمان آکنه از ريشه هاي آن، داروهايي تجويز مي کنند و سبک زندگي را بهتر مي کنند. همانطور که در شکل اين بخش از سلامت پوست و مو در سايت هفت و يک مشاهده مي شود، بخش هاي مختلف صورت و محل جوش ها، عدم تعادل را در اندام هاي مختلف مشخص مي کنند.
پزشکان سنتي چيني هم براي مناطق مختلف درمان هاي مختلفي مي دهند.
منطقه پيشاني و بين ابرو ها:
اگر بر روي پيشاني جوش مي زنيد، بايد نگاهي به سيستم گوارشي خود بيندازيد.احتمالا ً شما درست غذا نمي خوريد يا به فست فودهاي پر چرب، شکر دار و غيره علاقه داريد.ميزان متابوليک شما نيز ضعيف است و بر اين اساس، رفع مشکل آکنه براساس نقشه صورت آکنه، بايد بر خوردن ميوه ها و سبزيجات بيشتر و قطع تمام خوراکي هاي هله هوله تمرکز کنيد ؛ هم چنين به طور منظم ورزش کنيد تا متابوليسمتان را بهبود ببخشد.
مقدار زيادي چاي سبز بنوشيد.
چند اقدام ديگر، در صورتي که بر روي پيشاني خود جوش داريد:
• زودتر به رختخواب برويد.
• هر روز آب بيشتري بنوشيد تا سيستم بدنتان را از محصولات سمي پاک کنيد.
• از طريق روش هاي تمدد اعصاب، استرستان را کاهش دهيد.
• مواد غذايي تصفيه شده، قند و نمک را از رژيم غذايي کاهش دهيد.
• بررسي کنيد که لوازم آرايشي، شامپو و يا محرک هاي ديگري باعث بروز جوش نداشته باشيد.
دو طرف چشم ها:
اگر شما روي دو طرف چشم انتان و در زير پيشاني خود آکنه داريد، آنگاه عوامل احتمالي اش، عدم تعادل در کليه ها است.براي کاهش آن، حتما مقدار زيادي آب بنوشيد و سعي کنيد خوراکي هايي مانند هندوانه، خيار و کدو را در رژيم غذايي خود بگنجانيد.
چيزهاي ديگري که مربوط به اين مناطق از نقشه صورت آکنه است عبارتند از:
• قطع مصرف پنير، چربي ها و غذاهاي فرآوري شده.
• ترک سيگار و الکل .
• پياده روي متوسط روزانه.
• چک کردن محصولات آرايشي ( از رژ گونه، کانسيلر، و کرم پودر قديمي را دور بريزيد. براش هاي آرايش خود را تعويض کنيد يا بشوريد).

جوش روي پيشاني و بيني؛ به دليل وجود چربي

معمولاً علت جوش‌ صورت در ناحيه‌ي T (يعني پيشاني، بيني، چانه و ناحيه‌ي اطراف دهان)، وجود چربي و استرس است.
البته، تحقيقات نشان مي‌دهند که استرس بالا تأثيري در توليد چربي ندارد، اما آکنه را تشديد مي‌کند. همچنين، احتمال بروز آکنه در افرادي که خواب راحتي ندارند بيشتر است. بنابراين، به نظر مي‌رسد استرس و خواب ناکافي زمينه‌ي مساعدي را براي بروز آکنه فراهم مي‌کنند.
اگر گرفتار چنين مشکلاتي هستيد قبل از خواب مديتيشن انجام دهيد و اصول بهداشت خواب را رعايت کنيد. گوش دادن به موسيقي يا ورزش کردن (حتي براي يک دقيقه) روش‌هاي ساده‌اي براي رهايي از استرس هستند.
اگر پوستتان چرب است، شوينده‌هاي حاوي ساليسيليک اسيد موجود در داروخانه‌ها به کاهش چربي پوست شما کمک مي‌کنند. البته، حتماً بايد محصولات مناسب نوع پوست خود را بخريد.
ما در اين مقاله سايت هفت و يک انواع کرم ضد آکنه و کرم ضد آکنه بدن و کرم ضد جوش و کرم ضد جوش بدن و کرم ضد جوش جواني و کرم ضد جاي جوش و کرم ضد جوش قوي و کرم ضد جوش غرور جواني و کرم ضد جوش چرکي و کرم ضد جوش چاي سبز و کرم ضد جوش خوب و کرم ضد جوش خارجي و کرم ضد آکنه خوب و کرم ضد آکنه خلرجي و کرم ضد جوش حلزون و کرم ضد جوش خيلي قوي و کرم ضد جوش خاويار و کرم ضد جوش خيلي قوي و کرم ضد جوش رنگي و کرم ضد جوش زيرپوستي و کرم ضد جوش سرسفيد و کرم ضد جوش سر سياه و کرم ضد جوش طبيعي و کرم ضد جوش صورت و گردن و کرم ضد جوش طب سنتي و کرم ضد جوش و لايه بردار و کرم ضد آفتاب و ضد آکنه و کرم ضد جوش و لک و کرم ضد جوش و آبرسان را به شما معرفي کنيم.
درمان جوش صورت با گلاب
ويژگي‌هاي ضدعفوني‌‌کننده و ضدميکروبي گلاب، آن را به ماده‌اي کارآمد در درمان جوش صورت تبديل کرده است. گلاب، نه‌تنها باکتري‌هاي ايجادکننده? جوش را از بين مي‌برد، بلکه در درمان اثر جوش‌ها و تميز کردن صورت هم مؤثر است. اين ماده، برخلاف بيشتر درمان‌هاي موضعي جوش، روي پوست بسيار ملايم اثر مي‌کند. در حقيقت موجب هيچ نوع التهابي روي پوست‌هاي حساس نمي‌شود. علاوه بر آن، گلاب مي‌تواند قرمزي پوست را تسکين دهد. در ضمن منافذ بسته و پر از آلودگي پوست را باز و تميز کرده و همچنين توليد چربي روي پوست را کنترل مي‌کند. در عين حال از اندازه منافذ موجود روي پوست کاسته و جلوي صدمه احتمالي آينده به پوست را مي‌گيرد.
 اسپري گلاب براي درمان جوش صورت

مواد لازم
• گلاب خالص
• شيشه اسپري
• پاک‌کننده? صورت
• مرطوب‌کننده? غيرمولد جوش (Non-comedogenic)
• دستمال کاغذي
زمان مورد نياز
• 2 دقيقه
روش درمان
• ابتدا صورت‌تان را با نوعي پاک‌کننده تميز کرده و سپس به آرامي صورت‌تان را خشک کنيد.
• شيشه اسپري را پر از گلاب خالص کنيد.
• اکنون کمي گلاب به روي صورت‌تان اسپري کنيد. اجازه دهيد گلاب، 20 ثانيه روي صورت‌تان باقي بماند. سپس با استفاده از دستمال کاغذي، آن را تميز کنيد.
• اکنون صورت‌تان را با نوعي مرطوب‌کننده غيرمولد جوش، مرطوب کنيد.
• اين کار را در طول روز، 3 تا 4 بار تکرار کنيد.
علت اثربخشي اين درمان
از آنجايي‌که گلاب، ويژگي‌هاي ضدباکتريايي و متعادل‌کننده سطح pH پوست را دارد، مي‌تواند پوست صورت را از شر چربي‌هاي اضافي رها کند و از احتمال جمع شدن آنها در منافذ پوست بکاهد. بدين ترتيب پوست جوش نمي‌زند.

منبع:https://haftoyek.com


میکاپ روز آکنه ,کنيد ,پوست ,صورت ,درمان ,چربي ,توليد چربي ,وجود چربي ,بروز آکنه ,تميز کرده ,مرطوب‌کننده غيرمولد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شماره خاله yaraplus فروشگاه عسل خوب آموزش اندروید فروش پروفیل،میلگرد و آهن رئال نیوز