می توان گفت که به صورت کلی مشاوره مدیریت اغلب مسیر های بهتر شدن کارایی شرکت یا سازمان را مورد بررسی قرار می دهد و این مسیر ها را به مدیران درجه بالاتر ارائه می دهد. مشاوره مدیریت به مدیران در زمینه های مختلفی مانند: نحوه بیشتر سودآور شدن شرکت یا سازمان آن ها از طریق کمتر شدن هزینه ها و بیشتر شدن درآمد، تدوین کردن استراتژی توسعه یافتن محصول های جدید یا روش های جذب، آموزش و ارتقا نیرو های انسانی مشاوره می دهد.

مشاوره مدیریت

البته بعضی از مشاوره های مدیریت در شرکت هایی که مشاوره می دهند به شکل رسمی مشغول به کار هستند، البته بیشتر آنها به طور قرار دادی و همزمان با چند سازمان یا شرکت مشغول فعالیت هستند.  به طور معمول مشاوره مدیریت از تحصیلات علمی بالایی مثلا در حد دکتری برخوردار هستند و در زمینه کاریه خود دانش و علم بالایی دارند.

البته بعضی از پروژه ها به تعدادی از مشاوران به صورت گروهی نیاز دارند که به صورت معمول هر کدام در زمینه ای خاص تخصص دارند. برای مثال می توان گفت که برای انجام یک پروژه ساخت پل در یک شهر بزرگ مدیریت پروژه از مشاور هایی در زمینه فرهنگی، حمل و نقل، عمرانی و برنامه ریزی شهری به طور همزمان و در مرحله های مختلف انجام پروژه از آنها  استفاده می کند تا در هنگام انجام پروژه تمامی عواملی که بر روی پروژه تاثیر می گذارد برنامه ریزی لازم انجام شود.

در بعضی دیگر از پروژه ها مشاور ها به صورت مستقل و جدا با مدیر های  شرکت های مشتری کار می کنند. برخی دیگر از مشاوره مدیریت ها ( management consultation ) اغلب در حوضه های خاصی مثل سازماندهی دوباره ساختار های سازمان برای حذف شغل های غیر ضروری یا مدیریت موجودی، تخصص دارد.  گاهی اوقات سازمان ها مشاور هایی را به منظور توسعه استراتژی برای ورود و ماندن در عرصه رقابت در داخل و یا بازار های بین المللی مورد استفاده قرار می دهند.

اکثرا شرکت ها دنبال مشاور های دارای تخصص برای کار خود می باشند. به همین دلیل مشاور ها و یا شرکت هایی که کار مشاوره ای انجام می دهند باید در ارائه دادن پیشنهادی  با مشخص کردن مقدار ضرب الاجل و توضیح دادن درباره نحوه انجام آن کار به وسیله آن ها و اینکه چه شخصی آن کار را انجام میدهد و این که به چه دلیل آن ها بهترین گزینه برای انجام این پروژه هستند برای به دست آوردن رضایت مشتری و به دست آوردن آن کار انجام دهند.

مشاور مدیریت

نمونه ای از وظایف و مسئولیت های  مشاوره مدیریت

  • سازماندهی و جمع آوری کردن اطلاعات مورد نیاز  برای از بین بردن مشکل های مطرح شده از طرف کارفرمایان به منظور پیدا کردن راه حل مناسب برای از بین بردن آن مشکل
  • ارائه دادن شیوه ها و راه حل های جایگزین به مدیر ها و کارفرمایان بر طبق نیازی که آن ها مطرح می کنند.

اگر با مطالعه این مطلب به کمک مشاوره مدیریت نیاز دارید و یا سوالاتی در این زمینه برایتان به وجود آمده به شما پیشنهاد می کنیم به سایت شاپرک مراجعه نمایید.

منبع: شاپرک




shaapaaraak مشاوره ,مدیریت ,انجام ,پروژه ,شرکت ,سازمان ,مشاوره مدیریت ,انجام پروژه ,ارائه دادن ,برنامه ریزی ,برای انجام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مروارید عرقیات 123963 خرید و سفارش اینترنتی دو سوته خرید کن تحویل بگیر گمپ گلا خبار نیمروزی بهانه جعبه گل ادبی