ویبراتور دریلی

ویبره زنی بتن یک عملیات جدی و مهم در عملیات های ساختمان سازی است. این عملیات می تواند سطح تا عمق بتن را یکدست نموده و هر گونه حباب را از آن خارج سازد. البته به جهت تامین نیاز ویبره زنی در فضا های گوناگون ساختمان سازی انواع شیلنگ ویبراتور تعریف شده است. مانند ویبراتور دریلی که کاملا مطلوب و مناسب به جهت ویبره زنی در فضا های کوچک و یا ابعاد کم از بتن می باشد.

البته یکی دیگر از دلایل همسو با طراحی تا تولید ویبراتور دریلی، قابلیت پرتابل بودن آن است. همراه با این قابلیت می توان این شیلنگ ویبراتور را به راحتی در سطح پروژه‌ های عمرانی جا به جا نمود؛ اما چرا به خلق این نیاز ها در ساختار انواع ویبراتور دریلی نیازمند هستیم.

ویبره بتن در فضا های کوچک

همانطور که گفتیم یکی از عمده موارد مصرف از انواع ویبراتور دریلی، زمانی است که می ‌خواهیم در یک فضای کوچک از بتن عملیات ویبره زنی را به انجام رسانیم. در چنین حالتی دو مشکل بزرگ مانع از آن است که بتوانیم گونه های بزرگ و قدرتمند از ویبراتور را مورد استفاده قرار دهیم.

* بزرگی ویبراتور های بنزینی، دیزلی و حتی برقی که قادر نیستند در فضا های محدود مورد استفاده قرار گیرند.

* قدرت بالای ویبراتور های بنزینی و دیزلی که ساختار بتن در حجم کم را از بین می ‌برند.

بتن در حجم کم نیاز به قدرتی به مراتب ملایم تر از آن چیزی که یک ویبراتور دیزلی و یا بنزینی تولید می کند خواهد داشت. قدرتی که همراه با کارکرد ویبراتور های دریلی به خوبی تامین خواهد شد. از طرفی ابعاد ویبراتور دریلیتا آن اندازه است که بتوان به راحتی آن را در هر فضایی از ساختمان جا به جا نمود.

پرتابل بودن، شرط اصلی در ویبراتور دریلی

یکی دیگر از نیاز ها در زمان ویبره زنی بتن، توانایی در جا به جایی آسان و سریع ویبراتور می باشد. مثلاً ویبره زنی برای یک ستون را در نظر بگیرید. چگونه می توانید ویبراتور های سنگین بنزینی، دیزلی و حتی برقی را راهی ارتفاع سه متری یک ستون ساده کنید. قابلیت پرتابل بودن شرط اصلی در طراحی ویبراتور دریلی می باشد. شرطی که باعث شده تا این گونه از ویبراتور بسیار مورد پسند قرار گیرند