معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو آلفا رومئو 4C از سری خودروهای کوپه اسپرت ایتالیایی با ابعاد کوچک است که برای نخستین بار در سال 2013 معرفی شد. این خودرو با طراحی خاص خود، یکی از سریع ترین خودروهای بازار داخلی کشورمان به شمار می رود که به علت محدودیت واردات خودرو تنها تعداد اندکی از آن در بازار موجود می باشد و به همین علت، قیمت آن بسیار بالا می باشد.

نقد و بررسی خودرو آلفا رومئو 4C

خودرو آلفا رومئو 4C از چهره ای خاص و اسپرت گونه برخوردار است. در نمای رو به رو، برآمدگی چراغ ها و دو خط برجسته که از گوشه ی هر دو طرف کاپوت، شروع شده و با گذشتن از کنار چراغ های اصلی در بخش پایین جلوپنجره ای که شکلی شبیه مثلث وارونه دارد، به یکدیگر متصل شده اند. ورودی های هوای دو تکه ی نسبتا بزرگ در دو طرف جلو پنجره ای دیده می شوند که نمایی اسپرت به خودرو آلفا رومئو 4C بخشیده اند. یکی از بخش های عجیب و خاص این خودرو که آن را متفاوت کرده، وجود چراغ های این ایتالیایی جذاب است که پنج دایره کوچک، شبیه خال روی آن قرار دارد که باعث نمایی متفاوت، شده است.

در نمای مجاور، ابعاد کوچک این خودرو، وجود خطوط و منحنی های روی بدنه، شیب سقف و رینگ هایی که پره های آن دایره است، دیده می شوند. از این زاویه طراحی آلفا رومئو کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. در نمای پشت نیز آلفا رومئو 4C حالتی عضلانی داشته و چراغ های دایره ای شکل آن نمای زیبایی به وجود آورده است. درب صندوق عقب بسیار کوچک بوده و لوگوی آلفا رومئو روی آن قرار گرفته است. سپر مشکی رنگ که روی آن دو چراغ خطی تعبیه شده و دو خروجی اگزوز از سایر اجزای این بخش می باشند.

داخل کابین خودرو آلفا رومئو 4C طراحی بسیار ساده و تجهیزات اندکی داشته و به هیچ عنوان با کابین لوکس و پر از امکاناتی رو به رو نیستیم. دریچه های تهویه هوا به صورت دایره ای، صفحه آمپر دیجیتال، فرمان دی کات و دکمه های کنترل چرخشی از برخی اجزای تشکیل دهنده کابین می باشند. آلفا رومئو 4C دو صندلی داشته و از فضای کوچکی برخوردار است. متریال به کار رفته در کابین مرغوب بوده و صندلی ها و جنس فرمان نیز از روکش چرم برخوردار است.

خودرو آلفا رومئو 4C مجهز به یک پیشرانه 1.7 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 2100 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه 6 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به دست بیاورد، 258 کیلومتر بر ساعت می باشد که بسیار اعداد قابل توجهی است. علاوه بر این میزان مصرف این پیشرانه در سیکل ترکیبی حدود 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر و استانداد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. همچنین در بخش ایمنی، خودرو آلفا رومئو 4C توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 6 ستاره ایمنی دریافت نماید و به عنوان خودرویی ایمن خیال طرفدارانش را راحت نماید.

قیمت خودرو آلفا رومئو 4C

خودرو آلفا رومئو 4C در تاریخ 16 فروردین 99 در بازار رقمی حدود دو میلیارد تومان دارد.

مزایا و معایب خودرو آلفا رومئو 4C

مزایا

  • شتاب و سرعت عالی
  • ابعاد مناسب برای استفاده شهری
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • طرحی اسپرت و خاص
  • کیفیت بالای ساخت
  • برند اروپایی و معتبر
  • پیشرانه توربو شارژ

معایب

  • فضای کم کابین
  • تجهیزات کم و قدیمی
  • قیمت بسیار بالا در بازار ایران
  • هزینه نگهداری زیاد
  • بازار دست دوم ضعیف
  • قطعات کم یاب

ارزش خودرو آلفا رومئو 4C

خودرو آلفا رومئو 4C با بهره مندی از سرعت و شتاب عالی، ایمنی خوب، طراحی جذاب و اسپرت، کیفیت بالای ساخت و برند معتبر می تواند برای جوانان گزینه جذابی باشد. اما به علت شرایط موجود در بازار داخلی کشورمان و تعداد اندک این خودرو همچنین قیمت بسیار بالا نسبت به بازارهای جهانی و قطعات کم یاب، ارزش بالایی ندارد. از رقبای این خودرو در بازار می توان به پورشه 911، مازراتی گرن توریسمو و مرسدس بنز SL500 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو آلفا رومئو 4C

همانطور که گفتیم، خودرو آلفا رومئو 4C از سری محصولات کوپه دو نفره اسپرت به حساب می آید که توسط کمپانی معروف آلفا رومئو در سال 2013 تولید شده است. این خودرو جذاب ایتالیایی با شتاب و سرعت بالا یکی از سریع ترین کوپه های داخل کشورمان به حساب می آید که به علت قانون منع واردات خودرو به کشور، تعداد اندکی از آن در بازار کشورمان موجود می باشد و به همین علت از بازار دست دوم خوبی برخوردار نیست.


لایوکار خودرو ,رومئو ,آلفا ,بازار ,کابین ,اسپرت ,آلفا رومئو ,خودرو آلفا ,بسیار بالا ,کیفیت بالای ,بالای ساخت ,بازار داخلی کشورمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تــــارنــــا کنکوریست ارزان کده