مدتی بود که طرفداران سامسونگ منتظر رونمایی جدیدترین پرچمداران سری S این برند بودند. منظور از جدید ترین گوشی سری S گوشی سامسونگ S10 می باشد که در حال حاضر به بازار عرضه گردیده است. گفتنی است که در کنار این مدل مدل های مشابه دیگری نیز عرضه شده اما ما در این مطلب قصد دارم به طور کلیبه بررسی گوشی گلکسی S10 بپردازیم.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S10

سال ها قبل، وقتی در اوایل سال 2010، سامسونگ از گوشی گلکسی S رونمایی کرده بود، کمتر کسی گمان میکرد که در آینده گوشی های سری S بتوانند تا این حد در جهان تاثیر گذار باشند. نزدیک به یک دهه از آن روز میگذرد که سامسونگ حالا دهمین نسل از گوشی های سری S را با شکوه هر چه تمام تر به جهانیان معرفی کرد. گلکسی S10 آخرین دستاورد سامسونگ در صنعت گوشی های هوشمند است که با سر و صدای فراوان، چند روز قبل از کنگره جهانی موبایل 2019 معرفی شد. سالانه صدها تلفن هوشمند مختلف از شرکت های مختلف معرفی میشوند، اما تعداد گوشی هایی که چشم ها را به خود خیره میکنند بسیار کم است. شاید در بین گوشی های هوشمند اندرویدی، هیچ محصولی همانند پرچمداران سامسونگ پر سر و صدا و حاشیه ساز نباشند. خانواده S10 سامسونگ نیز از این موضوع جدا نبوده و در یک مراسم مجلل، رسماً رونمایی شد.

گلکسی S10+ آخرین زبان طراحی سامسونگ را در اختیار دارد. بدنه ای متشکل از شیشه و فلز که در پشت آن از شیشه گوریلا گلس 5 و در دور آن از فریم آلومینیومی استفاده شده است. سامسونگ در گلکسی S10+ تا آنجا که امکان داشته از حاشیه های بالا و پایین کاسته و برای بزرگتر شدن صفحه نمایش، حتی دوربین سلفی را هم در درون صفحه قرار داده تا فضای بالا به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرد. این سبک از طراحی هم باعث کم شدن حاشیه های صفحه نمایش و هم باعث زیبایی هر چه بیشتر تلفن همراه میشود. صفحه نمایش گلکسی S10+ به صورت مفید حدود 6.4 اینچ است که با توجه به حاشیه های آن حدود 88.9 درصد از فضای کل رو به روی دستگاه را اشغال کرده است. سامسونگ با پنل Dynamic AMOLED چالش جدیدی را تجربه میکند که از نظر کیفیت میتواند در بالاترین سطوح بازار قرار بگیرد. این صفحه نمایش با رزولوشن 1440×3040 و استاندارد 19:9، تراکم پیکسلی 522 را به ارمغان آورده است. از دیگر فناوری های صفحه نمایش گلکسی S10+ نیز میتوان به لایه محافظ گوریلا گلس 6 و پشتیبانی از HDR10+ نام برد، اما آن چیزی که در این صفحه نمایش بیشتر از همه جلب توجه میکند، حسگر اثر انگشت در زیر آن است که در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

سامسونگ طبق معمول همیشه، پرچمدار خود را با دو نوع چیپست متفاوت به بازار عرضه میکند که در ایران، نسخه اگزینوس آن عرضه شده است. چیپست اگزینوس 9820 با معماری 8 نانومتری، از پردازنده ای 8 هسته ای قدرت میگیرد. این چیپست در بخش گرافیک نیز از پردازنده گرافیکی Mali-G76 Mp12 استفاده میکند که در بازی های سنگین و فعالیت های دیگری که به گرافیک بالا نیاز دارد فوق العاده عمل میکند. گلکسی S10+ در نسخه 128 گیگابایتی خود مجهز به رم 8 گیگابایتی است که برای انجام فعالیت های سنگین، مولتی تسکینگ و اجرای همزمان چند برنامه بسیار عالی عمل میکند.

دوربین، بخش جذاب گلکسی S10+ است که برای اولین بار در یک پرچمدار از سامسونگ، دوربین 3 گانه در آن مورد استفاده قرار گرفته است. دوربین اصلی گلکسی S10+ از نوع واید و دارای 12 مگاپیکسل رزولوشن است. دوربین دوم نیز 12 مگاپیکسلی است که برای عکس برداری تله کاربرد دارد و در نهایت، دوربین سوم نیز با کیفیت 16 مگاپیکسلی از نوع التراواید در نظر گرفته شده است. گلکسی S10 توانایی عکس برداری با زوم اپتیکال 2 برابری را داشته و از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره میبرد.

اما در بخش فیلم برداری، گلکسی S10+ توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. در بستر FHD نیز سرعت 240 فریم پیش روی کاربر قرار داشته و در نهایت، مثل نسل قبل امکان ضبط ویدئوی سوپراسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه بر بستر HD نیز وجود دارد. دوربین سلفی نیز از نقاط متمایز کننده این گوشی با گلکسی S10 است. چرا که دوربین دوگانه با کیفیت های 10 و 8 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه دیده میشود. دوربین سلفی دوم از نوع عمیق بوده که برای عمق بخشیدن به تصویر کاربرد دارد.

گلکسی S10+ در دل خود یک باتری 4100 میلی آمپری قرار داده که ماندگاری بالایی را ضمانت میکند. گلکسی S10+ از فناوری شارژ سریع در هر دو حالت با سیم و بی سیم استفاده میکند. بهره مندی از فناوری شارژ بی سیم با امکان شارژ سریع از مزایای گلکسی S10+ به شمار میرود. ضمن اینکه گلکسی S10+ میتواند به عنوان منبع ذخیره باتری برای گوشی، ساعت و هندزفری بی سیم جدید سامسونگ که از فناوری شارژ بی سیم استفاده میکنند عمل کند به طوری که با قرار دادن این گجت ها بر پشت دستگاه، نیروی موجود در گوشی به آنها منتقل شده و آنها را شارژ میکند.

بعد از حاشیه های فراوان، سامسونگ بالاخره در گلکسی S10+ از فناوری حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده نمود. سنسور التراسونیک در زیر صفحه نمایش گلکسی S10+ همیشه فعال است به طوری که در زمان خاموش بودن صفحه، با قراردادن انگشت بر روی محل مورد نظر، قفل گوشی باز میشود. سرعت و امنیت این حسگر نیز بسیار بالاست که سامسونگ را در خصوص این فناوری سربلند میکند.

شما عزیزان می توانید برای آگاهی بیشتر از قیمت و انواع گوشی ها به سایت digido مراجعه کنید.


گوشی گلکسی ,گوشی ,سامسونگ ,میکند ,صفحه ,دوربین ,صفحه نمایش ,دوربین سلفی ,فناوری شارژ ,نمایش گلکسی ,استفاده میکند ,صفحه نمایش گلکسی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

meysam-app دختر پاییزی عاشق راه مبین دکتر ابزار پرسش مهر 21 اینجا همه چی هست بدیجات روناس باشگاه کوهنوردی فراز نیشابور