اگر بر روی یک صفحه گسترده اکسل کار می کنید، ثابت کردن برخی از سطرها و ستون ها برای شما بسیار مفید خواهد بود هنگامی که شما بقیه برگه ها را حرکت می دهید، آن ها ثابت باقی خواهند ماند. وقتی که در صفحات گسترده اکسل در حال حرکت هستید، ممکن است بخواهید برخی از سطرها و ستون ها برای مثال هدرها را فریز کنید. مایکروسافت اکسل این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا سطرها و ستون هایی را که می خواهید فریز کنید:

  • می توانید ردیف های بالا را فریز کنید.
  • می توانید ستون های سمت چپ را فریز کنید.
  • می توانید یک صفحه را که دارای چندین ردیف و ستون است فریز کنید یا حتی آن ها را به صورت گروهی و همزمان فریز نمایید.

در ادامه مقاله آموزش ثابت کردن سطرها و ستون ها در اکسل هر سه روش را آموزش خواهیم داد تا به راحتی بتوانید سطرها و ستون ها مورد نظر خود را در Microsoft Excel فریز کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

این آموزش نیز می تواند برای شما مفید باشد: آموزش حذف کردن ریدف ها و ستون های خالی در نرم افزار اکسل (سریع و آسان)

نحوه ثابت کردن سطرها و ستون ها در مایکروسافت اکسل

ثابت کردن سطرها و ستون ها در Microsoft Excel کار راحت و بسیار آسانی است که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

نحوه فریز کردن سطرهای بالا

در این قسمت به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید ردیف های بالای یک صفحه گسترده اکسل را فریز کنید. برای مثال ما می خواهیم هدر یک صفحه گسترده را ثابت نگه داریم.

نحوه فریز کردن سطرهای بالا

برای انجام این کار، به تب View بروید و بر روی منو کشویی Freeze Panes کلیک کنید. سپس، گزینه Freeze Top Row را انتخاب کنید.

نحوه فریز کردن سطرهای بالا

اکنون هنگامی که در صفحه نمایش حرکت می کنید و نوار پیمایش را حرکت می دهید، ردیف های بالا در نما ثابت باقی می مانند.

نحوه فریز کردن سطرهای بالا

همچنین شما می توانید فریز کردن را از بین ببرید و سطرهای بالا را از این حالت خارج کنید. برای خارج کردن آن ها به تب View بروید و در منوی کشویی Freeze Panes این بار گزینه Unfreeze Panes را انتخاب کنید.

نحوه فریز کردن ستون های سمت چپ

برخی اوقات، ستون سمت چپ حاوی اطلاعات است و شما می خواهید هنگامی که نوار پیمایش را به سمت راست حرکت می دهید این اطلاعات ثابت باقی بمانند. برای اینکه بتوانید ستون های سمت چپ را فریز کنید باید به تب View بروید و بر روی منو کشویی Freeze Panes کلیک کرده و گزینه Freeze First Column را انتخاب کنید.

ادامه : https://www.farazsoft.ir/freeze-rows-and-columns-excel/


نو ستون ,فریز ,ثابت ,سطرها ,اکسل ,freeze ,فریز کنید ,ثابت کردن ,صفحه گسترده ,freeze panes ,فریز کردن ,کشویی freeze panes منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش عمده و تکی لوازم تحریر یونیک بلت پست نما تا اس ام اس | مجله تفریحی سرگرمی اینجا همه چی هست فلزیاب کاوش سرزمین تات ها Moon:)