معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو مرسدس بنز CLS از سری محصولات سدان لوکس و اسپرت کمپانی آلمانی مرسدس بنز می باشد. این خودرو بر روی پلتفرم E در سایز متوسط ساخته و برای نخستین بار در سال 2005 رونمایی شد. نسل دوم خودرو بنز CLS 500 در سال 2012 به بازار عرضه و در هر دو نسل توانست وارد بازار داخلی کشورمان شود. در نهایت عرضه این خودرو به علت قانون منع واردات خودرو با حجم بالای 2.5 لیتر به کشور، متوقف شد. از نسخه های سری CLS در بازار داخلی کشورمان می توانیم به CLS 500 ،CLS 350 و CLS 550 اشاره نماییم. در ادامه به بررسی و نقد نسخه CLS 500 می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز CLS 500

طراحی بدنه خودرو بنز CLS 500 بسیار شیک و چشم نواز بوده و در واقع یکی از جذاب ترین محصولات مرسدس بنز به حساب می آید. تمام اجزای بدنه با یکدیگر هماهنگی داشته و نمی توان به آن ایرادی وارد کرد. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای مستطیلی شکل با لوگوی بزرگ و زیبای بنز که دو خط افقی در دو طرف آن قرار گرفته، دیده می شود. چراغ های زاویه دار نوک تیز با تزئیین داخلی ال ای دی چهره مرموزی به بنز CLS 500 بخشیده است. با وجود خطوط و زوایای به کار رفته در نمای رو به روی این خودرو به هیچ عنوان با بدنه ای عضلانی رو به رو نیستیم. سپر ذوزنقه ای شکل با ورودی های هوای مشبک از ابعاد خوبی برخوردار بوده و دو طرف آن یک ردیف چراغ روشنایی روز ال ای دی در یک قاب با زمینه مشکی دیده می شود که جلوه خوبی به این بخش داده است.

در نمای جانبی، شیب سقف تا شیشه عقب و کشیدگی کاپوت به وضوح دیده می شود. خطوط و حجم پردازی روی درب ها نیز از سادگی این بخش کاسته است. در نمای پشت، آنتن ه ای، دو خروجی اگزوز، چراغ های بسیار زیبا، نوار کرومی براق و آرم بنز از اجزای تشکیل دهنده این بخش می باشند که هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند.

کابین خودرو بنز CLS 500 از طراحی بسیار هیجان انگیز و لوکسی برخوردار است. در بخش میانی داشبورد، طرح چوب براقی به کار رفته که حس کلاسیکی را به سرنشینان القا می کند. در مرکز داشبورد بالای دریچه های تهویه هوا یک نمایشگر 6 اینچی چند منظوره لمسی به همراه موس چند کاربره در کنسول میانی جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده قرار گرفته است. قطعات فلزی به کار رفته بر روی فرمان، دستگیره درها و سایر بخش ها نمایی اسپرت به کابین داده است. متریال به کار رفته در داخل کابین با کیفیت بوده و صندلی ها و فرمان نیز از روکش چرم برخوردارند.

خودرو مرسدس بنز CLS 500 مجهز به یک پیشرانه 4.7 لیتری 8 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 408 اسب بخار در 5000 تا 6400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 601 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 7 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. این خودرو از شتاب و سرعت خوبی برخوردار است. شتاب صفر تا صد این خودرو 5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو مرسدس بنز CLS 500 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

امکانات و تجهیزات خودرو مرسدس بنز CLS 500 شامل: سیستم پیش اخطار خواب آلودگی، سیستم دید نقطه کور، سیستم رادار، سیستم محدودیت سرعت، باز و بسته شدن اتوماتیک درب صندق عقب با سیستم ایمنی، مجهز به سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند با حفظ فاصله با خودروی مقابل، سیستم پارک اتوماتیک خودرو، رادار فاصله یاب سفارشی، مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، روشنایی جلو چراغ های جلو زنون، دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم شتشو، مه شکن، مجهز به چراغ های روشنایی در زیر درب ها، مجهز به سیستم تعقیب نور چراغ های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، سیستم چرخش در سر پیچ ها، سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت با سیستم ایمنی تصادف، سقف جیر، تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، پرده عقب، آینه الکترو کرومیک، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنما  ال ای دی و گرمکن، دارای چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، دارای سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی می باشد.

 از سایر امکانات خودرو بنز CLS 500 می توان به حافظه سفارشی صندلی های عقب با روکش چرم، پشت سری فعال و هوشمند و سیستم گرمکن، کنسول میانی و ابزار چندمنظوره به همراه جا لیوانی با طرح چوب، صندلی های جلو دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، دارای روکش چرم، صندلی راننده با تنظیم برقی در شش جهت، گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، ماساژور، سرد کن سفارشی، سیستم حافظه سفارشی، تهویه مطبوع اتوماتیک چهار گانه، کانال های تهویه هوا بر روی کنسول میانی، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق، فرمان سه شاخه لوکس و اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در دو حالت برقی، ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان، روکش چرمی، قدرت کمکی الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت اشاره کرد.

قیمت خودرو مرسدس بنز CLS 500

خودرو مرسدس بنز CLS 500 در تاریخ یازدهم فروردین 1399 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود دو میلیارد تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز CLS 500

مزایا

  • موتور پر قدرت
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • شتاب و سرعت عالی
  • ایمنی بالا
  • ساخت با کیفیت
  • طراحی زیبای بدنه و کابین

معایب

  • قیمت بالا
  • قطعات یدکی کم یاب
  • هزینه نگهداری بالا
  • فضای نچندان کافی ردیف دوم

ارزش خودرو مرسدس بنز CLS 500

خودرو مرسدس بنز CLS 500 هرچند از موتور پرقدرت، ایمنی بالا، شتاب و سرعت خوب، امکانات و تجهیزات فراوانی برخوردار است اما به علت برخی از دلایل موجود در بازار داخلی کشورمان، ارزش این خودروهای لوکس و با کیفیت پایین می آیند. این دلایل شامل قیمت بسیار بالا، قطعات کم یاب و هزینه های بالای نگهداری آنها می باشد. اگر با نکات منفی گفته شده مشکی ندارید می توانید از و سواری این سدان آلمانی با کیفیت لذت ببرید. از رقبای این خودرو می توان به بی ام و سری 6 و آئودی A7 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز CLS 500

همانطور که گفتیم، خودرو مرسدس بنز CLS 500 از سری محصولات سدان سایز متوسط و اسپرت بنز می باشد که از طراحی بسیار زیبا و شیکی برخوردار است. این خودرو با سرعت و شتاب عالی، ایمنی بالا، تجهیزات فراوان و موتور پرقدرت می تواند انتخاب خوبی برای خانواده ها و همچنین جوانان باشد. هرچند قیمت بالای این خودرو و هزینه های نگهداری آن تنها توسط قشر خاصی از جامعه قابل پرداخت است و هرکسی قادر به و لذت بردن از سواری آن نیست.


لایوکار خودرو ,سیستم ,مرسدس ,چراغ ,اتوماتیک ,تنظیم ,خودرو مرسدس ,تنظیم برقی ,دارای سیستم ,بازار داخلی ,روکش چرم، ,بررسی خودرو مرسدس ,بازار داخلی کشورمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قلمزنی،قلم زنی،قلمزنی گیلان،قلمزنی ایران،قلمزنی جهان،قلم زنی گیلان،قلم زنی ایران،قلم زنی جهان،جام مارلیک،جام مارلیگ، جامهای مارلیک،ج خاطرات دانشجوی تهرانی در سمنان من و خدا تخفیف titi اجرای پروژه های پسیو شبکه پزشکی رزمی کده