Waveform Addition

اگر دو شكل موج كه با قطبيت هاي گوناگوني بدست آمده اند (يك موج با Rarefaction و ديگري Condensation) به هم اضافه شوند، آرتيفكت سمعک ویدکس محرك، حذف شده يا كاسته مي گردد. علت اين است كه آرتيفكت در جهات مخالف رخ مي دهد. (مثلا در جهت رو به پايين وقتي موج رو به بالاست)

هنگاميكه امواج AER، متعددي با محرك معين و شرايط ثابت بدست آيند (مثلا همه موج ها با محرك كليك و در يك گوش و با يك سطح شدتي)، وقتي با هم جمع شوند، شكل موجي ايجاد مي كنند، كه معادل كل سيگنال هايي است كه دارند شده اند، مثلا اگر چهار موج و هر كدام با 1000 جاروب بدست آمده باشند. موج حاصل از جمع كردن آن چهار موج معادل 4000 جاروب است. بنابراين اضافه كردن ديجيتالي امواج به هم، روشي قوي براي افزايش نسبت سيگنال به نويز است. به صورت كلينيكي اين كار منجر به استفاده بهتر از زمان مي شود و از نظر آماري ترجيح دارد. بنابراين ابتدا دو يا چند موج با عوامل اندازه گيري معيني و با تعداد نسبتا كم تحريك بدست مي آوريم، تكرار پذيري آنها را بررسي كنيم، و سپس اين موج ها را با هم جمع مي كنيم تا زمان نهفتگي و دامنه آنها را محاسبه كنيم. اين روش مفيدتر است از اينكه يكبار موجي را با تعداد زياد محرك، به دست بياوريم. به اين ترتيب احتمال آلودگي نتايج با آرتيفكتف كاهش مي يابد. مزيت ديگر اين روش اين است كه مي توان موج هاي غيرمعمول (مثلا آنهايي كه به صورت غيرمعمول با نويز آغشته هستند) را از معدل گيري نهايي خارج كرد.

Waveform Subtraction (تفاضل امواج):

از موج هاي ABR كه با آرايش الكترودي اپسي لترال (i) و كنترالترال (c) بدست مي آيند (يعني (Fz–Ai and Fz-Ac) مي توان استفاده كرد و آرايش الكترودي افقي را با تفاضل آنها از هم بدست آورد. خلاصه اينكه، تئوري Vector پيش بيني مي كند و مطالعات كلينيكي تاييد مي كنند كه تفاضل موج با آرايش كنترالترال (Fz-Ac) از موج با آرايش اپسي لترال (Fz-Ai) موج افقي مي دهد. (Ac-Ai)

اعتبار اين روش به آساني با تفاضل موج افقي بدست آمده از موجي كه با يك آرايش واقعي افقي بدست مي آيد (آرايش الكترودي گوش به گوش) تاييد مي شود. نتيجه اين تفاضل، يك خط صاف است. اين خط صاف مويد اين است كه دو موج افقي (واقعي و موج مشتق شده ديجيتالي) برابر با هم بوده اند. يك كاربرد واضح تفاضل ديجيتالي، در دسترس بودن داده هاي AER به صورت سه كاناله، از يك دستگاه دو كاناله است. 


تجویز انواع سمعک گوش بدست ,آرايش ,تفاضل ,افقي ,مثلا ,الكترودي ,بدست آمده ,آرايش الكترودي ,افقي بدست ,اپسي لترال ,سمعک ویدکس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ربات رز چت پیشرفته در تلرگام information tecnology موبایلکس پینار دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. YASIN WEB دنیای عکس