بروزرسانی شده: 30 مارس 2020

گسترش سریع ویروس ناشی از COVID-19 باعث هشدار در سراسر جهان شده است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که شیوع بیماری کوروی ویروس به سرعت در حال گسترش یک بیماری همه گیر است و بسیاری از کشورها با افزایش موارد تایید شده دست و پنجه نرم می کنند. در آمریكا ، مركز كنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) به مردم توصیه می كند كه برای ایجاد اختلال در زندگی روزمره آماده شوند كه در صورت شیوع كروناویروس در جوامع ، ضروری خواهد بود.

 

 

در زیر ، به تعدادی سؤال درباره coronavirus و COVID-19 پاسخ می دهید. با در دسترس بودن اطلاعات قابل اعتماد ، سؤالات جدیدی را اضافه خواهیم کرد و جوابها را به روز می کنیم.

 

سؤالات متداول درباره Coronavirus و COVID-19

coronavirus چیست؟ COVID-19 چیست؟

علائم COVID-19 چیست؟

چه کاری می توانم انجام دهم تا خودم و دیگران را از ابتلا به کروناویروس جلوگیری کنم؟

چگونه می توانم خود و خانواده را برای قرنطینه یا انزوا احتمالی آماده کنم؟

اگر احساس بیماری کنم باید چه کنم؟

اگر یک عزیز بیمار شود ، چگونه می توانم از آنها مراقبت کنم؟

عباراتی مانند "گسترش اجتماع" و "فاصله اجتماعی" به چه معنی است؟

سؤالی درباره coronavirus یا COVID-19 دارید؟ اینجا کلیک کنید.

 

پادکست: چگونه می توان اضطراب خود را در حین شیوع COVID-19 فتح کرد (ضبط شده 3/23/20)

احساسات شما ناشی از نسبت غلط استرس به تاب آوری است. هرچه مقاومت بیشتری داشته باشید ، استرس کمتری احساس خواهید کرد. دکتر گرگ فریشیون ، مدیر انستیتوی بدن بنسون-هنری مین در بیمارستان عمومی ماساچوست ، ابزارها و تکنیک های ایجاد مقاومت در زندگی را در مواقع استرس زا توضیح می دهد تا بتوانیم اضطراب خود را بهتر مدیریت کنیم.

 

 

 

سؤالات و پاسخهای جدید

من شنیده ام که ویتامین C با دوز بالا برای معالجه بیماران مبتلا به COVID-19 استفاده می شود. آیا کار می کند؟ و آیا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس COVID-19 باید ویتامین C مصرف کنم؟

 

برخی از بیماران مبتلا به CVID-19 که به شدت مبتلا به بیماری بحرانی هستند ، با این امید که بهبودی را تسریع کند ، با دوز بالای ویتامین C داخل وریدی (IV) تزریق شده اند. با این حال ، هیچ شواهد علمی روشنی و قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد برای عفونت COVID-19 موثر است ، و این یک بخش استاندارد برای درمان این عفونت جدید نیست. مطالعه ای در چین در حال انجام است تا مشخص شود آیا این روش درمانی برای بیماران مبتلا به شدید COVID-19 مفید است. نتایج در پاییز انتظار می رود.

 

این ایده که ویتامین C با دوز بالا می تواند به عفونت های زیاد کمک کند ، جدید نیست. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که درمان با ویتامین C با دوز بالا (همراه با تیامین و کورتیکواستروئیدها) به نظر می رسد از مرگ و میر در افراد مبتلا به سپسیس جلوگیری می کند ، نوعی از عفونت قریب به اتفاق باعث فشار خون ناخوشایند و نارسایی عضو می شود. مطالعه دیگری که سال گذشته منتشر شد ، تأثیر تزریق ویتامین C با دوز بالا را در بین بیماران مبتلا به عفونت های شدید که دچار سپسیس و سندرم پریشانی حاد تنفسی (ARDS) بودند ، ارزیابی کرد که در آن ریه ها با مایعات پر می شوند. در حالی که اقدامات اصلی بهبود در چهار روز اول ویتامین C بهبود نیافته بود ، در بین بیماران تحت درمان میزان مرگ و میر در 28 روز کمتر بود. اگرچه هیچ یک از این مطالعات به بررسی ویتامین C در بیماران مبتلا به COVID-19 نپرداختند ، ویتامین درمانی به طور خاص برای سپسیس و ARDS انجام شده است ، و اینها شایع ترین شرایط منجر به بستری در بخش مراقبت های ویژه ، پشتیبانی از ونتیلاتور یا مرگ در بین مبتلایان به عفونت شدید COVID-19.

 

با توجه به پیشگیری ، هیچ مدرکی وجود ندارد که مصرف ویتامین C به جلوگیری از عفونت با تاج ویروس ناشی از COVID-19 کمک کند. در حالی که دوزهای استاندارد ویتامین C به طور کلی بی ضرر هستند ، دوزهای زیاد می تواند عوارض جانبی زیادی از جمله تهوع ، گرفتگی و افزایش خطر سنگ کلیه ایجاد کند.

 

آیا Remdesivir داروی ضد ویروسی برای درمان COVID-19 مؤثر است؟

 

دانشمندان در سرتاسر جهان در حال آزمایش این هستند كه آیا داروهایی كه قبلاً برای درمان سایر عفونتهای ویروسی تهیه شده اند نیز ممكن است درمقابل coronavirus جدید كه باعث COVID-19 می شود ، مؤثر باشد.

 

یکی از داروهایی که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است ، Remdesivir داروی ضد ویروسی است. دلیل این امر این است كه كروناویروس كه باعث COVID-19 می شود شبیه به كورو ویروسی هایی است كه باعث ایجاد بیماری های SARS و MERS شده است - و شواهد حاصل از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانات نشان می دهد كه رمس ویروك ممكن است به محدود کردن تولید مثل و گسترش این ویروس ها در بدن كمك كند. به ویژه ، هر سه ویروس که می توانند توسط داروها هدف قرار گیرند ، یک بخش مهم وجود دارد. آن بخش مهم ، که آنزیم مهمی را که ویروس نیاز به تولید مثل دارد ، ایجاد می کند ، در هر سه کروویروس تقریباً یکسان است. داروهایی مانند Remdesivir که با موفقیت در هدف قرار گرفته اند در ویروس هایی که باعث SARS و MERS می شوند در برابر ویروس COVID-19 کار می کنند.

 

Remdesivir برای معالجه چندین بیماری شدید ویروسی دیگر ، از جمله بیماری ناشی از ویروس ابولا (نه یک کورو ویروس) ایجاد شده است. این کار با مهار توانایی coronavirus در تولید مثل و ساخت نسخه هایی از خود: اگر نتواند تولید مثل کند ، نمی تواند نسخه هایی تولید کند که سلولهای دیگر و سایر بدن را گسترش داده و آلوده کند.


هکس covid ,ویروس ,ویتامین ,بیماری ,مبتلا ,عفونت ,بیماران مبتلا ,برای درمان ,درباره coronavirus ,remdesivir داروی ,باعث covid منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

همدان 081 هیات فوتبال شهرستان بیجار شخصی ثبت شرکت نرده آلومینیومی ترکیه آکات آموزش بورس Mahdyas بنام خدا