حالت سرمایشی و گرمایشی داکت اسپلیت ها امروزه سبب شده این دستگاه ها طرفداران زیادی را به خود جلب نمایند. با این دستگاه می توان در فصل زمستان و تابستان فضایی مطبوع و دمایی دلپذیر را تجربه نمایید. با شروع فصل زمستان لازم است شما اقدام به تنظیم گرمایش داکت اسپلیت نمایید که این کار را می توانید خودتان انجام دهید تنها کافیست ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید. ما به شما نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت را بطور کامل آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

عملکرد گرمایشی داکت اسپلیت

عملکرد گرمایشی داکت اسپلیت

 

داکت اسپلیت ها یکی از بهترین انواع سیستم ها گرمایشی و سرمایشی محسوب می شوند. که با اری آن ها در واقع می توان با یک تیر دو نشان زد. این سیستم ها از دو واحد داخلی و خارجی تشکیل شده اند که این دو یونیت با لوله های مسی به یکدیگر وصل خواهند شد. عملکرد گرمایشی داکت اسپلیت توسط کویل آب گرم صورت می گیرد و بخش سرمایشی آن مانند کولر های گازی عمل می کند. عملکرد گرمایشی داکت اسپلیت را می توان به دو صورت انجام داد برای اجرای گرمایش سیستم یک کویل آب گرم کنار یونیت داخلی نصب خواهد شد و آب گرم مورد نیاز برای کویل دستگاه از دو طریق پکیج و یا موتور خانه تامین می شود.

 

اقدامات لازم جهت تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

 

اقدامات لازم جهت تنظیم گرمایش داکت اسپلیت

 

نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت بسیار هائز اهمیت است چرا که اگر شما نتوانید تنظیم گرمایش داکت اسپلیت را به درستی انجام دهید دستگاه شما با آسیب های جدی مواجه خواهد شد. اقدامات لازم جهت تنظیم گرمایش داکت اسپلیت عبارتند از:

 

1.   شستشو یونیت داخلی و یونیت خارجی

 

شستشو یونیت داخلی و یونیت خارجی اولین اقدامی است که باید شما هنگام تنظیم گرمایش داکت اسپلیت در فصل زمستان انجام دهید. 

با باز کردن دریچه داکت اسپلیت و جدا کردن آن از دستگاه اقدام به شستشوی کامل یونیت داخلی نمایید.

حال نوبت به یونیت خارجی می رسد. در قسمت پشت یونیت داخلی فین هایی شبیه به رادیاتور اتومبیل وجود دارد که نیاز به شستشوی آن است  به طوری که آب به موتور فن نفوذ نکند این قسمت را با آب و مواد شوینده شستشو دهید.

 

با سرویس داکت اسپلیت در فصل تابستان و زمستان دیگر لازم نیست نگران عملکرد دستگاه باشید.

 با سرویس داکت اسپلیت در فصل تابستان و زمستان دیگر لازم نیست نگران عملکرد دستگاه باشید.

 

2.  باز کردن شیر های ورودی و خروجی آب گرم

 

اگر در ساختمانی با چندین واحد زندگی می کنید و گرمایش ساختمان توسط موتور خانه های مرکزی تامین می شود لازم است شیر فلکه های ورودی و خروجی آب گرم متصل به کویل آب گرم داکت اسپلیت را باز نمایید. اما اگر در واحدی مجزا زندگی خواهید کرد و گرمایش شما توسط پکیج تامین می شود می توانید با روشن کردن قسمت گرمایش پکیج این مشکل را برطرف نمایید.

 

3.   انتخاب گزینه MODE  کنترلر و تنظیم آن روی حالت گرمایشی

 

در مرحله سوم از نحوه تنظیم گرمایش داکت اسپلیت لازم است گزینه MODE روی کنترلر داکت اسپلیت یافته و آن را روی حالت  HOT قرار دهید. بعد از این اقدام بهتر است دمای مورد نظرتان را روی درجه 18 تا 25 تنظیم نمایید. همانطور که می دانید کمپرسور دستگاه با توجه به دمای محیط خاموش و روشن می شود. به این منظور اگر دمای محیط چیزی حدود 23 درجه باشد و تنظیم درجه دمای شما روز 25 باشد دستگاه شما باد گرم تولید خواهد کرد. بهتر است در ابتدا دستگاه را روی 18 درجه تنظیم نموده و بعد از گذشت مدتی کوتاه اگر درجه دمای به میزان دلخواهتان بالا نرفت درجه را بیشتر نمایید.

 

4.  اقدامات پایانی

 

عملیات مکش و دهش در قسمت پشت و جلوی دستگاه باید به درستی انجام شود. برای حفظ این عملکرد لازم است اطراف یونیت داخلی و یونیت بیرونی را باز نگه دارید تا هوای کافی به دستگاه برسد.

برای جلوگیری از یخ زدگی داکت اسپلیت در فصل زمستان نیاز است اقداماتی از جمله باز کردن دریچه های خروجی دستگاه را انجام دهید این کار سبب خواهد شد هوای کافی درون کویل و اپراتور ها در جریان باشد و از یخ زدگی دستگاه جلوگیری نماید.



آموزش تعمیرات لوازم خانگی (کولر گازی ، پکیج، داکت اسپلیت) اسپلیت ,داکت ,دستگاه ,گرمایش ,تنظیم ,یونیت ,داکت اسپلیت ,گرمایش داکت ,تنظیم گرمایش ,یونیت داخلی ,گرمایشی داکت ,نحوه تنظیم گرمایش ,عملکرد دستگاه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اولیای باران اینجا همه چی هست havangiiman برتر فایل سرزمینم دانلود ویدئو یک وبسایت برای یک ملت شرکت طراحان وب تبریز Elyas5751