به طور کل برای رعایت استاندارد بخش‌های مختلف قنادی در دکوراسیون داخلی، ابتدا لازم است سبک قنادی شناخته شود؛ یعنی باید در نظر داشت که قرار است قنادی به صورت سنتی یا مدرن اداره شود. همچنین وجود محصولات سنتی و یا مدرن نیز می‌تواند در طراحی داخلی قنادی تأثیر به‌سزایی داشته باشد. به طور مثال قنادی که در آن شیرینی‌های محلی اقوام ایرانی به می‌رسد، با داشتن یک طراحی داخلی سنتی بسیار زیباتر از زمانی به نظر می‌رسد که برای ساخت آن از طراحی‌های مدرن استفاده شود. پس از انتخاب سبک قنادی می‌توان المان‌هایی را انتخاب کرد که به جذابیت فضا و همچنین جذابیت محصولات قنادی بیفزاید و فضا را برای مشتری دوست داشتنی‌تر کند.

ویترین قنادی، مهم‌ترین بخش در طراحی داخلی قنادی ها

از مهم‌ترین المان‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی قنادی تأثیر به‌سزایی دارد، ویترین قنادی است. هر چه ویترین ظاهر تمیزتر و مرتب‌تری داشته و از رنگ و نورهای زیبا برای زیباتر نشان دادن شیرینی‌ها در آن استفاده شده باشد، توجه رهگذران بیشتری را به خود جلب می‌کند. تعداد ویترین‌های یخچالی مورد استفاده به سلیقه شما برمی‌گردد ولی بهتر است به صورتی نباشد که رفت و آمد را برای مشتریان سخت‌تر کند. تعدادی ویترین که بتواند بهترین محصولات قنادی شما را به نمایش بگذارد، کافی است. جالب است بدانید که بهترین نوع ویترین‌ها، ویترین‌های یک طبقه‌ای هستند زیرا می‌تواند شیرینی‌ها و کیک‌ها را به خوبی در معرض نمایش قرار دهند. البته چنین ویترین‌هایی برای مغازه‌های بزرگ مناسب است و مغازه‌های کوچک نمی‌توانند از این ویترین‌ها بهره ببرند از این رو بهتر است از ویترین‌هایی استفاده کنند که طبقه دوم آن‌ها کمی عقب‌تر از طبقه اول قرار دارد.

وجود محصولات متفاوت و متنوع در قنادی

وجود محصولات متفاوت از دیگر رقیبان در موفقیت قنادی تأثیر به‌سزایی دارد. به طور مثال وجود دسر های منحصر به فرد در قنادی می‌تواند ظاهر درخشان‌تری به قنادی داده و مشتری‌های بیشتری را جذب کند زیرا برای همه سلیقه‌ها محصولی در قنادی وجود دارد. از کارهای مختلفی که در رابطه با کیک و شیرینی‌های خاص و یا خانگی می‌توان انجام داد، قرار دادن آن‌ها در مرکز ویترین قنادی و یا پخت آن‌ها در روزهای خاصی از هفته است که به خاص‌تر نشان دادن این محصولات کمک بسیاری خواهد کرد. توجه به جزئیات می‌تواند تأثیر به سزایی در افزایش زیبایی ظاهر قنادی داشته باشد از این رو نباید از آن‌ها غافل شد.

استفاده از ظروفی با جلوه‌های زیبا

شاید به نظر برسد ظروف موجود در مغازه‌ها ربطی به طراحی داخلی ندارد ولی این مورد یکی از مهم‌ترین استاندارد‌های طراحی دکوراسیون داخلی قنادی است. استفاده از ظروف زیبا و خاص می‌تواند جلوه‌ای ویژه به قنادی بدهد. اگر از المان‌های زیبا برای طراحی داخلی استفاده کنید و بهترین ویترین‌ها را داشته باشید ولی ظروف استفاده شده برای قرار دادن شیرینی، شکلات و آجیل جلوه نامناسبی داشته باشد، پروژه طراحی داخلی قنادی را با شکست روبه‌رو خواهد کرد. البته ظروف مورد استفاده برای هر نوع از محصولات یک قنادی باید متفاوت باشد و بهتر است به این تفاوت‌ها دقت شود. به طور مثال اگر آجیل و شکلات در کنار هم قرار می‌گیرند، بهتر است از ظروف متفاوتی برای آن‌ها استفاده کرد تا هر کدام جداگانه به چشم مشتری بیایند.

قفسه آجیل در قنادی

بهتر است استاندارد چیدمان قفسه آجیل در قنادی را نیز رعایت کنید. جنس قفسه‌های آجیل می‌تواند از هر نوع متریالی که با فضای قنادی تناسب بیشتری دارد، انتخاب شود. جنس این قفسه‌ها می‌تواند چوبی یا شیشه‌ای باشد. به طور معمول قفسه‌های آجیل و شکلات در قسمتی از مغازه قرار دارند که فاصله‌ای با ویترین شیرینی‌ها ایجاد کنند ولی نه به صورتی که در معرض چشم ار قرار نگیرند. بهتر است این دو نوع محصول با فاصله از هم قرار گیرند تا نظم فضای داخل قنادی حفظ شود. به طور مثال در بسیاری از قنادی‌ها قفسه‌ها و یا ظروف آجیل را در وسط مغازه قرار می‌دهند تا هم در معرض چشم مشتری باشند و هم با ویترین‌هایی که در اطراف مغازه وجود دارند، فاصله‌ای اندک داشته باشند.

 

منبع: تهران دیزاین سنتر


طراحی داخلی قنادی ,استفاده ,داخلی ,طراحی ,آجیل ,می‌تواند ,طراحی داخلی ,داخلی قنادی ,وجود محصولات ,قنادی وجود ,محصولات متفاوت ,طراحی داخلی قنادی ,وجود محصول منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قلب شکسته الان بخر تحویل بگیر دانلود آهنگ جدید شاد ایسو ابومنزوی آشپزی ایران و جهان طراحی سایت | آموزش طراحی سایت آنلاین پایان نامه هر چی که بخوای تولید و تعمیر مبلمان نقی زاده