منصور شکوهی، یکی از فعالان حوزه بسته‌بندی با اشاره به وجود موانعی جدی در مسیر فعالیت‌های مرتبط با صنعت بسته‌بندی عنوان کرد: یکی از مشکلات متقاضیان فعالیت در صنعت بسته‌بندی به پروسه زمان‌بر و پیچیده اخذ مجوز از وزارت ارشاد معطوف می‌شود که لزوم تسهیل این روند ضروری به نظر می‌رسد.

 

وی افزود: از سوی دیگر در برخی حوزه‌های بسته‌بندی، کاغذهای خاصی که در این خصوص مورد استفاده قرار می‌گیرند، از خارج وارد می‌شوند، زیرا اساسا توانایی و امکان تولید آن به‌واسطه دستگاه‌های داخلی فعال در ایران وجود ندارد.

 

شکوهی عنوان کرد: در برخی از محصولات همچون زعفران، اهمیت بسته‌بندی از حیث ماندگاری آن بسیار حائز اهمیت است، زیرا باید کیفیت و تکنیک این امر به‌صورتی اعمال شود که رطوبت و چربی به آن نفوذ نکند که به تبع فعالان تولیدی این محصول ناچار هستند برای تامین برچسب بسته‌بندی مورد نیاز عوارض 4 درصدی پرداخت کنند که به تبع این پرداخت‌ها روی هزینه تمام‌شده تاثیر می‌گذارد.

 

وی افزود: به اعتقاد بنده، اعمال تخفیف در عوارض، آن هم در محصولاتی که خاص کشور ایران است یا تولیدکنندگان و زارعان، بخش عمده‌ای از نیاز جهانی را تامین می‌کنند، نوعی حمایت محسوب می‌شود که با توام شدن آن با بسته‌های حمایتی دیگر، امکان دستیابی به سود هر چه بیشتر از محل صادرات چنین محصولاتی دوچندان خواهد شد. این فعال حوزه بسته‌بندی عنوان کرد: صنعت بسته‌بندی از نمونه فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که به‌صورت بالقوه شرایطی را ایجاد می‌کند که در سایه آن، ارزش افزوده تولیدات و محصولات مربوطه ارتقا می‌یابد و اگر کشورهای پیشرفته دنیا در عرصه صادرات به موفقیت‌های برجسته‌ای نائل شده‌اند، این مهم با اتکا به مجموعه‌ای از اقدامات و حلقه‌های به‌هم پیوسته محقق شده که بخشی از آن متوجه حوزه بسته‌بندی می‌شود.

 

وی در خاتمه یادآور شد: متاسفانه کشور ایران در بسیاری از حوزه‌های بسته‌بندی، توانمند نیست و به اعتقاد بنده در کشوری که متخصصان آن در حساس‌ترین حوزه‌های صنعتی و هسته‌ای به موفقیت‌های چشمگیری نائل شده‌اند، ضعف در صنایع مرتبط با بسته‌بندی از نقیصه‌ها و کاستی‌هاست که باید نسبت به آن چاره‌اندیشی شود.


zafpack بسته‌بندی ,حوزه‌های ,می‌شود ,صنعت ,حوزه ,حوزه بسته‌بندی ,صنعت بسته‌بندی ,نائل شده‌اند، ,کشور ایران ,بسته‌بندی عنوان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی لوگو اباذر آبادگر اموزش تست کنکور موزیک پدیده - دانلود فیلم جدید - دانلود فیلم ایرانی و انیمیشن تی وی نوستالژیا فروشگاه فایل های علوم دامی وکشاورزی webdesign سقوط هواپیما تهران یاسوج جدید 97