بارها اتفاق افتاده است که داوطلبان عزیز کنکور با درسی مشکل دارند یا به عبارتی از آن می ترسند. دروس ترس آور کنکور چه درس هایی هستند و روش های مطالعه دروس ترسناک کنکور چگونه است؟

حقیقیت این است که آنها با آن درس به خصوص ارتباط برقرار نکرده اند و تمایلی به خواندن آن درس ندارند.

دلایل ارتباط برقرار نکردن با یک درس

دلایل بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارد که مهمترین آنها می تواند به شرح زیر باشند:

  • خاطره ای بد از یک درس در امتحان مربوطه
  • ارتباط برقرار نکردن با دبیر مربوطه آن درس در یک مقطع تحصیلی و …

این اتفاقات به ظاهر ساده می تواند اثرات زیان آوری برای داوطلبان عزیز به بار بیاورد، به این ترتیب که آن ها با تلقین این مطلب در طول زمان باعث می شوند انرژی منفی آن ها نسبت به این درس روز به روز بیشتر شود و باعث می شود ترسی در آن ها به وجود بیاید که مانع از مطالعه آن مبحث شود، همچنین ترس از تست زنی و نتیجه نامطلوب در کنکور سراسری نتیجه آن است.

ترس به وجود آمده از این درس ها را می توان ترس از نوع پیش از مواجهه با داستان دانست. برای مشخص شدن بحث دروس ترس آور کنکور مثالی ساده را باهم بررسی میکنیم.

فرض کنید برای اولین بار میخواهید فعالیتی را انجام دهید که به شما سپرده شده است شما قبل از شروع کار ترسی دارید که آیا من از پس انجام این کار بر می آیم یا خیر؟ در طول مسیر چه مانعی وجود دارد؟ آیا سختی ها را میتوان تحمل کرد؟

تمام این ترسها، ابهامات و سوال ها برای این موضوع می باشد که از بیرون به ماجرا نگاه کرده ایم و موارد ناشناخته ای برایمان وجود دارد، اما هنگامی که اولین فعالیتمان را آغاز میکنیم میبینیم می توانیم با تلاش و زحمت مراحل را یکی پس از دیگیری طی کنیم و به موفقیت برسیم، ترسمان از درسی که با آن ارتباط برقرار نکردیم به همین شکل می باشد.

راه حل برای عبور از دروس ترس آور کنکور چیست؟

به یاد داشته باشیم که در طول مسیرکنکور (بخصوص در این زمان یعنی دی ماه)  نبایدمبحثی را حذف کنیم چه برسد به یک درس کلی، زیرا همانطور که بار ها ثابت شده است حتی یک تست نیز میتواند سرنوشت ما را به طور کلی عوض کند.

بجنگید و یاد بگیرید

فرض کنید درس ریاضی برای شما سخت و دشوار است و هیچ گاه به سراغ آن نمی روید، یا اصلا با درس زبان ارتباط برقرار نمیکنید باز هم تاکید میکنیم برای موفق شدن در جنگ کنکور نباید بترسیم و درسی را کنار بگذاریم به یاد داشته باشید اکثرا ما با صمیمی ترین دوستانمان در ابتدا رابطه خوبی نداشتیم!!!!

روش های مطالعه دروس ترسناک کنکور چگونه است؟

مراحل زیر به شما کمک میکند که ارتباطتان را با درس درست کنید:

  1. تمام خاطرات بد گذشته درس را از ذهن خود پاک کنیید(shift+delete)
  2. به خودتان انرژی مثبت دهید و بگویید من از کارهای سخت تر برآمدم این درس که بسیار ساده تر است(حتی انرژی مثبت الکی) ذهن ما تفاوتی برای انرژی مثبت الکی و واقعی قائل نمی شود. این امر باعث می شود به مرور اعتماد به نفس پیدا کنید
  3. مطالب آن درس را به روشی جدید مطالعه کنید و از زوایای دیگر
  4. به هنگام تست زدن نا امید نشوید حتی اگر در یک باکس مطالعاتی کمتر از ۱۰ تست زدید
  5. تست آموزشی: ممکن است شما بعد از مطالعه مبحث درسی وقتی به سراغ تست می آیید نتوانید تست را حل کنید در اینجا اصل تست آموزشی مطرح می شود تست آموزشی به شما کمک می کند یادگیری خود را کامل کنید وبه تسلط برسید
  6. تشریح تست: تست آموزشی خود را کامل بررسی کنید نکات آن را یاد بگیرید و به نکته مربوطه در متن درس نامه و یا کتاب درسی برگردید و مطالعه خود را کامل کنید
  7. صبر داشته باشید و منتظر معجزه نباشید
  8. مدام تکرار کنید و سختی بکشید تا تسلط به سراغ شما بیاید

هیچگاه چشم از هدف خود بر ندارید مانند یک تک تیرانداز روی آن تمرکز کنید و موانع آن را نبینید.


دیجیتال مارکتینگ کنکور ,مطالعه ,دروس ,وجود ,برقرار ,ارتباط ,ارتباط برقرار ,انرژی مثبت ,برقرار نکردن ,داشته باشید ,مثبت الکی ,ارتباط برقرار نکردن ,ترسناک کنکور چگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تکواندو استاد فردین محب نماز management24 داماک فارسی مدل لباس دانلود نرم افزار و بازی