طراحی و ساخت انواع مخازن فایبرگلاس یا مخزن GRP

فایبرگلاس به عنوان یک ماده با قدرت بالا، وزن کم، مقاومت در برابر خورندگی، مقاومت در برابر آب و هوا و بسیاری از ویژگی های مطلوب آن، در اکثر صنایع کاربرد دارد بویژه به علت مقاومت آن در برابر خوردگی ناشی از عوارض شیمیایی در ساخت مخازن نگهداری ، حمل و ذخیره اسیدها و سیالات شیمیایی کاربرد زیادی دارد.

مخازن فایبرگلاس (GRP Tank) می تواند در طیف گسترده ای از اشکال و اندازه ها برای ذخیره سازی انواع مواد دارویی ، شیمیایی و . ساخته شود.

مخازن ذخیره سازی فایبرگلاس می توانند ظرفیت ذخیره سازی بسیار بالایی را داشته باشند. آنها می توانند برای ذخیره آب شرب، مخزن اسید ، مخازن مواد نفتی، فاضلاب، مواد جامد گرانول مانند کود و غلات، سموم و آفت کش‌ها و انواع مختلفی از مواد دیگر استفاده شوند.

پلاستیک تقویت شده فایبرگلاس مقاوم به فشرده سازی بوده و دارای استحکام کششی بالایی است و می توان انتظار داشت که به طور قابل اعتماد انواع مختلفی از محصولات را برای مدت زمان طولانی نگهداری کند.

مخازن فایبرگلاس یا مخزن GRP در صنایع مختلف از قبیل: نفت، خودرو، فاضلاب، کشاورزی ، مواد غذایی و … استفاده می شود.

انواع دیگری از مخازن نیز در اشکال مکعبی با نام تخصصی و فنی Grp modular tanks درصنعت فایبرگلاس تولید می شود که به آنها مخزن SMC نیز می گویند و شامل پنل های از پیش ساخته است که به محل پروژه منتقل می شود و در محل پروژه مونتاژ می شود.

صنایع بزرگی همچون صنایع پتروشیمی و نفت و گاز ، نیروگاهها و … از مخازن GRP و فایبرگلاس استفاده گسترده‌ای در پروژه‌های خود دارند.

انواع دیگری از مخازن است که در فرآوری و ذخیره سازی مواد غذایی از جمله زیتون که به شکل کروی از جنس فایبرگلاس (GRP) به وسیله گروه صنعتی ناب زیست تولید می شود.

امروزه برای ذخیره سازی و فرآوری مواد غذایی مانند زیتون از مخازن و تانک ها با متریال های مختلفی استفاده می شود.

به جرأت می توان گفت هیچ کدام از آنها به اندازه مخازن فایبرگلاس که آیتم ها و استانداردهای لازم در ساخت آن رعایت شده باشد نمی‌توانند مفید و کارآمد باشند.

مخازن فایبرگلاس مزایای زیادی برای انبار، نگهداری و فرآوری مواد غذایی می‌تواند داشته باشد.

در مقابل عیب هایی از جمله قیمت بسیار بالای مخزن جی آر پی نسبت به مخزن پلی اتیلنی و شکنندگی این مخازن آنقدر مزایای این نوع مخزن ها زیاد است که نمی توان از استفاده از آنها صرفنظر کرد.

مزایای مخازن جی آر پی عبارتند از : 

  • دوام بالا (حتی برای دهها سال) بدون افت کیفیت و خاصیت، در مقابل خورندگی اسیدها، سود، نمک‌ها و مواد قلیایی و …
  • وزن کم مخزن های جی آر پی
  • متریال متناسب برای نگهداری مواد غذایی و آب های آشامیدنی
  • قیمت مناسب
  • انعطاف در طراحی و ساخت جزئیات مخازن در اندازه و اشکال مختلف
 
برج خنک کننده | سپتیک تانک مخازن ,فایبرگلاس ,مواد ,مخزن ,ذخیره ,سازی ,مواد غذایی ,مخازن فایبرگلاس ,ذخیره سازی ,برای ذخیره ,فرآوری مواد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار تعطیلی مدارس tamireojaqgazetechnogaz تولید مانتو mathias1c teren تفریحی پروژه های دینامیکی با آدامز هر چی که بخوای روانشناسی کاربردی و مفید قناری ارزانی