آش سبزی شیرازی آش های نذری شیراز است. در این مقاله طرز تهیه آش سبزی شیرازی به شما عزیزان به صورت کامل آموزش داده شده است.

 آش شیرازی اصیل,طرز تهيه اش سبزي

آش سبزی یکی از آش های سنتی و بسیار قدیمی بخصوص در شیراز است که اغلب به عنوان نذری مورد استفاده قرار می گیرد این آش با پیاز داغ و روغن داغ و آبلیمو و نان سنگک سرو می شود.

آش سبزی شیرازی به دلیل وجود گوشت گوسفندی و حبوبات بسیار مقوی بوده و یکی از بهترین گزینه ‌ها برای صبحانه یک روز زمستانی محسوب می شود. امیدواریم این آش خوشمزه را تهیه کرده و از خودن آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

 

مواد لازم آش سبزی شیرازی :

 گوشت سردست گوسفندی با استخوان 500 گرم
 سبزی (تره، ترخان، شوید) 400 گرم 
 نخود 100 گرم 
 عدس 100 گرم 
 لوبیا قرمز 100 گرم 
 برنج نیم دانه 100 گرم 
 پیاز 1 عدد 
 پیاز داغ 3 قاشق غذاخوری 
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
ترخان خشک 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه آش سبزی شیرازی

برای تهیه آش شیرازی اصیل، ابتدا حبوبات را از شب قبل خیس کنید و آب حبوبات را خالی کنید و باز روی آن آب بریزید و با کمی نمک روی حرارت قرار بدهید تا بپزند. عدس ها را هم جدا بپزید.

 

گوشت را در یک قابلمه دیگر با یک عدد پیاز و کمی زردچوبه و فلفل قرمز و یک لیتر آب بپزید. برنج را هم جداگانه بپزید.

 

سبزی ها را پس از پاک کردن و شستن خرد کنید و کاملاً تفت بدهید تا بپزند. پس از اینکه حبوبات کاملاً پخت، آنها را به برنج پخته و سبزی ها را هم اضافه کنید. گوشت که کاملاً پخت، آن را از قابلمه بیرون بیاورید و استخوان آن را جدا کنید و گوشت آن را بکوبید و به همراه آب آن به آش اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند.

 

در یک قابلمه کوچک کمی روغن را داغ کنید و نیمی از پیاز داغ را به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت بدهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود و آن را به صورت داغ در آش در حال جوشیدن بریزید. ترخان خشک را خرد کنید و سپس خیس کنید و به آش اضافه کنید. ⅓ از آش را در ظرف دیگری بریزید و آن را کاملاً بکوبید و سپس به آش اضافه کنید. (می توانید همه مواد آش را با هم خوب بکوبید که کشدار تر می شود) و خوب هم بزنید پس از چند جوش آش کاملاً جا می افتد و می توانید آن را در ظرف مناسب بکشید و با پیاز داغ تزئین کنید.

آش سبزی,طرز تهیه آش شیرازی

طرز پخت آش سبزی شیرازی


نکات آشپزی سبزی ,شیرازی ,گرم  ,کاملاً ,فلفل ,زردچوبه ,سبزی شیرازی ,اضافه کنید ,کاملاً پخت، ,فلفل قرمز ,فلفل سیاه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ جدید همه چی موجوده lox-text سرب پرده ی خوشکلام دانلود کلیپ جدید چتروم | چت روم فارسی | ناز چت | قلب چت تو بهترین خرید رو از ما داشته باش