جنگل سی سنگان

سفر به شمال کشور، یعنی سر زدن به جنگل و دل سپردن به دریا. اما اگر بخواهید جنگل و دریا را همزمان تجربه کنید باید جنگل سیسنگان در شهر نوشهر را انتخاب کنید. جنگلی که در واقع نگین سبز استان مازندران است.
پارک جنگلی سیسنگان که در 35 کیلومتری نوشهر قرار گرفته است، در سال 1344 به پیشنهاد مهندس آشتیانی طراحی شد. این پارک جنگلی از جنوب به رشته کوه های البرز، از غرب به روستای توسکاتک، از شرق به روستای صلاح الدین کلا و از شمال به دریای مواج خزر میرسد.
این پارک که یکی از مشهورترین پارک های جنگلی شمال کشور است، مجموعه ای از گونه های نادر گیاهی مانند انواع شمشاد در خاورمیانه را در خود جای داده است و یکی از وسیع ترین پوشش های گیاهی جنگلی و ساحلی به شمار میرود.

جنگل سی سنگان
از انواع گونه های مشهور در پارک جنگلی سیسنگان میتوان به بلوط هایی اشاره نمود که ارتفاع آنها به 10 متر هم میرسد.
جنگل با شیب ملایمی به دریا منتهی میشود. ارتفاع بلندترین نقطه جنگل 50 متر از سطح دریا است. سیسنگان از وسیع ترین و ارزشمندترین پارک های شمال کشور است که در بخش جنگلی و ساحلی خود امکانات اقامتی مناسبی برای رفاه حال گردشگران ایجاد نموده است.
ساحل پارک سیسنگان تفریحات ساحلی وجود دارد که این پارک جنگلی را به مقصد بسیار جذابی برای گردشگران تبدیل کرده است. از قدم زدن در ساحل آرامش بخش دریای خزر گرفته تا دورچرخه سواری کنار ساحل  و قایق سواری در دریای خزر و کمپ زدن در دل طبیعت بی نظیر شمال  و اسب سواری در ساحل شنی.
عکاسی از مناظر جذاب و دلچسب سواحل و جنگل دریای سیسنگان میتواند لحظات سفر را برای همیشه ماندگار سازد. با سفر به این پارک جنگلی زیبا لحظات خوشی برای خود رقم بزنید.


جنگل های ایران پارک ,جنگل ,جنگلی ,سیسنگان ,دریای ,شمال ,پارک جنگلی ,وسیع ترین ,جنگلی سیسنگان ,شمال کشور ,پارک جنگلی سیسنگان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

diatel9 بازرسی غیر مخرب ایران-بازرسی جوش-تجهیزات تست های ndt شیر استیل طراح و اجرای حرفه ای حفاظ استیل جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران دفتر تبلیغات و خدمات پشتیبانی تهران هنگام دخـــتـــر خــــاص و تــــنــــهــــا کلینیک پوست مو و زیبایی حسین ظهیریان