ویژگی ها و نحوه ی کاشت و نگهداری از نهال به

نهال به یکی از مهمترین نهال ها در صنایع غذایی و مرباسازی علی الخصوص مصارف طبی میباشد. بطوریکه علاوه بر میوه ی آن, دانه و شاخ و برگ این درخت نیز در مصارف طبی  مورد استفاده میباشد. که در ادامه با ویژگی ها و نحوه ی کاشت و نگهداری از این درخت آشنا خواهیم شد.

ویژگی های درخت به 

این درخت به شکل درختچه میروید و بومی ایران و ترکمنستان میباشد ولی در اکثر نقاط اروپا, آسیا و آفریقا نیز رشد میکند. آب و هوای مناسب این درخت سردسیر یا گرمسیر معتدل است. درخت به نسبت به دیگر درختان میوه دیر شکوفه میدهد و عمر آن به 50 سال میرسد. از خواص این میوه میتوان به نشاط آوری, ضد افسردگی و مقوی قلب بودن اشاره کرد. دانه ی این میوه برای درمان سرفه و تب و گرفتگی صدا مورد استفاده قرار میگیرد و جوشانده ی برگ آن نیز ورم چشم را درمان میکند. 

نحوه ی کاشت درخت به

در ابتدا باید زمین کاشت را آماده و سپس ریسمان کشی نمود. سپس جایگاه های نهال را علامت گذاری کرده و پس از ایجاد گودال از کود و خاک مرغوب برای هرکدام از گودال ها استفاده کرد و سپس نهال ها را کاشت. شایع ترین روش برای تکثیر این درخت نیز قلمه زنی میباشد.

عملیات نگهداری از درخت به

پس از کاشت این درخت نوبت به نکات نگهداری از آن میرسد که میتوان به ریختن قارچ کش پای نهال ها جهت جلوگیری از آفت ها, هرس کردن تخصصی و سر زنی مداوم به نهال ها اشاره کرد. همچنین با توجه به عمیق نبودن ریشه ی درخت به, آبیاری باید بصورت مداوم (حداقل هفته ای دوبار) انجام گیرد وگرنه میوه های آن خشک و کوچک خواهند شد.


و انواع نهال | نهال میوه و گردو درخت ,نهال ,کاشت ,میوه ,نگهداری ,میباشد ,مورد استفاده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

???? شرکت کالای صنعت نفت درجه پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان آذربایجان دانلود صفحه ورزشی عکس کده - سایت تفریحی سرگرمی کارافرینی و ایده های کسب و کار