این سوال حقیقتا در ذهنها هست . که چگونه امام سجادعلیه السلام در ان دوران خفقان و جور و ستم بنی امیه توانست مکتب جد خود و تشیع را چنان حفظ نماید. که بعد از او هزاران رهرو و پیرو بدنبال امام باقر و امام صادق علیهما السلام حرکت کنند .

به نظر این حقیر دو امر بسیار عالی و تاثیر گذار در زندگی حضرت زین العابدین علیه السلام وجود داشت . که قابل الگو گیری و برای تمام شیعیان بویژه مبلغان و طلاب درسی بسیار نورانی می باشد:

1- امام سجاد علیه السلام 35 سال بعد از عاشورا صدا زد حسین حسین حسین علیه السلام . چرا که امام علی ابن الحسین بخوبی باور داشت که چراغ هدایتی و کشتی نجاتی بجز امام حسین علیه السلام در هیچ جای عالم وجود ندارد .

امام چهارم شیعیان به این یقین رسیده بود . که پیامبر اسلام فرمود در معراج مکتوبی بر طاق عرش الهی دیدم که نوشته بود " ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه ". تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

2- امام سجاد علیه السلام در این 35 سال دشمنی با ال علی علیه السلام بجای نا امید شدن از تبلیغ و پیشرفت مکتب اهل بیت علهم السلام و بجای انتظار از دیگران داشتن خود امام سجاد علیه السلام با پرداخت هزینه شروع کرد به ن غلام و کنیز و انها را به مدت یک سال نگه می داشت. و انها را در این یک سال تحت تعلیم و اموزش دین قرار می داد.( کاش میشد ماهم یک سال و بلکه یک عمر غلام امام سجاد علیه السلام میشدیم. هر چند که مگر ما ادعا این نداریم که شاگرد امام صادق علیه السلام هستیم ولی هیچ هنری نداشتیم ). و وقتی خوب دین را می اموختند اخر ماه رمضان به تضرع به درگاه الهی تمام انها را ازاد میساخت و بهترینها را تقدیم اجتماع می کرد.


تکنیکها و روشهای آموزش مشاوره و تبلیغ عشق و ازدواج 101 السلام ,امام ,علیه ,سجاد ,حسین ,انها ,علیه السلام ,سجاد علیه ,امام سجاد ,حسین علیه ,حسین حسین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

صنایع دستی و دکوراسیون خانه پرستار سالمند و پرستار بیمار در منزل IT management madduxxl5lkqs Home اندرومدا رایحه سرای کورش کبیر اطلاعات کامل ساعت مچی ها modeling هر روز بیا عکس