شیراز مرکز استان فارس، یکی از بهترین و زیبا ترین شهرهای تاریخی ایران است. بیشتر جاهای دیدنی شیراز باغ ها و آثارتاریخی هستند. شیراز از زمان های قدیم مورد توجه بوده است و پایتخت حکومت بسیاری از شاه های ایران بوده است. در کنار این آثار تاریخی مکان های مذهبی بسیاری نیز در این شهر واقع شده است. حرم شاهچراغ و مسجد وکیل دوتا از بهترین و پربازدید ترین جاهای دیدنی شیراز است که هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از آن ها به شیراز سفر می کنند. در این مقاله قصد داریم تا مساجد و اماکن مذهبی شیراز را برای شما معرفی کنیم.

امام زاده شاهچراغ

یکی از معروف ترین مکان های مذهبی شیراز که تقریبا همه با آن آشنایی داریم، آرامگاه احمد ابن موسی کاظم (ع) برادر امام رضا یا شاهچراغ است. این آرامگاه در دوره اتابکان فارس در حدود قرن 6 هجری قمری ساخته و تا به امروز بارها بازسازی و مرمت شده که اصلی ترین این مرمت ها در سال ۷۴۵ قمری ملکه تاشی خاتون مادر حاکم فارس، بارگاه را بهسازی کرد و علاوه بر ساخت مدرسه ای در این مکان، محلی برای استراحت و خورد و خوراک مسافران در نظر گرفت. همچنین در زمان نادر شاه کل این بنا مرمت شده و قندیل طلایی 72 مثقالی به بارگاه شاهچراغ اهدا کرد، ولی در زلزله ای که در سال 1239 در شیراز رخ داد این بنا خراب شد که با فروختن قندیل طلا این مقبره را مرمت و بازسازی کردند. و اکنون یکی از مهم ترین جاهای دیدنی شیراز محسوب می شود.

مسجد وکیل شیراز

یکی از زیباترین و قدیمی ترین مساجد شیراز مسجد وکیل است. این مسجد که از پر بازدیدترین جاهای دیدنی ایران است از بهترین مصالح آن زمان در آن استفاده شده است. از مسجد وکیل در سفرنامه به سوی اصفهان به عنوان کاخ لاجوردی و فیروز فام یاد شده است. در کنار این مسجد بازار وکیل و حمام وکیل قرار دارد که این دو مکان نیز از بهترین جاهای دیدنی شیراز هستند.

مسجد نصیر الملک شیراز

مسجدی که از آن به عنوان مسجد صورتی یاد می شود. اگر قصد سفر به شیراز را دارید بازدید از این مسجد را فراموش نکنید. ساخت این مسجد به زمان قاجاریه بر میگردد. مسجد نصیرالملک در خیابان لطف علی خان زند واقع شده است. معاری ابن بنای زیبا توسط علی اکبر قوام الملک صورت گرفته است. این مسجد محلی است برای کسانی که به عکاسی علاقه دارند.

مسجد مشیر شیراز

از دیگر جاهای دیدنی شیراز می توان به مسجد مشیر اشاره کرد. این مسجد نیز از زیبا ترین بناهای تاریخی مذهبی شیراز است که بازدید کنندگان زیادی دارد. آدرس این مسجد : خیابان قاآنی شمالی، مراحل ارامنه است. سال ساخت مسجد مشیر به سال های 1265 تا 1274 بر میگردد. این مسجد توسط ابوالحسن خان مشیر الملک ساخته شده است.

مسجد نو یا مسجد اتابک شیراز

این مسجد به دوران اتابکان بر میگردد. مسجد اتابک دومین مسجد با ارزش شیراز محسوب می شود که همین موضوع باعث شده است تا یکی از با ارزش ترین جاهای دیدنی شیراز باشد.  مساحت این مسجد 20 هزار متر مربع است و بزرگترین مسجد ایران است. مسجد نو در سال 1310 به عنوان آثار ملی ثبت شده است.

کلیسای شمعون غیور شیراز

شیراز علاوه بر مساجد زیادی که دارد کلیسا هایی نیز دارد که از مهم ترین آن ها می توان به کلیسای شمعون غیور که به کلیسای زند نیز معروف است اشاره کرد. این کلیسا در زمان رضا شاه ساخته شده است. و نام آن را از روی نام یکی از یاران حضرت عیسی که در ایران کشته شده است گرفته اند. این کلیسا نیز یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی شیراز است.

 


تجربه های یک گردشگر از ایران گردی مسجد ,شیراز ,جاهای ,دیدنی ,وکیل ,مذهبی ,جاهای دیدنی ,دیدنی شیراز ,ترین جاهای ,مسجد وکیل ,مسجد مشیر ,جاهای دیدنی شیراز ,ترین جاهای دیدنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ ساختمان خرید اینترنتی ماه آشپزباشی اسم فرزند خدایی که به من می خندد پیمانکاری و ساخت و ساز از صفر تا صد تبلیغات رایگان ☆☆پاتوق وبگردی☆☆ ساخت ریموت ماشین