اکبر جوجه و خاطره به یاد ماندنی آن

همه ما در طول زندگی حداقل یک بار نام اکبر جوجه را شنیده ایم. بسیاری از رستوران ها و جوجه کبابی ها در سراسر ایران با این نام شناخته می شوند. اما کمتر کسی در مورد تاریخچه این نام اطلاعاتی در دست دارد. یکی از اشنا ترین غذاهایی که درصد بالایی از مردم به آن علاقه مند هستند، جوجه کباب است. 

هر کسی نام جوجه کبابی اکبر جوجه را می شنود، به یاد مکانی خاص و روزی خاص می افتد. این اسم خاص به اندازه خاص بودنش، خاطرات خاصی را نیز برای بیشتر مردم زنده می کند. یکی از رستوران های زنجیره ای در شمال ایران در سال 1330 برای اولین بار جوجه کبابی به یاد ماندنی طبخ نمود. 

آقای علی اکبر کلبادی نژاد بنیانگذار نوع خاصی از جوجه کباب در ایران بود که این جوجه امروزه به نام اکبر جوجه شناخته می شود. این رستوران در سالهای اولیه اصلا رستوران نبود و تنها یک قهوه خانه ای در بین راه به شمار می رود. 

زمانی که برای اولین بار اکبر جوجه جوجه کباب خود را طبخ نمود، این غذا به افسانه ای بی مانند تبدیل شد. دست پختی طلایی و فوق العاده بی نظیر که از دست و پنجه اکبر کلبادی بیرون تراویده بود. مسافرانی که به شهر مازندران سفر می کردند، کم کم به این کباب علاقه مند شده، و رونق رستوران اکبر کلبادی را به همراه آورند. 

جوجه مخصوص اکبر جوجه

اکبر جوجه نام رستوران است یا نوعی کباب محلی؟

برخی از مردم با این سوال مواجه هستند که اصلا این نام نوعی غذا است، یا تنها نشات گرفته از رستوران حاج اکبر می باشد؟ باید بیان نماییم که در ابتدا این نام، نام یک رستوران بود که توسط حاج اکبر ادارده می شود. در وهله دوم سبک خاصی که حاج اکبر برای طبخ این نوع جوجه به کار می برد، منجر شد تا جوجه کباب های حاج اکبر با نام اکبر جوجه بارنج نیز شناخته شوند. 

حاج اکبر برای تهیه این جوجه خوشمزه از رمز خاصی استفاده می کرد. ایشان جوجه ها را یک روز تمام در آب و لیمو می خواباند. پس از آن جوجه ها را با روغن سرخ کرده و در کنار برنج اعلای زعفرانی، و کمی رب انار شیرین، برای مشتری سرو می نمود. 

همین ظرافت در نوع تهیه و پخت جوجه کباب های اکبر جوجه منجر شد تا محبوبیت فوق العاده ای به دست آورند. امروزه دیگر در تمامی نقاط کشور می توانید با انواع مختلفی از جوجه کباب های معروف به حاج اکبر رو به رو شوید. این کباب ها همگی در انواع مختلفی سرو می شوند. 

اما در اصل از مواد اولیه ای که روزی اکبر جوجه برای تهیه کباب جوجه معروف خود استفاده میکرد، استفاده می کنند. با برخی مخلوط های خاص دیگر که کمی مزه و طعم کباب را تغییر دهد. 

کباب بی نظیر اکبر جوجه

نحوه تشخیص کباب های حاج اکبر با دیگر کباب ها

برای این که بتوانیم جوجه کباب های حاج اکبر را از دیگر جوجه کباب هایی که با نام اکبر جوجه به مشتری عرضه می شوند، تشخیص دهیم، کافیست به رنگ جوجه ها دقت نمایید. اصولا جوجه های حاج اکبر از دیرباز نشانه های خاصی داشته اند. رنگ زرد طلایی، با دو شاخه و هشت برک، که در هر شاخه به شکلی تقریبا دایره ای قرار گرفته اند. 

البته رستوران های زیادی در استان مازندران و شهرهای شمالی برای برخی از جوجه های خوشمزه و خاص خود نام اکبر جوجه را قرار داده اند، اما همه این جوجه ها را نمی توانیم نمونه ای عالی از جوجه کباب های حاج اکبر به شمار آوریم. 


بارنجی ، با ما بهترین باشید. جوجه ,اکبر ,کباب ,رستوران ,خاصی ,استفاده ,اکبر جوجه ,جوجه کباب ,اکبر کلبادی ,جوجه کبابی ,انواع مختلفی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی ایران تجارت دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی بهارهاي پياپي.. nksReje Shop hosnaghaderi برون سپاری آپس سیتی