منبع تحت فشار چیست؟

 

تمام سیستم های هیدرولیکی حلقه بسته به فضای هوا نیاز دارند تا بتواند حجم بیشتری از آب را به محض گرم شدن سیستم هنگام جذب سیستم جذب کند.

در اکثر سیستم های هیدرولیک ، این کار توسط یک منبع تحت فشار انجام می شود. در بیشتر سیستم های مدرن هیدرولیک ، این مخزن از نوع دیافراگم توسعه می یابد.

 

از مزایای منبع تحت فشار دیافراگم این است که می توان آن را قبل از نصب با هوا تحت فشار قرار داد. هوا در فضای بین پوسته مخزن فولادی و دیافراگم لاستیک انعطاف پذیر اسیر می شود ، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است.

 

برخورداری از فشار مناسب از هوا ، مانع از ورود آب سیستم به مخزن انبساط می شود ، تا زمانی که آب به دلیل گرم شدن شروع به انبساط کند.

این مزیت با استفاده از یک منبع تحت فشاری "استاندارد" از نوع nondiaphragm حاصل نمی شود. از آنجا که فشار هوا در یک منبع حت فشار استاندارد با شروع فرآیند پر شدن صفر است ، آب تا زمانی که هوا فشار یابد تا فشار هوا را برای مطابقت با فشار آب استاتیک در سیستم وارد کند ، داخل مخزن جریان می یابد.

 

در برخی سیستم ها ، این جریان اولیه می تواند نیمی از حجم مخزن را پر کند و قبل از گرم شدن آب رخ می دهد. این مطلوب است زیرا باعث کاهش توانایی مخزن در هنگام گرم شدن حجم اضافی آب می شود.

 

متأسفانه ، فشار ناصحیح طرف هوا همچنین مقداری از حجم داخلی منبع تحت فشار دیافراگمی را هدر می دهد. در هنگام پر کردن اولیه ، اگر فشار هوا از فشار هوا کمتر از فشار استاتیک در ورودی مخزن باشد ، مقداری آب مسیر خود را به داخل مخزن وارد می کند تا اینکه فشار سمت هوا - فشار طرف آب را متعادل کند. این وضعیت ، که در شکل 2 نشان داده شده است ، میزان پذیرش موجود در مخزن را کاهش می دهد.

 

 جهت مشاوره و مشاهده لیست قیمت منبع تحت فشار روی لینک روبرو کلیک کنید.www.Bamintahvie.com

 

آن را محاسبه کنید

تصحیح پیش آماده سازی هوا مناسب نیست. ابتدا ، بالاترین محل لوله کشی سیستم بالاتر از اتصال مخزن انبساط را مشخص کنید ، همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است.

 

بعد ، مشخص کنید که فشار آب استاتیک در بالای سیستم هنگام خاموش شدن چرخنده می خواهید. من فشار بالای استاتیک 3 تا 5 psi را در بالا پیشنهاد می کنم. این امر به منافذ هوا از نوع شناور ، كه در قسمت بالای سیستم نصب می شود ، اجازه می دهد تا هر هوایی را كه در درون آنها جمع می شود ، بیرون بکشیم. همچنین اگر سیستم در دمای بالاتر آب کار کند ، به سرکوب جوش نیز کمک می کند.

 

هنگامی که این مقادیر را داشته باشید ، کافی است آنها را به فرمول 1 وصل کنید تا فشار مناسب هوا را محاسبه کنید.

 

 

 

فرمول 1

جایی که:

 

Pa = فشار هوا از مخزن (psi)

H = فاصله از ورودی مخزن انبساط تا بالای سیستم (فوت.)

Dc = چگالی مایعات در دمای اولیه (سرد) آن (lb./ft.3)

5 = فرض 5 psi در بالای سیستم (این می تواند به مقادیر دیگر تغییر یابد)

 

آب ، در دمای پر سرمازدگی معمولی از 60 درجه فارنهایت ، دارای چگالی 62.4 پیمانه وزن است. /ft.3. محلول 40 ant ضد یخ پروپیلن گلیکول دارای چگالی 64/90 b 64/ft.3 در دمای 60 درجه است. برای سایر مایعات ، قیمت منبع تحت فشار چگالی آنها را در دمای پرشدن سرد پیش بینی کنید.

 

 

 

اندازه بگیرش

پس از محاسبه فشار این فشار هوا ، از یک فشار سنج صحیح 0 تا 30 psi برای بررسی فشار هوا در مخزن استفاده کنید. در حالت ایده آل ، قبل از نصب منبع تحت فشار در سیستم باید این کار را انجام دهید. با این وجود ، می توانید فشار هوا را بعد از اتصال مخزن به لوله کشی بررسی کنید ، مشروط بر اینکه آب به سیستم اضافه نشده باشد.

 

اگر خوش شانس باشید ، فشار جانبی هوا با مقدار محاسبه شده با فرمول 1 مطابقت دارد. اگر اینگونه نیست ، درست مانند تنظیم فشار در تایر ، هوای خود را از مخزن اضافه کنید یا رها کنید تا زمانی که فشار محاسبه شده را بدست آورید.

 

با فرض اینکه شما این کار را به درستی انجام دهید ، فشار هوا در مخزن با فشار آب در اتصال مخزن مطابقت دارد. هنگامی که سیستم از مایعات پر شده و فشار در بالای سیستم به مقداری باشد که در انتهای فرمول 1 ظاهر می شود (مثلاً 5 psi یا هر فشار دیگری که شما تعیین کرده اید) ، در این صورت دیافراگم کاملاً در برابر پوسته گسترش می یابد. مخزن ، همانطور که در شکل 4 نشان داده شده است.

 

این باعث می شود تا حجم کامل پوسته مخزن برای جذب بیشتر حجم آب ، پس از گرم شدن ، حفظ شود.

 

اینگونه قرار است منبع تحت فشار از نوع دیافراگم کار کنند. تأیید اینکه مخزن انبساط از پیش فشار هوا مناسب برخوردار است ، کاری است که هر گرمخانه هیدرونیکی باید در هر نصب انجام دهد.

 

جهت مشاوره و مشاهده لیست قیمت منبع تحت فشار روی لینک روبرو کلیک کنید.www.Bamintahvie.com

 


منبع تحت فشار فشار ,مخزن ,سیستم ,منبع ,بالای ,دمای ,بالای سیستم ,مخزن انبساط ,قیمت منبع ,نشان داده ,اتصال مخزن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده قطره های باران love-allah ایرانی مدرن شاپ شهر بارون زده من ندای مادر فروشگاه خرید اینترنتی لباس تسوگه فیلترشکن تلگرام رونق تولید و پدافند غیرعامل بهترین سایت