شما ممکن است منبع تحت فشار را در سیستم آب خصوصی خود به صورت واضح در نظر بگیرید. اما خوب است که هدف از منبع و نحوه کار آن را درک کنید.

 

منبع تحت فشار در سیستم آب خصوصی سه هدف دارد. آب را ذخیره می کند و در هنگام کار نکردن پمپ ، آب را منبع تحت فشار قرار می دهد. این یک منبع ذخیره آب را ایجاد می کند تا پمپ کمتری شروع و متوقف شود و عمر پمپ را طولانی تر می کند. علاوه بر این ، منبع ذخیره آب برای استفاده در مواقع تقاضای زیاد تأمین می کند.

 

عملکرد منبع تحت فشار بر اساس خصوصیات بدنی است. در حالی که هوا نمی تواند آب را به منطقه ای کوچکتر فشرده کند. هنگامی که آب درون مخزن حاوی هوا پمپ می شود ، هوا فشرده می شود و آب را تحت فشار قرار می دهد. هرچه هوا بیشتر فشرده شود ، فشار آب بیشتر می شود. هنگامی که آب به یک فشار از پیش تعیین شده ، به طور معمول 40 تا 60 پوند در اینچ مربع (psi) برسد ، پمپ به طور خودکار خاموش می شود. با استفاده از آب ، فشار در مخزن کاهش می یابد. هنگامی که آب به یک فشار از پیش تعیین شده ، به طور معمول 20 تا 40 psi می رسد ، پمپ دوباره شروع می شود.

حداقل فشار مخزن باید حداقل به اندازه فشار مورد نیاز هر دستگاه یا دستگاه آب قابل استفاده باشد. بسیاری از افراد برای عملکرد صحیح حداقل به 10 psi نیاز دارند. واحدهای تصفیه آب ، نرم کننده های آب ، شستشوی لباس ها و ماشین های ظرفشویی ممکن است به فشار آب بیشتری برای عملکرد صحیح نیاز داشته باشند. احتمالاً به اندازه 30 psi یا بیشتر.

 

مخازن تحت فشار انواع مختلفی وجود دارد. انواع قدیمی مخازن تحت فشار شامل مخازن استیل گالوانیزه و مخازن استیل گالوانیزه با ویفر شناور است. امروزه مخازن تحت فشار با دیافراگم یا مثانه لاستیکی متداول هستند. منبع تحت فشار

 

 

 جهت مشاوره و مشاهده لیست قیمت منبع تحت فشار روی لینک روبرو کلیک کنید.www.Bamintahvie.com

 

 

تا سال 1970 ، متداول ترین نوع منبع تحت فشار مورد استفاده با سیستم آب خصوصی ، مخزن استیل گالوانیزه بود. عیب مخزن فولاد گالوانیزه این است که هوا و آب در تماس مستقیم با یکدیگر قرار دارند. آب می تواند مقداری از هوا را جذب کند ، بنابراین باید هوا را تعویض کرد تا از آب شدن مخزن جلوگیری شود. اگر این اتفاق بیفتد ، هوا کمی در مخزن باقی می ماند تا فشرده شود ، بنابراین پمپ تقریباً در هر بار استفاده از آب جریان می یابد. علاوه بر این ، بیش از حد هوا در مخزن یک مشکل است زیرا باعث کاهش فضای ذخیره آب می شود. هوا اضافی باید آزاد شود یا مخزن به هوا وصل شود. یک دستگاه با حجم هوا متصل به یک منبع تحت فشار فولاد ، حجم هوا را به طور خودکار کنترل می کند. مخزن گالوانیزه فولادی با ویفر دارای ویفر شناور است که هوا را از آب جدا می کند.

 

از سال 1970 ، بیشتر سیستم های آب خصوصی از مخازن تحت فشار مثانه استفاده می کنند. مثانه کیسه ای است که معمولاً از لاستیک بوتیل یا پلی وینیل کلرید انعطاف پذیر ساخته شده است. آب موجود در مثانه است و در تماس مستقیم با هوا در مخزن قرار نمی گیرد. مثانه نگهدارنده آب به محض پر شدن به فضای هوای منبع تحت فشار در مخزن منبسط می شود. از آنجا که آب از سیستم استفاده می شود ، مثانه از بین می رود تا قبل از رسیدن حداقل فشار ، تقریباً تخلیه آب شود و پمپ را فعال کنید. آنها در کارخانه  منبع تحت فشار قرار می گیرند (معمولاً حدود 20 psi) اما فشار را می توان با استفاده از یک دریچه هوا که در نزدیکی بالای مخزن قرار دارد تنظیم کرد. از آنجا که تقریباً در هنگام فشار دادن پمپ آب در مثانه باقی نمی ماند ، این مخازن ممکن است برای چاه های کم باز (مثلاً سرعت پمپاژ بسیار کند) مناسب نباشند ، مگر اینکه از مخزن اضافی استفاده شود. مخازن تحت فشار دیافراگم نیز استفاده می شود. دیافراگم غشایی است که آب و هوا را در مخزن جدا می کند.

 

یکی از راه های انتخاب اندازه مناسب برای منبع تحت فشار ، پایه آن بر میزان جریان پمپ است. یک پمپ آب خصوصی معمولی با سرعت 5 تا 10 گالن در دقیقه (gpm) آب را تأمین می کند. برای تعیین اندازه دیافراگم یا مخزن مثانه ، میزان جریان را چهار برابر کنید. به عنوان مثال ، یک پمپ 9 گیگابایتی به مخزن ذخیره 36 گالن نیاز دارد. این همان فرمول اندازه ای است که برای مخزن استیل گالوانیزه با نصب ویفر استفاده می شود. مخزن استیل گالوانیزه بدون ویفر 10 برابر سرعت جریان دارد. یک پمپ 9 گیگا پیمی به مخزن ذخیره 90 گالن نیاز دارد. با تهیه کننده پمپ خود کار کنید تا اندازه منبع تحت فشار مناسب برای سیستم آب خود را تعیین کنید.

 

مانند هر فرمول ، استثنائاتی نیز وجود دارد ، از جمله سیستم هایی با چاه های کم بازده. تأمین کننده پمپ شما می تواند اندازه مناسب منبع تحت فشار را در صورت داشتن چاه کم بازده تعیین کند.

علاوه بر این ، پمپ های آب و موتورهایی که برای استفاده با کنترل کننده های موتور درایو فرکانس متغیر (VFD) طراحی شده اند ، به خصوص در پمپ های شناوری محبوب هستند. این سیستم ها به سیستم های فشار آب ثابت گفته می شوند ، زیرا کنترل کننده سرعت موتور پمپ مورد نیاز برای حفظ فشار را تعیین می کند. هنگامی که از آب استفاده می شود ، فشار افت می کند و پمپ سرعت می یابد. هنگامی که مصرف آب کند می شود یا متوقف می شود ، فشار افزایش می یابد و پمپ کند می شود یا متوقف می شود. فشار تقریباً ثابت حفظ می شود. برای اکثر مصارف خانگی ، یک پمپ آب تحت کنترل VFD فقط به یک مخزن فشار کوچک نیاز دارد. معمولاً 1 تا 2 گالن.

 

 جهت مشاوره و مشاهده لیست قیمت منبع تحت فشار روی لینک روبرو کلیک کنید.www.Bamintahvie.com


منبع تحت فشار فشار ,مخزن ,منبع ,استفاده ,سیستم ,مثانه ,استیل گالوانیزه ,مخزن استیل ,فشار قرار ,نیاز دارد ,لینک روبرو ,مخزن استیل گالوانیزه ,مخازن استیل گالوان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود خرید اینترنتی دانلود بازی برای کامپیوتر PC hamechidan212 ویکی‌پدیا اردبیل،اردبیلیم،آرتاویل،آرتاویلیم