بازار سرمایه SME جهت حضور شرکتهای دانش‌بنیان

 بنگاه های کوچک و متوسط ( Sme : small and medium-sized enterprises)  :

بنگاه های کوچک و متوسط محرک اصلی تحقق کارآفرینی هستند، کارکنانشان از انگیزه بالایی برخوردارند و فعالیت ها و ابتکار عمل افراد در این بنگاهها سریعاً به نتیجه می رسد.

بنگاههای کوچک و متوسط سهم بسزایی در تبدیل اقتصاد به اقتصادی رقابتی، پویا، مبتنی بر دانش و نیز توانایی رشد مداوم، ایجاد شغل و تحکیم انسجام اجتماعی دارند.

اقتصادهای پیشرفته و در حال توسعه هردو شاهد فرایند تغییرات ساختاری هستند که طی آن نقش اقتصادی و اجتماعی بنگاههای کوچک و متوسط متحول شده و این دسته از شرکتها با چالشهای جدیدی در زمینه توسعه و رشد خود مواجهند.

شرکت فرابورس ایران با راه‌اندازی بازار سرمایه شرکتهای کوچک و متوسط (SME) امکان حضور شرکتهای دانش‌بنیان را برای برخورداری از مزایای مالی فراهم کرده‌ است.

در بازار سرمایه کشور معاملات بیشتر از سوی شرکتهای بزرگ صنعتی صورت می‌گیرد و جای حضور شرکتهای کوچک و متوسط در بازار سرمایه خالی است. هدف طرح SME ، رشد و تعالی شرکتهای کوچک و یافتن جایگاه واقعی این شرکتها در اقتصاد کشور باعث ایجاد بازار سرمایه SME شده است.

قوانین و مقرراتی که در بازارهای دیگر فرابورس و بورس وجود دارد، در بازار سرمایه SME اعمال نمی‌شود و بیشتر عملکرد آتی شرکتها مورد بررسی قرار می‌گیرد نه عملیات مالی حال حاضر آنها. شرکتها پس از آن که وارد این بازار می‌شوند، از مزایای این طرح مانند امکان ارتقاء به بازارهای بالاتر و رشد و افزایش تامین مالی و برندینگ برخوردار خواهند شد.

نحوه انجام معاملات در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس

سهام این شرکت ها، صرفا توسط اشخاص حقوقی و سرمایه گذاران نهادی صورت می پذیرد و سرمایه گذاران خرد حق سهام این شرکت ها را ندارند. به دلیل این که هدف از سرمایه‌گذاری در این بازار کوتاه‌مدت نیست بلکه با یک دید بلند‌مدت و به دور از هرگونه سفته‌بازی خواهد بود.

 

جهت مطالعه ادامه مقاله به وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

نویسنده : اکبر شریفی


آموزش بورس در اصفهان|آموزش رایگان بورس بازار ,سرمایه ,کوچک ,شرکتهای ,شرکت ,شرکتها ,بازار سرمایه ,حضور شرکتهای ,شرکتهای دانش‌بنیان ,شرکتهای کوچک ,سرمایه گذاران ,حضور شرکتهای دانش‌بن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کارخانه تولید و فروش پتو 09120783359 طرحواره درمانی سه سیب چت|سیب چت|گلشن چت|ساز چت تکست انگلیس|تکست ترجمه شده|تکست پروفایل|عکس نوشته پرسش مهر۹۷ آموزش پریمیر فروشگاه مجازی و مکانی ثائر saerMarket@ گروه هنری بازیگران صحنه