معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. بایک مخفف عبارت (BEIJING AUTOMOTIVE INDUSTRY CO) می باشد که از سال 1958 میلادی در پکن تاسیس و در زمینه تولید وسایل نقلیه در چین فعالیت می کند. این شرکت در سال 2014 توانست مقام چهارم خودروسازی بزرگ چین را به دست آورد. خودرو بایک سنوا X25 از سری محصولات کراس اوور سایز کوچک این کمپانی می باشد که برای نخستین بار در سال 2015 رونمایی و در سال 2016 به بازار عرضه شد.

نقد و بررسی خودرو بایک X25

خودرو بایک X25 از طراحی به روز و اسپرتی برخوردار است. البته ناگفته نماند، بخش جلویی این خودرو از طراحی فورد Eco الهام گرفته شده است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای دو تکه قرار دارد که در قسمت بالایی نماد بایک در مرکز آن دیده می شود و دو طرف آن یک نوار باریک کرومی براق تا چراغ ها امتداد یافته است. در بخش پایین، جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل با ورودی های بزرگ هوا دیده می شود که مرکز آن محل نصب پلاک می باشد. چراغ های کشیده و مه شکن از گرافیک داخلی زیبایی برخوردار هستند. دو خط به کار رفته روی کاپوت کار حجم دهی را انجام داده و برآمدگی های بدنه در اطراف چراغ ها و خطوط شکسته چهره ای تهاجمی و جسور به بایک X25 بخشیده است.

در نمای کنار، یک خط ممتد از چراغ عقب تا گلگیر جلو امتداد یافته و با برجستگی اطراف گلگیرها کار حجم دهی را انجام داده است. دورتا دور ماشین و قاب شیشه ها، پلاستیک مشکی دیده می شود که نمایی اسپرت به خودرو بایک X25 بخشیده است. در نمای عقب، چراغ های کشیده با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده است. اسپویلر شیشه عقب، آنتن ه ای، چراغ سوم ترمز و قاب کرومی خروجی اگزوز از سایر اجزای این قسمت می باشند.

با وارد شدن به کابین خودرو بایک X25 طراحی آشنایی را می بینید که از کابین مرسدس بنز CLA45 کپی شده است. خروجی هوا به صورت خاص و قاب قرمز طراحی شده است که نمایی اسپرت به کابین داده است. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد از پلاستیک خشک و بی کیفیت بوده ولی صندلی ها از ارگونومی خوبی برخوردار هستند.

خودرو بایک X25 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری است که قادر است حداکثر نیرویی معادل 114 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 148 نیوتن متر در 2400 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12.7 ثانیه بوده که بسیار ضعیف ارزیابی می شود. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو 5 و میزان سوخت آن در سیکل ترکیبی 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است که در واقعیت مصرف بیشتری از آن گزارش شده است. خودرو بایک X25 در هیچ یک از تست های موسسات ایمنی شرکت نداشته و امتیازی از ایمن بودن این خودرو در دسترس نیست. اما مجهز به شش کیسه هوا و تجهیزاتی از جمله ABS، EBD ، BOS می باشد.

برخی از تجهیزات و امکاناتی که خودرو بایک X25 ارائه می کند شامل صندلی ‌های چرمی با دوخت قرمز رنگ، فرمان چرمی، سانروف، پاور ویندوز، کروز کنترل، ۶ بلندگو، سیستم تهویه مطبوع، جی پی اس و صفحه نمایش لمسی می باشد.

قیمت خودرو بایک X25

خودرو بایک در تاریخ 27 بهمن 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 150 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو بایک X25

مزایا

  • طراحی به روز
  • کیفیت قطعات قابل قبول

معایب

  • شتاب ضعیف
  • هندلینگ نجندان خوب
  • موتور نچندان قدرتمند
  • خدمات پس از مبهم
  • و بازار دست دوم محدود

 ارزش خودرو بایک X25

خودرو بایک X25 به علت شتاب ضعیف، هندلینگ نچندان خوب، خدمات پس از مبهم و بازار دست دوم ضعیف، ارزش بالایی ندارد و ممکن است اران را به دردسر بیاندازد. از رقبای خودرو بایک X25 می توان به چانگان CS35 رنو ساندرو استپ وی، جک S3 و ام وی ام X22  اشاره کرد که از بازار دست دوم و خدمات پس از بهتری برخوردار هستند.

جمع بندی خودرو بایک X25

خودرو بایک X25 یک کراس اوور سایز کوچک از یک کمپانی چینی است که توسط دیار خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شده است و با خودروهایی مانند ام وی ام X22 و چانگان CS35 رقابت می کند. به طور کلی برند بایک به علت خدمات پس از ضعیف نتوانسته است موفقی را در بازار داخلی کشورمان تجربه نماید.


لایوکار خودرو ,بایک ,بازار ,چراغ ,طراحی ,برخوردار ,خودرو بایک ,برخوردار هستند , مبهم ,چانگان cs35 ,بازار داخلی ,بازار داخلی کشورمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

همه چی موجوده اینفوگرافیک و نیوزگرافیک bertChlo اخبار تکنولوژِی و بازی های کامپیوتری آشپزخونه مجله خبری تخصصی فناوری و موبایل های هوشمند تـرجـمه‌های کیارش navide