گوشت های قرمز مختلفی در بازار وجود دارند، که هر کدام خواص و مزایایی دارند. از میان این همه گوشت، برخی علاقه مند به استفاده از گوشت گوزن و آهو هستند. در حالی که گوشت فیله گوساله از معروف ترین و پرطرفدار ترین گوشت ها به شمار می رود. اما بگذارید تفاوت این دو گوشت را با یکدیگر مقایسه کنیم.

در اصل کمترین درصد از گوشت بدن گوساله را فیله گوساله تشکیل می دهد. فیله را گوشت پشت کمر، و پشت جگر سفید نیز می نامند. این گوشت یک درصد از لاشه گوساله را به خود اختصاص داده، و زمانی که گوشت را از استخوان جدا می کنند، فیله را نیز از قسمت استخوان های کمر جدا می کنند. 

فیله خود به سه قسمت تقسیم می شود، که هر کدام از این قسمت ها مورد پسند برخی از مردم است. سر، میانی و انتهایی از قسمت های فیله گوساله می باشند. افرادی که علاقه شدیدی به استیک گوشت دارندف اصولا از سر فیله برای پخت استیک استفاده می کنند.

فیله گوساله

بهترین استیک با گوشت فیله گوساله

یکی از خوشمزه ترین و خاص ترین غذاهایی که می توانید با فیله تهیه نمایید، استیک گوشت است. استیک همیشه ترد و چرب است. برخی برای طبخ آن را به صورت آبدار و نیمه پخته استفاده می کنند، و برخی دیگر ترجیح می دهند آن را به صورت باربیکیو سرو نمایند. 

از طرف دیگر می توان به راحتی با پهن و صاف کردن فیله گوساله از ان ساندویچ گوشت تهیه نمود. قسمت میانی فیله از جمله گران قیمت ترین بخش های گوشت گوساله به شمار می رود. که از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشد. از این رو بسیاری از مردم به دنبال این هستند که این بخش از گوشت را اری و استفاده نمایند. 

برای تهیه استیک فیله گوساله کافیست چند ضربه به گوشت بزنید تا رطوبت خود را از دست داده و در حرارت بالایی گوشت را طبخ نمایید. حتما شما هم با گوشت هایی مواجه شده اید، که از غشای آبی رنگی برخوردار هستند. این قسمت از گوشت حتما باید جدا شود. تا در هنگام پخت گوشت جمع نشود و استیک سفت بماند. 

استیک با فیله گوساله و گوشت گوزن

مزایای استفاده از گوشت گوزن و آهو به جای گوشت گوساله

یک نوع از گوشت های قرمز که فوق العاده خواص بالایی دارد و کمیاب می باشد، گوشت گوزن و آهو است. در ایران شاید افراد کمی اسمی از این گوشت شنیده باشند، یا آن را استفاده نموده باشند. زیرا در میان گوشت های قرمز، فیله گوساله معروف ترین گوشت برای ایرانی ها می باشد.  

در طی سالهای اخیر که بررسی های دقیقی بر روی گوشت گوزن انجام شده است، به این نتیجه دست یافته ان که این گوست از خواص فراوانی برخوردار می باشد. به همین دلیل در میان  گوشت های محبوب موفق شده است در کنار فیله گوساله قرار گیرد. 

گوشت قرمز گوزن نیز همچون گوشت گوساله دارای ویتامین های فوق العاده زیادی همچون ب6، ب12، سی، ای، دی و. می باشد. علاوه بر آن این گوشت دارای پروتئین و کربوهیدرات نیز می باشد. از این رو می توانید به راحتی به جای فیله گوساله برای تهیه استیک، از گوشت گوزن استفاده کنید. 

کافیست کمی به گوشت نمک و فلفل اضافه نموده، و آن را درون تابه بریزید. گوشت گوزن نیز می تواند به میزان قابل توجهی خواص وارد بدن شما نمیاد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از گوشت های گوزن نباید بی رویه صورت پذیرد. 

زیرا این حیوانات به صورت طبیعی پرورش می یابند و مسلما استفاده بی رویه از گوشت های گوزن، می تواند تاثیرات مخربی برای محیط زیست داشته باشد. از طرف دیگر استفاده زیاد از گوشت قرمز می تواند نقرس، سرطان و فشار خون به همراه آورد. 


برگرباز ، با ما بهترین باشید. گوشت ,فیله ,گوساله ,گوزن ,استفاده ,استیک ,فیله گوساله ,گوشت گوزن ,گوشت فیله ,گوشت گوساله ,برای تهیه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شیراز گردی rozbeyknews درباره آسانسور دانلود فایل های کمیاب هر چی که بخوای فروشگاه پلاس استور دانلود آهنگ جدید , دانلود فیلم , دانلود موزیک ایرانی انیسه رفسنجان/موزیک مرجع مقالات رسمی روشنایی