گوشت های قرمز همیشه از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده اند. به همین دلیل بسیاری از ما از این مسئله گلایه داریم. اما برخی از قسمت های گوشت گوساله را می توان با قیمتی مناسب و خوب تهیه کرد. سردست گوساله از بهترین قسمتهای گوشت گوساله است، که با ان انواع غذاهای خوشمزه را می توان سرو نمود.

از میان ارزانترین بخش های گوشت گوساله، باید به قلوه گاه، و سرسینه اشاره کنیم. شاید با شنیدن نام این قسمت ها با خودتان تصور کنید، که چقدر اسم های ترسناکی دارند. اما ارزان ترین قسمت های گوشت هستن که تهیه آنها هزینه بالایی را برای شما به بار نخواهد آورد. 

لازم به ذکر است که بیشتر مردم دنیا ترجیح می دهند از سردست گوساله برای طبخ استفاده کنند. اما هیچ کس درمورد ارزش غذایی قلوه گاه و سرسینه گوساله اطلاعاتی ندارد. حتی اگر از قصابی های مختلف نیز در این مورد سوال بپرسید، بسیاری از آنها در مورد خواص این بخش ها اطلاعاتی نخواهند داشت. 

اگر بخواهیم میان سردست گوساله و بخش های ارزان قیمت گوشت گوساله مقایسه ای انجام دهیم، باید بیان نماییم که این قسمت های ارزان قیمت گوساله، از نظر طعم بسیار خاص تر از دیگر قسمت های گوشت گوساله به شمار می روند. البته باید این نکته را به خاطر داشته باشید، که برای پخت این قسمت ها باید زمان بیشتری در نظر گرفته شود. 

گوشت سردست گوساله

خواص سردست گوساله نسبت به دیگر بخش های گوشت گوساله

یکی از لذیذ ترین قسمت های گوشت های قرمز، قسمت سردست گوساله می باشد. این قسمت را می توانید در تمامی خورشت ها استفاده کنید. طیرا از طعم فوق العاده عالی برخوردار است. شاید برخی بپرسند آیا می توان قسمت سردست را برای کباب گوشت نیز استفاده نمود؟ 

باید بیان نماییم، که بیشتر گوشت های گوساله مناسب برای کبابی شدن نیستند. سردست گوساله نیز از قسمت های سخت بدن گوساله می باشد. از این رو بهتر است به هیچ عنوان از آن برای کباب نمودن استفاده نکنید. می توانید برای کباب گوشت قرمز، از گوشت گوسفندی اری کنید. 

طبق طب سنتی، گوشت گوساله دارای طبع سردی است. پس همیشه به خاطر داشته باشید زمانی که از این گوشت برای غذا استفاده می کنید، از چاشنی هایی که دارای طبع گرم می باشند به آن بیفزایید. تا طبع آن را متعادل نماید. مثلا می توانید برای طبخ سردست گوساله از روغن های گرمی همچون روغن کنجد، روغن زیتون و استفاده نمایید. 

از طرف دیگر اگر سردست گوساله را با برخی از مواد غذایی خاص مورد استفاده قرار دهید، می توانید منجر به افزایش ارزش غذایی گوشت گوساله شوید. مثلا مصرف گوشت گوساله با ذرت، قارچ، گوجه فرنگی، نخود فرنگی و همگی می توان مواد مغذی که در گوشت قرمز گوساله موجود است، را افزایش دهد. 

بهترین گوشت قرمز

نحوه استفاده و طبخ گوشت گوساله 

یکی از مهمترین مسائلی که بسیاری از آشپز های معمولی یا حرفه ای در مورد آن اطلاعاتی ندارند، نحوه طبخ گوشت های قرمز همچون سردست گوساله است. پخت گوشت های قرمز نیاز به مدت زمان بیشتری نسبت به دیگر گوشت ها دارد.

زیرا این دسته از گوشت ها به دلیل سخت بودن، به راحتی نرم نمی شوند. بهترین روش برای طبخ گوشت های گوساله، این است که اجازه دهید این گوشت با حرارت ملایم و در آب خود طبخ شود. می توانید یک پیاز کوچک را نگینی خرد کرده و اجازه دهید طلایی سرخ شود، پس از آن گوشت سردست گوساله را تکه تکه نموده و به آن بیفزایید. 

به هیچ عنوان درب قابلمه را نبندید. اجازه دهید بخار پخت گوشت بیرون برود تا گوشت طعم بهتری به خود گیرد. زیر حرارت را کم کنید، و تا زمانی که گوشت گوساله درون آب خود به خوبی پخته و نرم نشده است، دیگر مواد را به آن اضافه نکنید. 


تغذیه فود ، با ما بهترین باشید. گوشت ,گوساله ,سردست ,قسمت ,استفاده ,قرمز ,سردست گوساله ,گوشت گوساله ,برای کباب ,اجازه دهید ,کباب گوشت ,گوشت سردست گوساله منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ترنج برنامه نویسان افزودنی های پلیمری آتش نشانی کاشمر nnialBo لوارا