پس از ریزش مو بر اساس اینکه چه مشکلی موجب ریزش مو شده دوره بازگشت موها متفاوت خواهند بود. هرچقدر سن ما بالاتر میرود به تدریج فولیکولهای موهای ما ضعیفتر شده موهای کمتری ایجاد خواهد شدو این موضوع با توارث و نحوه ریزش موهایمان و وجود ژن ریزش مو(آندروژنیک آلوپسیا) ارتباط دارد. این نوع ریزش مو متاسفانه برگشت پذیر نبوده ولی میتوان با مصرف داروها سرعت ریزش را کمتر کرد. بسیاری از مردان با ریزش مو بدون درمان به طاسی خواهند رسید اما در الگوی ریزش نه به ندرت طاسی کامل خواهیم داشت.

چقدر طول میکشد کسی که موهای خود را تراشیده یا واکس (کندن موها با استفاده از مواد چسبناک) کرده دوباره موهایش در بیاید؟

چه عواملی بر سرعت رشد موها تاثیر دارند

با تراشیدن موها در حقیقت موها از روی سطح پوست برداشته میشوند و دو تا چهار روز طول میکشد تا دوباره موها ریشه زده از روی پوست قابل دیدن شوند . اما در وا موها چون موها از زیر پوست و از ناحیه فولیکول کنده میشوند حدود دو هفته طول خواهد کشید تا موهای جدید از سطح پوست سر زده و دیده شوند.

چقدر طول میکشد بعد از شیمی درمانی موها مجددا رشد کنند؟

داروهای شیمی درمانی با توجه به ماهیتشان روی رشد موها تاثیر گذاشته ممکن است موجب ریزش مو هم بشوند اما پس از اتمام دوره شیمی درمانی موها دوباره رشد کرده و بعد از دو تا سه هفته رویش مو را شاهد خواهیم بود. ممکن است در اوایل رشد مجدد کم پشتی و نازکی و شاید تغییر رنگ موها را ببینیم که به تدریج موها به حالت قبلی برخواهند گشت.

 

تلوژن افولیوم چیست؟

تلوژن افلوویوم (Telogen effluvium) وقتی اتفاق می افتد که تعداد زیادی از فولیکول های مو در پوست سر همزمان وارد مرحله تلوژن (استراحت) چرخه رشد می شوند اما مرحله رشد بعدی شروع نمی شود. مو در سراسر پوست سر شروع به ریزش می کند اما موهای جدید رشد نمی کنند. این مشکل معمولاً توسط یک ناخوشی و استرس شدید مانند زایمان ، جراحی یا تب بالا  شروع یا گاهی بعد از  قطع کردن داروهایی مانند های ضد بارداری ایجاد می شود. تلوژن افلوویوم معمولاً حدود  دو تا سه ماه پس از این مشکلات شروع می شود. موها ممکن است نازک به نظر برسند اما به احتمال زیاد طاسی کامل ایجاد نخواهد شد. همچنین الگوی ریزش مو شبیه الگوای شایع ریزش مو نیست.

 

شرایط کاملاً برگشت پذیر است. هنگامی که مشکل حل میشود (یا بیماری بهبود می یابد) ، موها ممکن است بعد از شش ماه رشد مجدد خود را شروع کنند. با این حال ، این نوع ریزش مو در بعضی از افراد ممکن است سالها ادامه داشته باشد.

بررسی کامل از نظر مشکلات روحی ، بیماریها، جراحی ها، مصرف دارو توسط پزشک کمک زیادی به تشخیص و درمان خواهد کرد.

برای رویش دوباره موها چه کنیم وچه چیزی روی رشد مجدد مو تأثیر می گذارد؟

اگر ریزش مو را تجربه کرده اید و در تلاش هستید موهای خود را به حالت قبل برگردانید ، باید بدانید بسیاری از عوامل می توانند بر سرعت رشد مو تأثیر بگذارند از جمله:

  • ژنتیک و سابقه ریزش مو در سایر افراد خانواده
  • تغییرات هورمونی
  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه موها ,ریزش ,پوست ,موهای ,ممکن ,کامل ,شیمی درمانی ,درمانی موها ,موها تاثیر ,تلوژن افلوویوم ,موها ممکن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بازاریاب فضای مجازی آشپزی هیواتک طراحی سایت | سارین وب نرم افزار و کلیپ و فیلم درخواست امداد خودرو تپل خانم ثروت بی سرمایه شماره خاله ماه????