آچار فرانسه نوعی آچار با اندازه دهانه متغیر است که به مهره‌ها و یا پیچ‌های شش گوش و یا چهارگوش می‌خورد. این آچار دارای دو فک یکی ثابت و دیگری متحرک می‌باشد که فک متحرک آن با چرخاندن یک پیچ در وسط، به فک ثابت نزدیک و دور شده و در نتیجه قابلیت تطبیق با مهره‌های مختلف را پیدا می‌کند.

این ابزار در سال ۱۸۴۲ توسط ریچارد کلابرن مهندس انگلیسی اختراع شد و از این رو در بسیاری از کشورهای اروپایی (مثل فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا ) «آچار انگلیسی» نامیده می‌شود. در بعضی کشورها مانند دانمارک یا اسرائیل به آن «آچار سوئدی» می‌گویند؛ چرا که نخستین بار جان پتر جانسون در سال ۱۸۹۱ با بهبود در طراحی این آچار آن را به نام خود ثبت نمود. «آچار جانسون» نمونه تکامل یافته‌تری از آچار اولیه کلابرن بود.

در بعضی کشورها نیز(مانند ایران، لهستان، مجارستان،اسلوونی و رومانی) آن را آچار فرانسه می‌گویند.
قصد داشتم تا این آچار را در پست مربوط به آچارها بررسی نمایم اما با توجه به اینکه کاربرد این آچار بسیار بالاست تصمیم گرفتم تا در پستی جداگانه آن را بررسی نمایم

انواع آچارهای فرانسه :
خب این آچارها طبیعتاً در یک مدل عرضه میشوند و تنوع خاصی ندارند اما طراحان این نوع آچار در شکل ظاهری آن تغییرات خوبی را ایجاد کرده اند که کاربرد این آچار را بسیار راحت کرده است . از لحاظ سایز بندی این آچار بر حسب اینچ سایز بندی میشود که در بازار ایران از سایز ۶ اینچ تا ۲۰ اینچ آن موجود است . سایز مناسب برای کاربرد خانگی ۱۲ الی ۱۶ اینچ میباشد . 
جدیداً بر روی فک متحرک این آچار یک خط کش مدرج نیز نصب شده است که در اکثر موارد بر حسب میلیمتر است . خوبی این خط کش آن است که شما میتوانید بدون آزمون و خطا با دانستن سایز پیچ ، آچار را تنظیم نمایید . شاید مهمترین حسن این کار بالا رفتن سرعت کار باشد .

نکات مهم در انتخاب آچار فرانسه :
۱)
آچار فرانسه ابزار پرکاربردی در جعبه ابزار شماست . در آن بودجه خوبی را در نظر بگیرید.
۲)
جدیداً این آچار ها مجهز به دسته های سیلیی شده اند که خب طبیعتاً کار با آنها را به مراتب راحت تر کرده است .
۳)
بدنه آچار حتماً باید کوروم-وانادیوم باشد.
۴)
آچار فرانسه دارای یک پیچ تنظیم است ، هنگام توجه داشته باشید دنده های رو پیچ تنظیم عمیق باشند . همچنین بر روی دنده ها شیار هایی موجود باشد تا از لیز خوردن دست بر روی پیچ تنظیم جلوگیری نماید. هر چه عمق دنده ها بیشتر باشد احتمال خارج شدن آچار از تنظیم حین کار کمتر خواهد شد.
۵)
تعدادی از آچارهای فرانسه موجود در بازار دارای Grip در فک هایشان هستند اگر کمی دقیقتر جستجو نمایید میتوانید آنها را در بازار بیابید.

توجه :
هر چه سایز آچار فرانسه شما کوچکتر باشد گشتاور آن نیز کمتر خواهد شد


فرانش آچار ,فرانسه ,سایز ,تنظیم ,اینچ ,بازار ,آچار فرانسه ,کمتر خواهد ,سایز بندی ,بررسی نمایم ,بعضی کشورها منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سر بلاگ ابزار رایگان وبلاگ | خدمات وبلاگ نویسی و تازه های آی تی - وارونه دانلود رایگان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان علی محسنی دانلود سریال