انشای با موضوع کشتی نفت کش سانچی

 

باری دیگر ایران و ایرانی عزادار شد. عزادار فاجعه ایی دیگر که دریا آن را بلعید و هضم کرد اما هم چنان مردم ایران نتوانستند بغض و حیرت آن را ببلعند و آن را هضم کنند. نفرین بر آتشی که حتی دریا  توان خاموش کردن آن را نداشت و کشتی پر عظمت سانچی را غرق کرد. ملت عزادار شد و خانواده ایرانی در غم بازماندگان این حادثه شریک شد. چه مادر ها و چه خواهر و همسرانی از شدت اشک نالان شدند و چه پدر و برادرانی از غم بزرگ آن خمیده. بار دیگر ثبت شد ایثار و فداکاری این بزرگان ایران که اگر نبودند ایران و ایرانی نیز باقی نمی ماند. مانند حادثه ی پلاسکو جان خود را تسلیم کردند و همیشگی شدند در ذهن و یاد همه ی مردم ایران. شاید کارکنان و خدمه کشتی  را خیلی از ماها نشناسیم و حتی هیچوقت اسم کشتی سانچی به گوشمان هم نرسیده بود اما این حادثه باری دیگر به ما یادآوری کرد که قدر یکدیگر را بدانیم و دنیا و آدمیان اطرافمان را بهتر بشناسیم و با دیدی باز نگاه کنیم به همه ی شغل ها و انسان هایی که هر کدام دستی در این برپایی ایران دارند و در این دنیا نقشی را ایفا می کنند .۲۴ دی ماه سال۱۳۹۶ ثبت شد برای روزی که باز ایران داغدار شد . داغدار سانحه ایی عظیم و مردمانی زحمت کش و فداکار، سانحه ایی که کشتی بزرگ ایران را در خود غرق کرد و انسان های زیادی در غم این حادثه ی بزرگ غرق شدند.

۳۲ کبوتر سفید از میان دودهای سیاه پرکشیدند و آسمانی شدند اما همیشه در دل ها ثبت شدند . آن ها را به عنوان مردان بزرگی که در راه کشور جان دادند یاد می کنند و جاودان شدند.

انشا دوم :

انشا در مورد کشتی سانچی شماره دو

و حتی دریا هم به کوچک بودن خود اعتراف کرد.

کشتی سانچی با روشن شدن شعله های آتش اگر چه هموطنان را در رفاقت شعله های خود وصل کرد و به دریا تحویل داد. اگرچه سانچی لحظه شماری های مردم را به اتمام رساند. اگرچه سانچی اقیانوس دیگری از اشک های مادران هموطنان را بوجود آورد. اگرچه سانچی پرچم سیاه را مهمان قلب ها کرد.

اگرچه سانچی در آب های آرام آرامش ملت را به دریا بخشید، اما هیچوقت یاد و خاطره دریادلان در قلب های ایرانیان آرام آرام فراموش نخواهد شد. و همیشه به یاد می آورد که وجود دریا دلان بود که شجاعت را گسترش داد. وجود همان قهرمانان است که اقیانوس هم نتوانست بزرگی خود را به اثبات برساند.

طبیعت آن بزرگ منشان را از ما گرفت و در عمق خود دفن کرد اما روحشان چنان پر کشید و هوای دلهای ایرانیان را از سبکی و درخشندگی خودش پر کرد که تا ابد یاد و خاطر آن عزیزان در قلب و روح مردم ایران زنده خواهد ماند.

 

 


سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی , گزارش تخصصی سانچی ,کشتی ,دریا ,اگرچه ,حادثه ,مردم ,اگرچه سانچی ,مردم ایران ,باری دیگر ,کشتی سانچی ,موضوع کشتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گروه رسانه ای، هنری و صنعتی «آر. اِچ» | The RH Projects وکالت نیما رایانه دانلود فیلم‌ و ‌سریال هندی بهترین سایت عبادی سوناچت ، سونا چت