طرز تهیه کله جوش

کله جوش، آموزش طرز تهیه و پخت کله جوش خوشمزه و مجلسی در منزل، kale-josh دستور پخت کله جوش

کله جوش جزو غذاهای سنتی و قدیمی ایرانیان است که در هر منطقه ای به روش متفاوتی طبخ می شود. کله جوش یک غذای مقوی است و طبع گرم و خشک دارد. این غذای خوشمزه که با کشک گردو و سبزیجات درست می شود خواص فراوانی دارد. از جمله مهمترین خواص آن، جلوگیری از پوکی استخوان، خون ساز، ملین و تقویت کننده گوارش می باشد.

کله جوش را امروزه در برخی از شهرهای ایران با مواد مختلفی نظیر برنج، لپه و ماست درست می کنند و کله جوش در برخی از شهرهای ایران نظیر اردبیل، زنجان، اراک و سبزوار به نسبت شهرهای دیگر بیشتر طبخ می شود و کله جوش این شهرها در ایران معروف است.

به هر حال اگر با طرز تهیه کله جوش آشنایی ندارید ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کله جوش را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به را حتی در منزل این کله جوش خوشمزه و سنتی را درست کنید.

مواد لازم برای کله جوش
گوشت چرخ کرده 300 گرم
گردو 10 عدد
کشک 200 گرم
آرد 2 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط 2 عدد
نعنا خشک 2 قاشق غذاخوری
آب 4 لیوان
زردچوبه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت کله جوش

1. برای درست کردن کله جوش، ابتدا پیازها را پوست می گیریم و خلالی خرد می کنیم. بعد داخل یک قابلمه مقداری روغن می ریزیم و پیازهای خلالی شده را درآن تفت می دهیم تا طلایی و نرم شود.

2. سپس مغز گردوها را خرد می کنیم و به پیاز داغ اضافه می کنیم، کمی آن را با پیاز تفت می دهیم تا گردوها نیز نرم شود و بعد ادویه را هم به آن اضافه می کنیم.

3. حالا کشک را با مقدای آب و 2 قاشق آرد حل می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم .

4 .در ادامه گوشت چرخ کرده را درون کاسه ای می ریزیم و به مقدارلازم نمک و فلفل به آن می زنیم و خوب با دست گوشت را ورز می دهیم.

5. وقتی گوشت را به خوبی ورز دادیم، با دست گلوله های کوچک و قلقلی درست می کنیم و بعد آنها را در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

6. پس از اینکه آب قابلمه به جوش آمد، گوشت قلقلی ها را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت ها خوب بپزد و کله جوش جا بیفتد.

7. در انتهای پخت نعنا خشک را هم به کله جوش اضافه می کنیم و بعد از 10 دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش می کنیم. امیدواریم از خوردن این کله جوش خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/9001-kale-josh/


سایت جالب و شگفت انگیر کنیم ,گوشت ,لازم ,تهیه ,قابلمه ,درست ,مقدار لازم ,مقداری روغن ,قابلمه اضافه ,قاشق غذاخوری ,مواد لازم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود کلیپ جدید آتنا موزیک کلبه کوچک تنهایی من خاله تنگ کردن واژن هر چی که بخوای NaghdMovie