جواب تمرین درس هفتم علوم ششم

 

فرض کنید در زمین مسابقه ی فوتبال جاذبه ی زمین بر توپ وارد نشود. به نظر شما چه اتفاق هایی ممکن است بیفتد.

جواب: در چنین حالتی انجام مسابقه امکان پذیر نیست. چون وقتی توپ پرتاب می شود به دلیل وارد نشدن نیروی جاذبه توپ به زمین مسابقه برنمی گردد و در هوا معلق می ماند.

جمع آوری اطلاعات علوم پایه ششم

 برای افزایش اصطکاک در روزهای برفی و سر نخوردن اتومبیل ها چه اقداماتی صورت می گیرد؟در این باره اطلاعات جمع آوری و نتیجه را به کلاس ارائه کنید؟

۱)در مسیرهای برفی مخلوطی از شن، ماسه و نمک می ریزند.

۲)از زنجیر چرخ استفاده می کنند.

۳)از لاستیک های آج دار استفاده می کنند.

فکر کنیدعلوم پایه ششم دبستان

وقتی اتومبیل در جاده ای در حال حرکت است، نیروی اصطکاک بر آن اثر می کند و سبب کاهش سرعت آن می شود. به نظر شما آیا نیروی اصطکاک بر کشتی یا هواپیمای در حال پرواز نیز اثر می کند؟

برای حرکت کشتی در آب و هواپیما در هوا باید بر نیروی مقاومت آب و هوا مقابله کرد. هم چنین نیروی اصطکاک بر کشتی یا هواپیمای در حال حرکت نیز اثر می کند. بین بدنه ی کشتی و مولکول های آب و بدنه هواپیما و مولکول های هوا اصطکاک وجود دارد. این نیروها در جهت خلاف حرکت به کشتی و هواپیما وارد می شوند.

فکرکنید

۱-نیروی مقاومت هوا بر چه نوع خودروهایی اثر کمتری دارد؟

جواب: خودروهایی که شکل آئرودینامیک دارند(شکل صاف و گرد دارند و قسمت عقب آن ها نیز کشیده و نوک تیز است) مثلا یک هواپیمای جت، دماغه ای گرد و بدنه ای صاف و دم کشیده و نوک تیز دارد.

۲-چرا هنگام نشستن هواپیماهای جنگی در پشت آن ها چتری باز می شوند؟

جواب: برای آن که نیروی مقاومت هوا بر هواپیما به بیش ترین  مقدارممکن برسد و باعث توقف سریع تر هواپیما شود.

فکر کنید علوم پایه ششم

فکر کنید علوم با موضوع در روزهای طوفانی امکان اینکه سقف شیروانی خانه های قدیمی کنده شود

در روزهای طوفانی امکان اینکه سقف شیروانی خانه های قدیمی کنده شود، زیاد است آیا می توانید این اتفاق را براساس آزمایش های انجام شده توضیح دهید؟

جریان سریع هوا از روی قسمت بالای شیروانی باعث کم تر شدن فشار هوا در بالای شیروانی می گردد و در این حالت فشار هوای داخل خانه نیرویی روبه بالا به شیروانی وارد می کند و اگر سقف از استحکام لازم برخوردار نباشد در بعضی مواقع موجب کنده شدن سقف شیروانی خانه های قدیمی می شود.

 


سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی , گزارش تخصصی نیروی ,شیروانی ,جواب ,کشتی ,هواپیما ,اصطکاک ,شیروانی خانه ,نیروی مقاومت ,نیروی اصطکاک ,امکان اینکه ,بالای شیروانی ,طوفانی امکان اینکه ,روزهای ط? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

aminbattery بتا 3 دانلود سرا بوشهر درس محمد رضا رحیمی پور