شهرهای اسپانیا

شاید بسیاری از بسیاری از افراد وقتی در خصوص شهرهای اسپانیا سوال شود تنها برخی از شهرهای بزرگ اسپانیا را بشناسند و این در حالی است که به غیر از شهرهای بزرگ اسپانیا شهرهای بسیار پر طرفدار دیگر نیز در این کشور وجود دارند. اسپانیا کشوری است که بخش ها و ایالت های خود مختار زیادی دارد. هر یک از این ایالت ها نیز خود به قسمت های مختلفی ممکن است تقسیم شده باشند و از این رو شهرهای اسپانیا شامل تعداد زیادی از شهرهای بزرگ و کوچک می شوند که بخصوص برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و یا اقامت در اسپانیا هستند، شناسایی این شهرها خالی از لطف نیست.

به صورت میانگین شهرهای اسپانیا حدود 5300 نفر ساکن دارند. پرجمعیت ترین و مرکز کشور اسپانیا ، شهر مادرید است که در این شهر حدود 3 میلیون و صد هزار نفر زندگی می کنند. بیش از 22 شهر در اسپانیا بالای 200 هزار نفر جمعیت دارند اما به غیر از مادرید می توان شهرهای بارسلونا ، والنسیا و سبیا را نیز از شهرهای پر جمعیت کشور اسپانیا قلمداد کرد. در بارسلون حدود 1 میلیون و 600 هزار نفر زندگی می کنند و در شهر والنسیا بیش از 800 هزار نفر ساکن هستند و در سبیا نیز بالغ بر 700 هزار نفر جمعیت وجود دارد.

از دیگر شهرهای اسپانیا که جمعیت زیادی دارند می توان به ساراگوسا با نزدیک به 670 هزار نفر و مالاگا با 570 هزار نفر جمعیت اشاره کرد. همچنین شهرهای مورسیا، پالما د مایورکا، لاس پالماس، بیلبائو، آلیسانته،  کوردوبا و والادولید نیز بالای 300 هزار نفر جمعیت دارند. همچنین شهرهایی مانند ویگو، خیخن، اسپیتالت، لاکرونیا، بیتوریا، گرانادا، الچه، ابیدو، سانتا کروس، بادالونا،  کارتاگنا،  تراسا، جرز د لا فرونترا، سابادل، موستولس، الکالا د هنارس، پامپلونا، فونلا برادا نیز از شهرهای پر طرفدار اسپانیا هستند که جمعیتی در حدود 200 هزار نفر تا کمتر از 300 هزار نفر دارند.

همچنین از دیگر شهرهای اسپانیا که جمعیت بالای 100 هزار نفر دارند می توان به شهرهای آلمریا، لگانس، سان سباستین، سانتاندر، کاستلین، بورگوس، الباکته، الکورکن، ختافه، سالامانکا، لگرنیو، سن کریستوبال د لا لاگونا، هوئلبا، باداخوس، تاراگونا، لریدا ، ماربلا،  لئون و کادیس اشاره کرد. در واقع این شهرهای اصلی ترین شهرهای کشور اسپانیا را تشکیل می دهند.

 

 

 


travelsahelaftab2019 شهرهای ,اسپانیا ,هزار ,جمعیت ,دارند ,کشور ,شهرهای اسپانیا ,کشور اسپانیا ,دارند همچنین ,دیگر شهرهای ,جمعیت دارند ,دیگر شهرهای اسپانیا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تجهیزات نظافت صنعتی fars trade دانلودستان am bakhshi blog دنیای دیجیتال نقد و بررسی لوازم برقی کربلایی محمد مهدی محمدی modeling