موضوع :

انشا در مورد بوی سیر پایه هشتم

انشا پایه هشتم با موضوع بوی سیر

متن :

مقدمه:سیر یکی از مواد غذایی است که سالانه بسیاری از مردم آن را اری و مصرف و صادر می کنند . چه در تهیه غذا و چه به صورت خام کاربرد دارد.

تنه انشا: سبزیجات و صیفی جات در سبد کالای روزانه ما نقش پر رنگ و پر تاثیری را ایفا می کنند و سیر یکی از آن دسته مواد غذایی است که مردم ایران مخصوصا شمال کشور از آن استفاده می کنند زیرا که به نظر عده ایی غذا را خوش طمع و پرخاصیت می کنند و از آنجایی که از زمان قدیم   تا به اکنون همیشه به مصرف سیر تاکید شده است و دلیل  این امر وجود آلیسن و خاصیت ضدمی که دارد است. درمان خیلی از بیماری ها نیز می باشد.

با همه ی این اوصاف عده ایی از مردم بوی سیر را مطبوع و خوش عطر می دانند و عده ایی دیگر بوی آن را نامطلوب و ناخوشایند می دانند و بستگی به قشر مخصوص جامعه ایی ندارد بلکه  به سلیقه ی هر انسانی بستگی دارد اما باید توجه کرد که بوی سیر با اینکه شاید نامطلبوع تلقی شود اما فواید آن و اثرات مثبت آن بسیار بیشتر می باشد. حتی دانشمندان بوی سیر را بسیار مفید می دانند زیرا که در زمان قدیم مسواک و خمیردندان های متنوع وجود نداشت و مردم با خوردن سیر بسیاری از میکروب های دندان و دهانشان از بین می بردند و دندان های قوی تری نسبت به الان داشتند.

در زمان قدیم بر این باور بودند که سیر می تواند بسیاری از ات گزنده را دور کند و یا زمانی که سفر می کنند در میانه ی راه چه در بیابان و یا چه در جنگل شب خود را بگذرانند به کمک سیر و بوی سیر از شر حیوانات گزنده و ات موذی در امان بمانند و یا خاصیت درمانی ضد می  که سیر داشت خیلی از بیماری ها توسط سیر درمان می شد.

اگر به این نکته ها توجه کنیم و اولویت زندگی خود را سلامتی جان بدانیم بوی سیر برای ما تبدیل به بوی خوش عطر و دلنشین می شود شاید در ابتدا تصور آن کمی سخت یا مسخره به نظر برسد اما رفته رفته با قدم گذاشتن در مسیر زندگی به سلامتی و تندرستی بیشتر توجه می شود تا بوی سیر یا هر غذای دیگری.

نتیجه گیری:در پس هر چیزی ناممکن یا سختی گنجی گران بها پنهان شده است. شاید به دلیل ناآگاهی ما آن را بیهوده یا کم اهمیت تلقی کنیم اما زمانی که دایره ی آگاهیمان را گسترده تر نماییم به ارزش وجودی و فواید آن پی خواهیم برد و  از همه ی چیزهای ناپسند پرده بر داشته می شود و ما به گنج وجودی آن پی خواهیم برد.


سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی , گزارش تخصصی انشا ,مردم ,توجه ,شاید ,دانند ,زمان ,پایه هشتم ,زمان قدیم ,مواد غذایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

*•.تینا2020.•* فیلم جدید دات آی آر tesina.co بلیط هواپیما | خرید بلیط هواپیما | رزرو بلیط هواپیما همیشه بیا برتر فایل کاریابی بین المللی کارپیرا-نمایندگی آ.غربی-با مجوز رسمی از وزارت کار ویدفا | بزرگترین وبلاگ کلیپ