یا میوم روده سبب تشدید کبدچرب می‌شود؟/ دکتر محمدرضا زالی: برای حفظ سلامتی خود، غذای کمتری مصرف کنید

    آیا میوم روده سبب تشدید کبدچرب می‌شود؟/ دکتر محمدرضا زالی: برای حفظ سلامتی خود، غذای کمتری مصرف کنید

ایسنای علوم پزشکی تهران – رییس پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا میوم روده در تشدید کبد چرب نقش دارد؟ گفت: این موضوع صحیح است و میوم روده می‌تواند باعث تشدید یا التهاب کبد چرب شود.

درمانگاه زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را مشاهده کنید

دکتر محمدرضا زالی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ارتباط مستقیمی بین کبد چرب و میکروارگانیسم‌های روده وجود دارد، افزود: با تغییراتی که در وضعیت میکروب‌های روده ایجاد می‌شود، توکسین و فرآورده‌های می در داخل روده ایجاد شده و این سموم پس از ورود به داخل کبد، سبب تشدید و التهاب این عضو بدن می‌شود و در نهایت کبدچرب را به سمت بیماری سیروز کبدی هدایت می‌کند.

وی اظهار داشت: تجزیه و تحلیل دقیق نشان می‌دهد، سطح بالایی از ترکیب اسیدهای چرب که توسط برخی باکتری‌های روده آزاد می‌شود، به افزایش چربی بیش از حد در کبد و شیوع زودهنگام این بیماری در افراد ارتباط دارد.

زالی یکی از دلایل گسترش کبد چرب را استفاده از غذاهای پرکالری اعلام کرد و گفت: اغلب ما بیش از نیازمان کالری مصرف می‌کنیم. این کالری در کبد تبدیل به چربی می‌شود و فرد را مبتلا به کبد چرب می‌کند.

وی، عامل دوم گسترش کبدچرب را عدم فعالیت بدنی مناسب دانست و افزود: زندگی امروز ما زندگی ماشینی است و در آن، فعالیت بدنی کم است و این موضوع سبب می شود تا سوخت و ساز بدن کم شده و فرد دچار کبد چرب شود.

درمان در منزل یکی از مقالات برتر را مشاهده کنید

رییس پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد به مردم توصیه کرد که برای حفظ سلامتی خود، غذای کمتری مصرف کنند و تحرک بدنی کافی داشته باشند.

وی، سلامت افراد را در گرو تحرک بدنی مناسب دانست و گفت: تمام بافت‌های بدن از جمله استخوان‌ها و عضلات نیاز به تحرک دارند تا به فعالیت فیزیولوژی خودشان ادامه دهند.

زالی با اشاره به اینکه کبد چرب در سال های اخیر روبه افزایش است، گفت: اضافه وزن، چاقی، دیابت و فشارخون می‌تواند در بروز کبد چرب نقش آفرینی کند و کبد چرب هم می تواند باعث تشدید این بیماری‌ها شود.

راه اندازی سایت کلینیک پوست و مو جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران  را مشاهده کنید


درمان در منزل روده ,تشدید ,علوم ,پزشکی ,میوم ,زالی ,علوم پزشکی ,میوم روده ,مشاهده کنید ,دانشگاهی علوم ,بیماری‌های گوارش ,بدنی مناسب دانست ,پژوهشکد? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای از خوشمزه ها دانلود بروزترین آهنگ ها دانلود سرا فاصله ی بین من و عشقم اموزش اینستاگرام حرفهای خودمونی ExamsTrainer حرفای احمقانه ی یک دیوانه پرسش مهر 20