چه قصد باردار شدن داشته باشید و چه نه، محاسبه ی روزهای تخمک  گذاری برای شما اهمیت بسیار زیادی باید داشته باشد. زیرا در این دوران احتمال بارداری شما بسیار زیاد می شود پس اگر قصد اقدام به بارداری دارید در این دوران باید اقدام کنید و اگر قصد باردار شدن ندارید حتما در این دوران از راه های جلوگیری مطمئن استفاده کنید.

هر خانم بالغی که به طور منظم عادت ماهانه میشه، میتونه روزهای تخمک گذاری رو راحت به دست بیاره. اما گاهی به دلیل مشکلاتی مثل سندرم پلی کیستیک یا موارد دیگر ممکنه دچار بی نظمی قاعدگی بشین و نتونید خیلی راحتزمان تخمک گذاری تون محاسبه کنید.

تخمک گذاری چیست؟

اول از همه تخمک گذاری رو به طور خلاصه براتون توضیح میدیم. تخمک گذاری جزیی از دوره ی عادت ماهانه هر خانم بالغه. فولیکول ها از زمان آغاز قاعدگی شروع به رشد و تکامل تخمک برای باروری می کنند. در واقع تخمک گذاری به زمانی گفته می شه که تخمک کامل شده از تخمدان رها شده و به لوله ی فالوپ (لوله ی رحمی) برای لقاح منتقل می شه. تخمک های آزاد شده 12 الی 24 ساعت منتظر اسپرم زنده می مونند و بعد از آن جذب لوله های رحمی می شوند. اسپرم بعد از وارد شدن به لوله های رحم میتونه تا 5 روز زنده بمونه و اگر در این مدت تخمک هم آزاد بشه، لقاح و در نهایت بارداری اتفاق میفته. اگر شما قبل از تخمک گذاری یا در روزهای آن رابطه ی جنسی داشته باشید احتمال بارداری شما بسیار بالا خواهد بود. پس اگر قصد بارداری دارید در این روزها اقدام کنید و اگر از راه های جلوگیری استفاده میکنید حتما در این زمان از راه های مطمئن استفاده کنید.

 

راه های تشخیص تخمک گذاری:

مسئله ی مهم تعیین روزه های تخمک گذاریه که از راه میتونید این روزهارو تشخیص بدید، البته یه راه آسون و در دسترس هم استفاده از ماشین حساب تخمک گذاری سایت یک زن هست. میتونید امتحانش کنید.

استفاده از کیت تخمک گذاری

یکی از راه های تشخیص تخمک گذاری در بدن استفاده از کیت تخمک گذاری. کیت تخمک گذاری تست خانگیه که با سنجش هورمون LH در ادرار که دقیقا قبل از تخمک گذاری افزایش پیدا می کنه، تخمک گذاری رو تایید یا رد می کنه. البته یادتون باشه که اگر دچار  سندرم پلی کیستیک هستید ممکنه این مورد برای شما خیلی مفید نباشید زیرا این عارضه باعث جواب مثبت منفی کاذب میشود. برای آشنایی با کیت تخمک گذاری و نحوه ی استفاده از اون مطلب مارو در مورد کیت تخمک گذاری بخونید.

توجه به نشانه های تخمک گذاری

با شروع روز های تخمک گذاری بدن دچار تغییراتی میشه که با توجه به اون نشونه ها میتونید به صورت حدودی روزهای تخمک گذاری رو تعیین کنید.

تغییر مخاط دهانه ی سرویکس:

در این روز ها، مخاط دهانه ی سرویکس شما تغییر رنگ و شکل میده. در طول سیکل قاعدگی مخاط دهانه ی رحم در حال تغییر کردنه . مشاهده ی عکس و توضیحات  تغییرات مخاط دهانه ی سرویکس.  در روز های تخمک گذاری مخاط به شکل سفیده ی تخم مرغ و کمی کش دار میشه.

افزایش میل جنسی:

به طور طبیعی و ذاتی میل جنسی شما در این دوران افزایش پیدا میکنه. البته ممکنه این مسئله خیلی مشهود نباشه و در همه ی خانم ها یکسان نیست.

افزایش حرارت بدن

یکی دیگر از نشانه های افزایش دمای بدن در این دوران است.

حالت دهانه ی رحم

در این دوران حالت دهانه ی رحم شما تغییر میکنه. قبل از تخمک گذاری سرویکس بالاتر رفته، نرم تر و باز تر می شه. ولی وقتی زمان تخمک گذاری می رسه سرویکس پایین تر، بسته تر و سخت تر می شه.

درد سینه ها:

سینه ها در این دوران به دلیل ترشح برخی هورمون ها سفت تر میشه.

دردی مشابه درد دوران قاعدگی:

دردی در زیر شکم که در طول قاعدگی حس میشه و قبل از تخمک گذاری نیز اتفاق می افتد.

 اینها همه علائمی هستند که با توجه بهشون میتونید روزهای تخمک گذاری رو تعیین کنید. برای پیشگیری از بارداری ناخواسته اول از همه باید در مورد بارداری و زمان هایی که احتمال بارداری بالا میره اطلاع کافی داشته باشید. یکی ازون اطلاعات مشخص کردن روزهای تخمک گذاری و استفاده از راه های جلوگیری از بارداری در اون دورانه.


همه راه های جلوگیری از بارداری تخمک ,گذاری ,بارداری ,استفاده ,دوران ,دهانه ,تخمک گذاری ,روزهای تخمک ,مخاط دهانه ,داشته باشید ,احتمال بارداری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اندر احوالات روزگار من ! moshaverer110 راحت گیم | دانلود رایگان اجناس فوق العاده معرفی کالا فروشگاهی Malikxqcscdr7 situs رنگ مو و زیبایی معرفی کالا فروشگاهی