به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طرح پیشنهادی ممنوعیت عرضه ورق در خارج از بورس‌کالا موجب مشکلاتی در زمینه تامین به‌موقع مواد اولیه، نوسانات نرخ و کمبود نقدینگی برای واحدهای تولیدی می‌شود. کارشناسان معتقدند که برای خطوط تولیدی و شرکت‌های تولید‌کننده صنایع فولادی منبع تامین مواد اولیه به‌صورت مستمر و ماهانه می بایست مشخص گردد. چنانچه تولید‌کننده‌ای بخواهد طی یک ماه هر چند بار مواد اولیه موردنیاز خود را از بورس تامین کند براساس شرایط بورس احتمال دارد که کارگزار موفق به نشود از این‌رو تولید‌کننده را با ریسکی مواجه خواهد نمود که شاید نتواند به‌موقع مواد اولیه موردنیاز خود را تامین کند.

اگرچه نوسانات قیمتی در بورس‌کالا می تواند نرخ محصولات تولیدی کارخانه‌های متقاضی را با نوسان مواجه‌ کند اما یک واحد تولیدی باید قیمت تمام شده محصول تولیدی خود را ثابت نگه دارد تا در بازار بتواند از قدرت رقابت برخوردار شود. از این رو محدودیت عرضه ورق در خارج از بورس، تولید‌کننده را با مشکل نرخ‌گذاری مواجه می‌کند.  مشکل دیگر طرح ممنوعیت عرضه ورق در خارج از بورس کمبود نقدینگی واحدهای تولیدمی باشد چرا که پرداخت نقدی برای مواد اولیه از بورس برای تولید‌کنندگان مشکل بزرگی است و این امکان برای واحدها  کوچک مقدور نمی باشد. هم چنین تامین مواد اولیه از یک منبع از جمله بورس نمی‌تواند تامین مطمئن و پایداری باشد زیرا که سهم ما از بازار مشخص است و ماهانه نسبت به مشتریان خود متعهدیم و چنانچه نتوانیم به موقع نسبت به تامین سفارش‌های آنها اقدام کنیم قادر به پاسخگویی به سهم بازارمان نخواهیم بود.

طرح محدودیت عرضه ورق در خارج از بورس علاوه بر داخل، بازار خارجی ما را نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد داد زیرا که تحویل به‌موقع و باکیفیت محصول برای شرکت‌های خارجی  بسیار حائز اهمیت می باشد و در صورت عدم تحویل به موقع سفارش‌ها مشکلات زیادی برای ما در بازار‌های هدف صادراتی ایجاد خواهد نمود.


آهن پرایس تامین ,بورس ,مواد ,اولیه ,تولیدی ,بازار ,مواد اولیه ,خواهد نمود ,ممنوعیت عرضه ,اولیه موردنیاز ,به‌موقع مواد ,مواد اولیه موردنیاز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

توان موشکی ایران دانلود رایگان فیلم و سریال هندی , من عاشق تو هستم , برای عشقم جان میدهم , از دل تا دل , جنون مایا سخن سرا تابستون صدف بیوتی ابعاد اقتصاد فروشگاه gigr باربری شهری