بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، سفته‌ بازانه در بازار مسکن دیده نمی‌شود و عمده ها مصرفی است، رشد یک باره قیمت مسکن در مقطع فعلی ناشی از تغییر قیمت بنزین و نرخ ارز بود، لذا اگر جامعه در روال معمول باشد بعید است قیمت مجددا افزایش پیدا کند.
بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن مدت‌ هاست بازار مسکن از شرایط واقعی عرضه و تقاضا فاصله گرفته است. متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۱۳ میلیون تومان در هر متر مربع است. یعنی یک واحد ۱۰۰ متری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. اگر درآمد یک خانوار متوسط پنج میلیون تومان در ماه باشد و همه آن را پس ‌انداز کند و قیمت مسکن هم ثابت بماند ۲۰ سال طول می‌کشد تا فرد بتواند خانه بخرد. 
عوارض این ناتوانی را نیز به شکل تمرکز در خانه‌ های متراژ پایین و کوچ طبقاتی قابل مشاهده می باشد. مستاجری که در مناطق بالا بوده به مرکز  شهر می ‌رود، کسانی که مرکز هستند به پایین  شهر و خانوار های پایین به خارج از شهر روانه می شوند.در حال حاضر مهم ‌ترین فاکتور ها بحث قیمت سوخت و قیمت دلار است. هر اتفاقی برای این دو متغیر بیفتد سایر بازارها هم  سعی می‌کنند خودشان را با آن به‌ روز کنند. در نتیجه اقشاری که به مسکن دسترسی ندارند روز به روز از این دسترسی دورتر می ‌شوند و برای اکثر مردم جامعه آرزویی محال و دست نیافتنی تبدیل می شود.
بنا بر این اگر متغیری به بازار مسکن تلنگر نزند می‌توانیم انتظار ثبات یا حتی کاهش قیمت را داشته باشیم. اما اقتصاد کشور در شرایط  ناپایداری به سر  می‌برد. در بودجه هم زمزمه  افزایش قیمت حامل‌ های انرژی شنیده می‌شود که درصورت تحقق انتظار می رود در بهای تمام شده مسکن تاثیر باسزایی بگذارد.


آهن پرایس قیمت ,مسکن ,بازار ,تومان ,میلیون ,میلیون تومان ,بازار مسکن ,انتظار ثبات ,قیمت مسکن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

shingIn یاد آر ارزان کده ginseng نوجوانه ها | پرتال آموزشی و هنری و انواع سرگرمی اقامت اروپا، مهاجرت به کانادا درب و پنجره دوجداره پایگاه خبری غلامرضا مینا مامانِ واقعیِ پری‌چه