سفر به شمال کشور به‌خاطر طبیعت منحصربه‌فردش در همه فصل‌ها دلخواه افراد است. جاده‌های پرپیچ‌وخم به همراه مناظری از کوه، جنگل، دشت، دریا، آبشار و… نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. اگر مایل هستید به شمال کشور سفر کنید و از سفر جاده‌ای لذت ببرید ولی خودرو ندارید، خدمات اجاره خودرو را بررسی کنید. اجاره خودرو در سفرهای بین شهری خاطرات خوشی از سفر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

با وسیله نقلیه‌های مختلفی می‌توان به سفر رفت. هواپیما برای صرفه‌جویی در وقت و سفرهایی که مسافت طولانی دارند انتخاب می‌شود اما باید در نظر داشت که هزینه سفر با هواپیما معمولا مقرون‌به‌صرفه نیست. مسافرت با قطار هم علاوه بر ایمن‌بودن لطف خاصی دارد. صدای حرکت قطار روی ریل و دور هم بودن افراد خانواده یا دوستان در کوپه قرار لحظات خوشی را برای مسافران رقم می‌زند.

اما برای کسانی که به دیدن مناظر جاده‌ای علاقه دارند و مایل هستند تا مقصد از شهرهای مختلف دیدن کنند یا کنار جاده هر منظره زیبایی که دیدند توقف کنند و در کنار همسفرانشان خوش بگذرانند مسافرت با خودرو لطف دیگری دارد. هنگامی که با خودرو سفر می‌کنیم در همه لحظات کنار همسفران خود هستیم و با گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه و گفت‌وگو با افراد ضمن تماشای منظره‌های زیبا از سفر لذت می‌بریم. در سفر با خودرو تنها رسیدن به مقصد مهم نیست بلکه جاذبه‌های طول مسیر نیز برای افراد لذت‌بخش است.

 

اجاره خودرو در سفرهای بین شهری

 

رعایت مقررات رانندگی در سفر

نحوه رانندگی با خودرو در سفر بسیار اهمیت دارد. رانندگان موظف هستند که اصول و مقررات رانندگی را به خوبی رعایت کنند تا برای خود و دیگران مشکلی ایجاد نکنند. یکی از مهم‌ترین عوامل بروز تصادفات جاده‌ای خواب‌آلود بودن و کاهش سطح هوشیاری رانندگان به ویژه در هنگام شب است. بهتر است رانندگان قبل از شروع سفر به خوبی استراحت کنند و خواب کافی داشته باشند تا با حواس کامل به رانندگی در جاده بپردازند.

بستن کمربند ایمنی برای راننده و دیگر سرنشینان به‌ویژه سرنشین جلوی خودرو ضروری است. استفاده از کمربند ایمنی میزان جراحت و آسیب به راننده و دیگر سرنشینان را کاهش داده و در بسیاری از موارد از ضربات مغزی جلوگیری می‌کند. وسایل اضافی مانند کیف یا اسباب‌بازی کودکان را در قسمت پنجره پشت خودرو قرار ندهید تا مانع دید راننده نشود.

 

پیشگیری از حواس‌پرتی در هنگام رانندگی

در سفر جاده‌ای باید به عواملی که ممکن است حواستان را از رانندگی پرت کند توجه کنید. اگر در حال صحبت با همسفران خود هستید از برقرار کردن تماس چشمی بپرهیزید و حواستان را معطوف جاده کنید. در طول مسیر لباس و کفش راحتی بپوشید تا در هنگام رانندگی بدنتان در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. اگر کودکی در خودروی شما حضور دارد در هنگام رانندگی برای مراقبت از او یا برداشتن وسیله‌ای از صندلی عقب به عقب برنگردید زیرا احتمال تصادف افزایش می‌یابد.

قبل از آغاز سفر باید خودرو را در تعمیرگاه‌های مجاز بررسی کرد تا اگر ایراد فنی دارد برطرف شود. اطمینان از سالم بودن ترمز، چراغ‌های راهنما، میزان روغن موتور، بررسی آب رادیاتور، فیلتر روغن و فیلتر هوا، سیستم روشنایی، برف‌پاک‌کن، تنظیم باد لاستیک‌ها، بخاری خودرو و… پیش از سفر ضروری است. اگر در هر یک از موارد نقصی وجود داشت حتما باید آنها را برطرف کرد.

ممکن است برنامه سفر خود را قطعی کرده باشید و سپس متوجه شوید خودرو دچار نقص فنی است و نمی‌توانید با آن به سفر بروید یا اصلا خودروی شخصی نداشته باشید. در این صورت می‌توانید از خدمات اجاره خودرو در سفرهای بین شهری استفاده کنید و با توجه به بودجه مورد نظر خودروی مناسب برای جاده را انتخاب کنید. اجاره خودرو برای سفر به‌ویژه در تعطیلات نوروز بسیار مورد درخواست افرادی است که خودروی شخصی ندارند. اجاره خودرو به کاهش هزینه سفرهای داخلی و یا سفر به کشورهای همسایه بسیار کمک می‌کند.


اجاره خودرو - تشریفات سورنا سیر خودرو ,رانندگی ,اجاره ,هنگام ,خودروی ,افراد ,اجاره خودرو ,هنگام رانندگی ,دیگر سرنشینان ,کمربند ایمنی ,خودروی شخصی ,خدمات اجاره خودرو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انفجار شرطبندی دانلود فیلم ایرانی 97 smroid عصر وی آی پی | دانلود رایگان فیلم | دانلود ریمیکس