ماليات بر ارث و نحوه محاسبه آن

ماليات بر ارث و محاسبه ماليات بر ارث بر اساس معيار هاي مختلفي انجام مي شود که بستگي به تاريخ فوت و نسبت وراث با متوفي و همچنين ميزان و نوع دارايي هاي متوفي دارد.

نسبت وراث با متوفي و تاثير آن بر ميزان ماليات بر ارث

به طور کلي به ميزاني که اين نسبت نزديک تر باشد درصد ماليات بر ارث بالاتر ، و هرچه اين نسبت دورتر باشد ، درصد ماليات بر ارث کمتر خواهد شد.

تاثير نوع دارايي ها بر درصد ماليات بر ارث

دوستان عزيز ، درصد ماليات بر ارث براي انواع مختلف دارايي ها متفاوت است و اين گونه نيست که براي کل اموال يک درصد ثابتي در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال مقدار و درصد ماليات بر ارث منزل مسي با ماليات بر ارث مغازه متفاوت است.ماليات بر ارث سپرده هاي بانکي ، ماليات بر ارث خودرو ، ماليات بر ارث سهام و ماليات بر ارث اجناس توليدي ها هريک درصد متفاوتي دارند.

شما مي توانيد براي اطلاع از درصد ماليات بر ارث انواع مختلف دارايي ها به سايت فراز تکس به نشاني اينترنتي faraztax.com مراجعه کنيد و از کامل ترين و جامع ترين قوانين و اطلاعات و اخبار ماليات بر ارث باخبر شويد.

همچنين مي توانيد از مشاوره رايگان ماليات بر ارث به صورت تلفني يا آنلاين بهره مند شويد.

ما براي پرداخت منصفانه ماليات بر ارث به شما کمک مي کنيم تا ماليات اضافه پرداخت نکنيد.

d1bh_m1.jpg

تاثير تاريخ فوت بر مقدار ماليات بر ارث

قانون ماليات بر ارث در سال نود و پنج تغيير کرد و درصد هاي آن عوض شد بنابراين اگر زمان فوت مربوط به قبل از اين تاريخ باشد ماليات بر ارث طبق قانون قبلي و اگر مربوط به سال نود و پنج به بعد باشد ، ماليات بر ارث اموال طبق قانون فعلي محاسبه مي شود.

انحصار وراثت و مفاصاحساب ماليات بر ارث

لازم است بدانيد که قبل از پرداخت ماليات بر ارث بايد گواهي انحصار وراثت بگيريد و پس از آن ماليات بر ارث خود را پرداخت کنيد و مفاصاحساب ماليات بر ارث خود را دريافت کنيد.

 

 

 


گاه سایت بلاگ بیست ماليات ,درصد ,دارايي ,تاثير ,نسبت ,پرداخت ,درصد ماليات ,مفاصاحساب ماليات ,انحصار وراثت ,انواع مختلف ,نسبت وراث ,انواع مختلف دارايي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گردشگری مسیرِ زندگی هتل رفاه مشهد دانلود آهنگ جدید فروشگاه کولر گازی اسپلیت در شیراز تولید و تعمیر پنجره دوجداره upvc