سوال : به چند گروه تقسیم شوید و با رجوع به پایگاه الکترونیکی رشد، درباره هر یک از شخصیت های زیر ده سطر مطلب تهیه کنید

 

گروه۱:بلال حبشی:در مکه به دنیا آمد. برده امیه پسر خلف بود. پس از اینکه اسلام آورد، امیه او را شکنجه و ازار کرد. بلال به توصیه پیامبر،اری و آزاد شد.

گروه۲:سمیه همسر یاسر:اولین بانوی شهید اسلام است. دختر خیاط که در میان کنیزان قریش،کنیزی ازادمنش،خردمند و خوش قلب و پاکدامن مانند او وجود نداشته است.

گروه۳:عمار:پدرش یاسر،غلام ابو حذیفه مخزومی بود که با زنی به نام سمیه ازدواج کرد. از اولین مسلمانان بودند و شکنجه های زیادی را در این راه متحمل شدند. عمار با گروهی به حبشه و سپس به مدینه مهاجرت کرد.

گروه۴:ابوذر: نامش جندب بن جناده و از قبیله بنی غفار بود. قبل از رسالت پیامبر و در دوره جاهلی،بت پرستی را ترک و خدا  را پرستش می کرد. علاقه به حقیقت، صداقت و روشن ضمیری ابوذر غفاری، ایشان را به یکی از اصحاب بزرگ پیامبر تبدیل کرد.

گروه۵:مالک اشتر: از جنگ آوران سپاه اسلام و یکی از مبارزان عثمان و از حامیان علی(ع)بود. ملقب به الاشتر بود. وی بر اثر ضربه شمشیر در جنگ یرموک،در سال۱۵ هجری از ناحیه چشم آسیب دید و از این رو وی را اشتر می گفتند.

 


سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی , گزارش تخصصی اسلام ,تهیه کنید ,مطلب تهیه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اشپزی معارف و تاریخ آپشن خودرو | گندم کار تاریخ ایران از نگاهی دیگر اخبار و سوالات استخدامی 99 ضربات آموزش کسب و کار اهنگ جدید 96