اختلال در مغز همیشه نگران‌کننده است، حالا اگر این اختلال به گونه‌ای باشد که فرد دچار تشنج‌های بسیار و از دست دادن هوشیاری باشد، این‌ها بخشی از علائم بیماری صرع است، حال محققان در داخل کشور به دنبال ارائه راهکارهای نوین برای این بیماران هستند.

به گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سلول‌های تشکیل دهنده مغز در ارتباط خاص با یکدیگر قرار دارند، حال اگر این ارتباط به هر علتی از بین برود عملکرد مغز دچار آسیب می‌شود که در این صورت اختلالات زیادی از جمله شناختی را ایجاد می‌کند.

درمان در منزل یکی از مقالات برتر را مشاهده کنید

سید جواد میر نجفی زاده استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس درباره این موضوع می‌گوید: بیماری صرع یکی از عللی است که می‌تواند این اختلال را ایجاد کند، در این بیماری فعالیت نورون‌ها در مغز بیش از حد زیاد و به نوعی ارتباط آنها از حالت نرمال خارج می‌شود، در این صورت بیمار عوارضی همچون بروز اصوات و ترشحات بزاق از خود نشان می‌دهد.

از نظر وی اگر به روشی دست یابیم که شدت تشنج را کاهش دهیم به کمک آن می‌توان اختلال شناختی را نیز در این بیماران کاهش داد.

درمانگاه زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را مشاهده کنید

وی به همراه جمعی از متخصصان دانشگاه تربیت مدرس در آزمایشگاه صرع گروه فیزیولوژی این دانشگاه مطالعات وسیعی در زمینه صرع و تشنج انجام دادند تا به راه‌های جدید درمان و شناسایی مکانیسم‌های درگیر ایجاد اختلال دست یابند، تحقیقات آنها در این زمینه با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری در حال انجام است تا گام‌ها برای درمان و کاهش اختلال در این بیماران با قدرت بیشتر برداشته شود.

همچنین سال گذشته بود که «تکنیک اوپتوژنتیک» به همت محققان و متخصصان این دانشگاه راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت تا دستیابی به راهکارهای جدید درمانی، شناسایی بهتر مکانیسم‌های درگیر در ایجاد اختلالات شناختی در بیماران مبتلا به صرع سرعت گیرد.

البته ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای درمان این بیماری در سراسر کشور اقدامات دیگری نیز انجام داده است که می‌توان به تجهیز بیمارستان شهید چمران شیراز به دستگاه الکتروکورتیکوگرافی ۶۴ کاناله برای کمک به درمان بیماری صرع اشاره کرد.

این بیماری اگر به سرعت تشخیص داده شود عوارض ناشی از آن کاهش و کیفیت زندگی بیمار افزایش می‌یابد.

راه اندازی سایت کلینیک پوست و مو جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران  را مشاهده کنید

 

بر اساس این گزارش، بیماری صرع یک اختلال مغزی به شمار می‌رود که فعالیت‌های طبیعی نورون ها در مغز را مختل می‌کند و این اختلال عوارضی همچون تشنج گرفتگی عضلانی و از دست دادن هوشیاری را در پی دارد، یکی از مشکلات اساسی بیماران صرعی، اختلال در فرآیندهای شناختی، مانند حافظه و یادگیری است.


درمان در منزل اختلال ,درمان ,بیماری ,علوم ,بیماران ,شناختی ,مشاهده کنید ,علوم پزشکی ,ستاد توسعه ,مکانیسم‌های درگیر ,توسعه علوم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پایگاه علمی فرهنگی تلسمیک hamkarifile دنیای بازی نشریه پیک دانش خرید فالوور اینستاگرام good