کش‌های ارتودنسی برای درمان جلو بودن فک بالا و جلو بودن فک پایین  و نیز برای اعمال فشار روی دندان در یک جهت خاص و قرار گرفتن در موقعیت صحیح استفاده می‌شود. این کش‌ها در اطراف براکت‌ها قرار می‌گیرند و درنگ‌های متنوع به کار برده می‌شوند. هنگام درمان ارتودنسی بهتر است این کش‌ها در زمان خواب نیز استفاده شوند. برای حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین دارا بودن قابلیت کشسانی بیشتر بهتر است روزی 3 تا 4 بار کش‌ها تعویض شوند.

 

انواع کش‌های ارتودنسی

کش‌های ارتودنسی انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

کش ارتودنسی اورینگ (o-Ring): کشهای کوچکی هستند که دور براکت‌ها قرار میگیرند این کش‌ها برای حفظ سیم ارتودنسی داخل براکت‌ها استفاده می‌گردد. این کش‌ها در رنگ‌های متنوعی عرضه شده‌اند.

کش ارتودنسی رابربند یا باند‌های پلاستیکی: این کش‌ها در اندازه بزرگتر هستند و تنوع رنگ دارند. هدف از استفاده این کش‌ها اعمال فشار و نیرو بر دندان‌ها و حرکت دادن آنها و هدایت قوس‌های دندانی به موقعیت مورد نظر و جفت شدن دندان‌ها است.

کش ارتودنسی مثلثی: در حالتی که دندان‌های بالا بر روی دندان‌های پایین قرار نمی‌گیرند از کش ارتودنسی مثلتی استفاده می‌‍شود. کش ارتودنسی مثلثی از قلاب دندان نیش بالا به قلاب دندان آسیای پایین و قلاب دندان نیش پایین وصل می‌شود و شکل مثلت به وجود می‌آورد.

کش ارتودنسی کلاس 1: برای حرکت دندان‌ها به سمت یکدیگر و بسته شدن فضای باز اضفای بین آنها از کش ارتودنسی کلاس 1 استفاده میشود. در این حالت کش از قلاب دندان آسیای بالا به سمت قلاب دندان نیش بالا کشیده می‌شود.

کش ارتودنسی کلاس 2: برای حرکت دندان‌های بالا رو به عقب و حرکت رو به جلوی دندان‌های پایین از کش ارتودنسی کلاس 2 استفاده میشود. در این حالت کش ارتودنسی را از قلاب دندان نیش بالایی به قلاب دندان آسیای پایین وصل می‌شود.

کش مثلثی کلاس 2: ابتدا کش به قلاب یکی از دندان‌های نیش بالا و بعد به قلاب دندان آسیاب کوچک ردیف پایین و در نهایت به قلاب دندان آسیاب بزرگ ردیف پایین وصل می‌شود. در این حالت یک شکل مثلثی به وجود می‌آید که هدف آن حرکت رو به عقب دندان‌های بالا و حرکت رو به جلوی دندان‌های پایین است.

کش ارتودنسی کلاس 3: برای بهتر و تسریع  حرکت رو به جلوی دندان‌های بالا و حرکت رو به عقب دندان‌های پایین از کش ارتودنسی کلاس 3 استفاده می‌شود. این کش از قلاب دندان نیش پایین به دندان آسیای بالا متصل می‌شود.

کش مثلثی کلاس 3: کش از قلاب دندان نیش ردیف پایین به قلاب دندان آسیاب کوچک ردیف بالا و سپس به قلاب یکی از دندان‌های آسیاب بزرگ ردیف بالا وصل می‌شود. هدف از استفاده از این کش حرکت رو به جلوی دندان‌های بالا و حرکت رو به عقب دندان‌های پایین است.

کش ارتودنسی جعبه‌ای: به منظور روی هم قرار گرفتن دندان‌ها از کش ارتودنسی جعبه ای استفاده میشود. در این حالت قرار دادن کش‌ها به صورت یک مربع یا چهار‌گوش صورت میگیرد به طوری که به دو دندان در بالا و دو دندان در پایین متصل می‌شود.

کش ارتودنسی 7: استفاده از کش ارتودنسی 7 باعث تماس دو ردیف دندان شده و آنها را روی هم قرار می‌دهد. در این حالت کش به قلاب سه دندان متصل شده و به شکل 7 در می‌آید.


اندام آرا ارتودنسی ,دندان ,قلاب ,دندان‌های ,استفاده ,می‌شود ,قلاب دندان ,ارتودنسی کلاس ,دندان‌های بالا ,دندان‌های پایین ,جلوی دندان‌های ,قلاب دندان آ? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

یوزر پسورد و لایسنس های رایگان و قانونی نود 32 برندکده فرش ماشینی - فرش ساوین فضای کار اشتراکی ریسون|سالن کنفرانس ریسون مازیار شهرکی تاثیر اینستاگرام بر مشتری پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان مجله علمی آموزشی گلدآموز پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان