ارتودنسی در کودکان برای جلوگیری از مشکلات فک و دندان در سنین بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از والدین بر این باورند که بهتر است تا زمان اتمام رشد دندان ها و فک کودکان دلبندشان صبر کنند تا جایگاه و حالت نهایی فک و دندان ها شکل گیرد. سپس به کمک درمان های ارتودنسی توسط دندان پزشک های مجرب اقدام به درمان نا هنجاری ها نمایند. در واقع باید گفت این یک باور نادرست می باشد. چرا که با مداخله زود هنگام و یا به موقع دندانپزشک یا ارتودنتیست ، کودک می تواند درمان راحت تری داشته باشد.

در حالت کلی می توان گفت 70% مردم نیاز به درمان های ارتودنسی مختلف دارند. و از این میان 40% از کودکان به درمان های اولیه و به موقع در حوزه ارتودنسی نیازمند می باشند. در صورت درمان این مشکلات و ناهنجاری ها نیاز به پرداخت هزینه های بالای ارتودنسی در سنین بزرگسالی و استفاده از متد های پیشرفته و جراحی های متعدد نخواهد بود.

مشکلات قابل حل در کودکان به وسیله ارتودنسی

مشکلات زیر میتواند به عنوان یک اخطار برای نیازمندی به ارتودنسی در کودکان به حساب آید:

  • جلو زدگی فک
  • عقب ماندگی فک
  • اندازه دندان ها
  • وجود دندان های اضافی
  • اختلالات فکی دندان ها

و همچنین عادات نادرست رایج در میان کودکان نظیر: مکیدن انگشت شست و تنفس دهانی.

آشنایی بیشتر با اخطار های ارتودنسی

عقب ماندگی و یا جلو زدن فک یا به عبارتی عارضه آندربایت در واقع همان اختلال و وجود ناهماهنگی در رشد فک بالا و فک پایین می باشد. این عارضه در سنین نوجوانی و زمانی که رشد کودک هنوز ادامه دارد به راحتی قابل درمان  است. اگر این نوع ناهنجاری در زمان رشد بیمار درمان نگردد فرد مبتلا مجبور به انجام درمان های ارتودنسی پیشرفته و جراحی فک خواهد شد.

 

عدم وجود فضای کافی برای رشد دندان ها نیز یکی از رایج ترین مشکلات موجود در بین افراد می باشد. در اکثر مواقع این مشکل با تراکم دندان ها ارتباط مستقیم دارد و به طور مثال اگر فک کودک کوچک و یا باریک باشد در سنین بالا برای درمان رشد دندان ها شاید پزشک معالج مجبور به کشیدن دندان های فرد شود. این در حالی است که اگر این مشکل به موقع درمان شود می توان با استفاده از تجهیزاتی در زمان رشد فضای بیشتری در دهان ایجاد کرد که مانع کشیدن دندان ها در درمان های ارتودنسی خواهد شد.

مزایای استفاده از درمان های ارتودنسی در سنین پایین

بهترین و مهمترین مزیت درمان مشکلات ارتودنسی در سنین پایین و در کودکان داشتن لبخندی زیبا و در پی آن بهره مندی از بدنی سالم و لثه های قوی و سلامت در بزرگسالی است. اما از دیگر مزایای ارتودنسی کودکان می توان موارد زیر را برشمرد:

 

  • شناسایی و ممانعت از ایجاد عادت های نامناسب
  • جلوگیری از ضعف رشدی در فک و دندان کودک
  • کاستن نیاز به جراحی های گسترده فک و دندان در بزرگسالی
  • درمان ارتودنسی برای کودکان مبتلا به شکاف لب و کام
  • دور کردن هزاران نفر از داشتن مشکلات پیچیده ارتودنسی در بزرگسالی
  • رسیدن به نتایج با کیفیت با احتمال ریسک پایین تر

اندام آرا ارتودنسی ,دندان ,درمان ,کودکان ,مشکلات ,سنین ,سنین پایین ,کشیدن دندان ,سنین بالا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش کسب درآمد از اینترنت جایی برای نوشتن بدون سانسور آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش خرید فلزیاب تصویری 09192121179 وبلاگ شخصی عباس واعظ-بندر بوشهر آهنگ های جدید و بیکلام اینجا همه چی هست