تهاتر ملک

این که در اقتصاد، بازگشت به روشی سنّتی اتفاق بیفتد، این‌که در جامعه‌ای تهاتر به عنوان یکی از روش‌های جاافتاده مورد استفاده قراربگیرد و این‌که دریکی از پررونق‌ ترین کسب و کارها یعنی و خانه، سبک و سیاق تهاتر به عنوان تهاتر ملک کاملاً شناخته شده و عرف جامعه شده‌باشد، اصولاً خوب است یا بد؟ با ما همراه باشید با به صورت دقیق‌تر به آن بپردازیم.

تهاترملک، تهاتر، تعریفی مدرن کاربردی تاریخی

 با واژه‌ی تهاتر ملک قطعاً در بازارهای ملک و املاک آشنا شده اید، با واژه‌ی تهاتر نیز احتمالاً در خبرها شنیده‌اید. اما شاید لازم باشد بازتعریفی از این تعابیر داشته باشیم.

در خبرها می‌خوانیم که مثلاً کشور پاکستان به خاطر محدودیت‌های تحریمی نمی‌تواند پول نفت ایران را بپردازد بنابراین موافقت شده پول نفت را با برخی کالاها تهاتر کند.

تهاترملک

تهاتر

تهاتر در لغت به معنای از بین رفتن دین و بدهی است. به معنای پایاپای عمل‌کردن است، معمولاً چند نوع تهاتر داریم که عبارت است از: تهاتر قهری، تهاتر قراردادی و تهاتر قضایی

آن‌چه که در بین مردم در بازار با عنوان تهاتر و از جمله تهاتر ملک ، رواج دارد، همان تهاتر قراردادی است، به این معنا که طرفین معامله، الزامی در هم جنس بودن مورد معامله یا معاوضه نمی‌بینند، همین که اجمالاً قیمت هر دو کالا یکسان باشد، برای تهاتر کفایت می‌کند.

تهاتر ملک رایج ترین نوع تهاتر

تهاتر ملک

تهاتر ملک

این که چرا تهاتر ملک گوی سبقت را در رایج شدن در بین مردم از سایر انواع تهاتر ربوده است، بیشتر به دلایل زیر است:

  1. کم شدن نقدینگی در جامعه
  2. ثابت ماندن تسهیلات یا ساخت مسکن با وجود افزایش نرخ مسکن
  3. تمایل بیشتر ندگان ملک به تهاتر

سازندگان و ندگان ملک و املاک نیز روزبه‌روز به تهاتر ملک تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند، مخصوصاً رغبت سازندگان خانه به تهاتر ملک با مصالح ساختمانی زیاد به چشم می‌خورد.

 

 

منافع تهاتر ملک برای جامعه، اقتصاد و اشتغال

  • معاملات بدون ردّ و بدل پول نقد در کنترل تورّم مؤثر است.
  • متقاضیان خانه با انعطاف بیشتری از سوی ندگان مواجه می‌شوند.
  • شرکت‌های ساخت و ساز با تهاتر ملک به کار خود ادامه داده و مانع به خطر افتادن شغل کارگران و مهندسان خود می‌شوند.

 


طراحان برتر تهاتر ,ندگان ,است، ,تهاتر قراردادی ,واژه‌ی تهاتر ,عنوان تهاتر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فیلم و کارتون وبلاگ شخصی علی محمودی اخبار فوتبال جهان راهنمای کامل مراحل چاپ اینجا همه چی هست همسریابی، ازدواج، زندگی مشترک، اس ام اس ازدواج همچی کده مانلی emohtava