امروز قصد داریم ۱۰ تا از سریعترین ابررایانه های دنیا را که در سایت Top500 اعلام شده در ۲ پست پیاپی ارائه دهیم

 

1.Lassen

Lassen یک کامپیوتر غیرطبقی شده میباشد که توسط شرکت Seirra تولید شده است و هم اکنون در ازمایشگاه بین المللی لارنس لیورمور قرار دارد.

نسخه قبلی این دستگاه نسبت به این نسخه جدید 18.2 پتولفورد اهسته تر بود ، و این پیشرفتی نسبت به پاییز سال گذشته است . این رایانه دارای سیستم /GPU IBM POWER 9 NVDIA V1000 است که نسبت به نسخه قبلی خود بینظیر میباشد.

 

2.SUPERMUS-NG

Supermus-ng در پاییز امسال در رتبه هشتم برترین رایانه دنیا قرارگرفت .

این سیستم در شرکت LEIBNIZ در المان توسط LENOVA ساخته شده است،و همچنین متشکل از پردازنده های INTELPLATNIUM XEON و دد شرکت Omni-path بهم پیوسته شده است.

این قدرتمندترین رایانه ای است که توسط پردازنده قدیمی x86 نیرو میگیرد ، و میتواند عملکردی با سرعت HPL19.5 پتافلوپ را ارائه دهد.

 

3.AL BRIDGING CLOUD INFRACE "ABCI"E

این سیستم دارای زیرساخت علوم صنعتی پیشرفته ژاپن و نصب شده در ژاپن میباشد که امساا از رتبه ۶ به رتبه ۷ سقوط کرده است.

این دستگاه با ویژگی صرفه جویی در مصرف انرژی است که توسط FUJISTO و با استفاده از سرورهای PRIMERGI و پردازنده ی XEON GOLD و سی پی یو NVIDA TESLA ساخته شده است . این دستگاه قادر است با سرعت 19.9 پت فلاپ کار کند ، و از راندمان انرژی 12.05 گیگافلوپ میباشد .

 

4.TRINITY

ترینیتی ، یک سیستم CRY XC40 که توسط ازمایشگاه ملی LOS ALMANOS ساخته شده است که با داشتن سرعت 22.7 در رده اول سریعترین ابررایانه قرار دارد .

این سیستم از پردازنده های Intel Xeon و Xeon Phi استفاده میکند ، و در ازمایشگاه ملی Los Alamos در کشور ایلات متحده قرار دارد و راندمان انرژی ان 3.967 گیگافلوپ/وات است .

 

5.PIZ DAINT

سقوط‌یک رتبه از ۵ به ۶ در پاییز امسال داشته است ، این سیستم دارای نسخه هایی از سال 1994تا سال 2019 میباشد.

و دارای یک سیستم CRY XC50 است که در مرکز ملی سوپررایانه های سویس (CSCS)در لوگانو سوئیس نصب شده است ، و مجهز به سی پی یو Intel Xeon و پردازنده NVIDA TESLA P100 و با عملکرد 21.2 پتافلوپ قدرتمند ترین سیستم اروپا میباشد

 

پایان بخش اول

ورود به بخش دوم


کسب و کار الکترونیک سیستم ,میباشد ,پردازنده ,xeon ,دارای ,نسخه ,سریعترین ابررایانه ,قرار دارد ,راندمان انرژی ,intel xeon ,nvida tesla منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید و فروش املاک و مستغلات گیلان،شمال ایران،مازندران,قائمشهر tarhvareh کساییون پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان عبادی خاطرات خاکستری:)♡ دفتر امام جمعه شهر سجاس