چقدر با خواص سیاه دانه آشنا هستید؟

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات خود به سراغ درمان های سنتی می روید، مطمئنا در رابطه با سیاه دانه نکات بسیار زیادی را شنیده اید.

در واقع سیاه دانه در بدن خاصیت آنتی اکسیدانی از خود نشان می دهند و به دلیل خواص بسیار خاصی که از خود به جای گذاشته همواره به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی گیاهی و حتی جایگزینی مناسب برای درمان های دارویی شناخته شده است.

 

اما نکته اینجاست که برای استفاده مداوم از این گیاه حتما باید با پزشک مورد نظر خود م کنید. با توجه به توضیحاتی که در رابطه با سیاه دانه خدمت شما ارائه شد مطمئنا بسیاری از افراد علاقمندند نسبت به خواص سیاه دانه اطلاعات بیشتری بدست آورند. از همین رو در این مقاله به بررسی این مسئله میپردازیم.

  • آنتی اکسیدان ها

همانطور که میدانید آنتی اکسیدان ها این توانایی را دارند که رادیکال های آزاد و مضر موجود در بدن را خنثی کرده و از بروز آسیب های اکسیداتیو بر روی سلول ها جلوگیری نماید.

با توجه به مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته، آنتی اکسیدان ها بر روی سلامتی افراد و حتی جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کنند.

  • خاصیت ضد سرطانی

همانطور که گفته شد، سیاه دانه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که میتواند تاثیرات منفی که از رادیکال های آزاد بر روی بدن می گذارند جلوگیری کند و حتی افراد را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان در امان بدارد.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده این گفته را تائید می کند و عامل این اتفاق را جزء فعال آن به نام تیموکینون می‌دانند.

از جمله سرطان هایی که سیاه دانه مانع بروز آنها می‌شوند شامل مواردی از جمله سرطان ریه، سرطان دهانه رحم، سرطان پروستات، سرطان پانکراس، سرطان پوست و سرطان روده بزرگ است. هر چند این موارد به طور قطعی و در تمامی افراد صادق نیست اما بر روی بسیاری از افراد نتایج خوبی داشته است.

  • نابودی باکتری های مضر

از جمله مهمترین دلیلی که میتواند منجر به بروز عفونت های خطرناکی همچون عفونت گوش و حتی سینه پهلو شود، وجود انواع مختلفی از باکتری هاست.

در واقع ما با فهرست بلند بالایی از باکتری های مضر روبرو هستیم که میتوانند سلامتی بدن را به خطر بیاندازند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از مهمترین خواص سیاه دانه، مبارزه با باکتری های مضر است.

طی تحقیقاتی که بر روی این گیاه صورت گرفته، محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف سیاه دانه ها همانند مصرف آنتی بیوتیک در درمان عفونت ها موثر است. هر چند این مسئله بر روی تمامی باکتری ها صدق نمی کند اما میتوان اطمینان داد که تعداد قابل توجهی از آن قابل درمان است.

  • کاهش دهنده التهابات بدن

در رابطه با خاصیت کاهش التهاب گیاه سیانه دانه، تحقیقات گسترده ای صورت گرفته، و محققان به این نتیجه رسیده اند که این گیاه در کاهش التهابات سلول های آلوده به سرطان پانکراس نقش بسیار موثری ایفا کرده اند.

هر چند همواره مطالعات مختلفی بر روی افرادی با بیماری های خاص صورت میگیرد اما متاسفانه علم به اون درجه نرسیده تا خواص سیاه دانه را برای کاهش التهابات در افراد سالم مورد بررسی و تحقیق قرار دهد.

  • درمان سرطان پانکراس

همانطور که گفته شد گیاه سیاه دانه تا حدود زیادی می تواند در درمان سرطان پانکراس نقش بسیار مفید و موثری ایفا کند. پزشکان همواره به این مسئله اذعان دارند که سرطان پانکراس از جمله کشنده ترین نوع سرطان است که افراد به آن مبتلا می شوند.

اما خوشبختانه طی تحقیقات به عمل آمده، این مسئله به اثبات رسیده که تیموکینون موجود در سیاه دانه که وظیفه خواص آنتی اکسیدانی را بر عهده دارد می تواند در پیشگیری از بروز به این بیماری و همچنین در درمان آن نقش ویژه ای ایفا کند.

 


وارشانه سیاه ,دانه ,سرطان ,درمان ,آنتی ,افراد ,سیاه دانه ,آنتی اکسیدان ,خواص سیاه ,سرطان پانکراس ,صورت گرفته، ,درمان سرطان پانکراس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جشن گریه دانلود آهنگ جدید تاروسه تار هفت دریا.خیاطی،گلدوزی،بافتنی،روباندوزی،عروسک دوزی ... amanbehruozi دانلود رایگان آذر دانلود مهندسی